ویدیو های HD

آپلود ویدیو های HD در وردپرس (2)

در بخش اول به بررسی تاریخچه ویدیو های HD ، مزایای استفاده از ویدیو های HD پرداختیم.ضمنا باید ها ونباید هایی را متذکر شدیم که باید در وردپرس و آپلود ویدیو در نظر داشت.در این مقاله به بررسی ادامه ی نکاتی که در بخش اول گفته شد می پردازیم و ضمنا افزونه هایی برای درج ویدیو اچ دی سایت معرفی می کنیم.

قرار دادن ویدیو های HD در وردپرس

در بخش قبلی گفتیم که بهتر است که ویدیو هارا در وردپرس آپلود نکنیم.این کار اگرچه ممکن استفاما توصیه نمیشود.دلایل متعددی برای این کار وجود دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از :

1-EMBED یا شیر ویدیو ها در وردپرس،با استفاده از سرویس های اشتراک ویدیو خیلی به صرفه تر است.قرار دادن URL مربوط به ویدیو در وب سایت ساده تر از آپلود و اشغال فضای سایت است.به علاوه مشکلی که در این جا به وجود می آید مربوط به بخش ویدیو و عکس است.خوش بختانه یا متاسفانه در وردپرس فقط وفقط یک بخش به عنوان کتابخانه پرونده چندرسانه ای وجود دارد که در آن بخش جداگانه ای برای ویدیو و عکس ها در نظر نگرفته شده استویعنی عکس و ویدیو در یک بخش مشترک قرار میگیرند و این کمی نظم کار را به هم میریزد.ضمنا امکان به اشتراک گذاری ویدیو در وردپرس به صورت پیش فرض نیز وجود ندارد.این به این معناست که امکان معرفی سایت در سایر شبکه های اجتماعی برای کاربران وجود نخواهد داشت.جالب است بدانید که در یوتیوب،کم بازدید ترین ویدیو ها آمار بازدیدشان به 11 میلیون بار میرسد!

2-دیگر مسئله ای که ممکن است ذهن مخاطبان را درگیر کندفپهنای باندی است که ویدیو ها اشغال می کنند.ویدیوهایی با حجم بالاتر و کیفیت بالاتر،سبب اشغال شدن بیشتر این فضا خواهند شد.ضمنا در صورتی که این ویدیو از طریق سایت شما در سایر شبکه ها یا سرویس های اشتراک نیز به اشتراک گذاشته شود،پهنای باند شما همچنان درگیر خواهد بود.نکته بعدی این جاست که نمایش ویدیو ها در وردپرس به شکل عادی ای که همه جا میبینید نیست.نیاز است که افزونه هایی جهت نمایش فایل های ویدیویی در وردپرس استفاده شود که این ،به خودی خود سبب سنگینی سایت شما خواهد بود.در صورتی که وب سایت شما از هاست های اشتراکی نیز استفاده می کند،لودینگ سرور نیز طولانی تر خواهد شد.

افزونه های به اشتراک گذاری ویدیو در وردپرس

3-مسئله ی بعدی،به سئو سایت و بازدید های سایت برمیگردد.استفاده از یوتیوب یا سروریس هایی نظیر آن،بازدید سایت را افزایش میدهد.چرا که خیلی از کاربران مطالب را از شبکه های این چنینی جست وجو می کنند تا سایر وب سایت ها

4-نکته بعدی که در اپلود ویدیو ها مطرح است،همان کیفیت ویدیو است که در بهترین حالت باید به صورت HD باشد.اما ویدیو هایی که از طریق وردپرس ارسال میشوند،از هیچ گونه فیلتری گذر نمی کنند.این در حالیست که وقتی یک ویدیو در شبکه هایی مثل یوتیوب قرار داده میشود،از فیلتر هایی برای حفظ کیفیت و بهینه سازی در موتور های جست وجو گر عبور می کند.مثلا کاربران می توانند در چنین سرویس هایی با توجه به وضعیت اینترنت خود،نحوه مشاهده ویدیو های HD و یا پایین تر بررسی نمایند.این در حالیست که در وردپرس حتی کیفیت ویدیو اصلی نیز بهبود پیدا نمی کند.!

سرویس هایی مثل یوتیوب قادر هستند کیفیت و اوضاع نت و خط فرد را تشخیص دهند و ویدیو را با شرایط کاربر هماهنگ کنند.این کار شاید با نصب افزونه هایی در وردپرس امکان پذیر باشد!

در صورتی که ویدیو را مستقیما از وردپرس آپلود می کنید،کیفیت و پهنای باند را همزمان با سرعت سایت کاهش میدهید!

بنابراین استفاده از سرویس خود هاست ها یا اشتراک ویدیو به صرفه تر می باشد.

افزونه های به اشتراک گذاری ویدیو در وردپرس

افزونه های آپلود ویدیو در وردپرس قبلا معرفی شده اند.اما در این جا برای حفظ کیفیت ویدیو در وردپرس،افزونه هایی را معرفی می کنیم:

افزونه آپلود ویدیو  Cincopa WordPress video player plug-in

این افزونه برای نمایش ویدیو ها  در سایت با بالاترین کیفیت راهکار مناسبی هستند.حدود 17 پوسته به صورتی که قابل سفارشی سازی باشند در این افزونه تعریف شده است.به علاوه بخش هایی برای تنظیم پلیر و نمایش ویدیو ها هم در این افزونه به صورت اپشن در تنظیمات وجود دارد.

این افزونه برای آپلود ویدیو های فشرده و در هر فرمتی مناسب است تا ویدیو به سریع ترین شکل ممکن بارگذاری شود.در پلیر مربوط،لوگو و رنگ دلخواه را که مطابق با سایت شماست را می توانید قرار دهید.

افزونه ویدیو وردپرس

افزونه آپلود ویدیو  JW Playe

یکی از بهترین افزونه های آپلود ویدیو به صورت html 5 همین افزونه است که برای اشتراک گذاری ویدیو ها به صورت مستقیم از وردپرس و همچنین از سایت هایی مثل یوتیوب در سایت شخصی مناسب است.این افزونه انواع دستگاه ها را برای پخش ویدیو پشتیبانی می کند.

افزونه های به اشتراک گذاری ویدیو در وردپرس

افزونه اپلود ویدیو  VideoJS is an HTML5 video player plug-in

برای اپلود ودیو ها به صورت کم حجم تر و در حالت فشرده،از این افزونه استفاده کنید.کیفیت پخش ویدیو ها با استفاده از این افزونه به صورت HTML 5 خواهد بود.ضمنا افزونه در قسمت تنظیمات خود،بخش هایی جهت سفارشی سازی پلیری که در سایت نمایش داده میشود دارد.

افزونه های به اشتراک گذاری ویدیو در وردپرس

مجموعه در این پست و پست قبلی،نتیجه میگیریم که استفاده از هاست های اشتراکی به مراتب از خود وردپرس بهتر میباشد و همچنین سرویس هایی نظیر یوتیوب و اپارات ایرانی نیز برای آپلود ویدیو بهتر هستند.

در اینجا این قسمت از آموزش آپلود ویدیو های HD در وردپرس نیز به پایان رسید ، امیدوارم این آموزش برای شما مفید بوده باشه و از این محتوا رضایت داشته باشید . همچنین می توانید با مراجعه به قسمت نظرات ، نقد یا پیشنهاد خود را در مورد این مقاله با ما در میان بگذارید.

پیروز باشید

بیگ تم مرجع تخصصی وردپرس ، قالب وردپرس و افزونه وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *