مزیت های راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

با سلام خدمت دوستان عزیز و همراهان همیشگی آموزش های فروشگاه ووکامرس.در این مقاله به بررسی مزیت های راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی میپردازیم:

اول از همه میتوان گفت شکوفایی و روی کار آمدن رسانه های دیجیتال قابلیت های جدیدی را هم برای مشتری و هم برای شركت ها خلق كرده است. قابلیتهایی که تجارت و خرید و فروش کالا و استفاده از خدمات را از شکل قدیمی خود به دنیای تازه ای تبدیل کرده است
قابلیت هایی که فعالان این عرصه را قدرتمند تر از همیشه کرده است و نبوغ و خلاقیت می تواند در این عرصه حرف اول را میزند.تجارت الکترونیک در حال تبدیل شدن به یکی از ملزومات اصلی در هر کسب و کاری شده است و می توان انتظار داشت در آینده ای نزدیک جایگزین بازار قدیمی گذشته گردد.پس باید شما نیز بر طبق این روند پیش بروید و از این آینده عقب نمانید.

اما مزایای فروشگاه اینترنتی چیست؟
فروشگاه اینترنتی مزایای بسیاری دارد که من در ادامه به بررسی 7 مورد از آن ها میپردازم:

1- افزایش قدرت خریدار ،حق انتخاب ، مقایسه آسان محصولات :
امروزه مشتریان میتوانند در یک فروشگاه اینترنتی محصولات را در زمان بسیار زیاد مشاهده کنند و آن ها را با دیگر محصولات تنها با چند کلیک ساده مقایسه کنند و حق انتخاب داشته باشند.البته حق انتخاب در زمان زیاد و نه در چندین دقیقه و با این فاکتور ها میتوان گفت قدرت خرید آن ها بیشتر میشود.

2- دسترسی به كالاها و خدمات بیشتر:

مشتریان و خریداران می توانند هر آنچه را كه می خواهند از طریق اینترنت سفارش دهند به عنوان مثال آمازون دات كام (Amazon.com) خود را بزرگ ترین فروشگاه كتاب با بیش از سه میلیون جلد كتاب معرفی می كند.شرایطی كه هیچ فروشگاه كتاب فیزیكی نمی تواند از پس آن برآید. به علاوه، خریداران قادرند این كالاها را از سرتاسر جهان سفارش دهند.

3- كسب اطلاعات فراوان در مورد همه چیز:
مشتریان می توانند تمامی مطبوعات سراسر جهان را بخوانند و به دایره المعارف ها، فرهنگ های لغت، اطلاعات پزشكی، رتبه بندی فیلم ها و به بی نهایت منابع اطلاعات آنلاین دسترسی داشته باشند.

4- سهولت بیش تر در سفارش دادن، روابط متقابل و تحویل گرفتن سفارش:
مشتریان می توانند از خانه، دفتر كار و حتی از طریق تلفن همراه و دستگاه های هوشمند خود به صورت 24 ساعته و در تمامی هفت روز هفته سفارشات خود را ارایه بدهند و در ضمن این محصولات را در کمترین زمان ممکن دریافت کنند

5-تبادل نظر در مورد محصولات و خدمات:
مشتریان می توانند با ورود به اتاق های گفت وگو و تالار های گفت و گو درباره محصولات و خدمات یک فروشگاه به مبادله اطلاعات و عقاید بپردازند.

6- تهیه بانک اطلاعاتی کامل:

شركت ها می توانند درباره بازار، مشتریان فعلی، مشتریان بالقوه و رقبا اطلاعات كامل تر و غنی تری را به دست آورند. آن ها همچنین می توانند تحقیقات بازاریابی را از طریق اینترنت انجام دهند و در زمانهای مورد نیاز از طریق ایمیل به مشتریان محصول یا خدمات جدید را معرفی کرده و اطلاع رسانی و بازاریابی هدفمند را انجام داد.

7- تحلیل اطلاعات و ارائه خدمات بر پایه نتیجه تحلیل:
شركت ها و صاحبان فروشگاه های اینترنتی میتوانند با استفاده از پایگاه های اطلاعاتی خود درباره تعداد بازدیدكنندگان از سایت و همچنین تناوب بازدیدو … در جهت بهبود کالا و خدمات خود و علاقه مندیها و نیازهای مشتریان تلاش کنند.

حال که به بررسی مزیت های ایجاد فروشگاه اینترنتی پرداختیم از شما کاربران عزیزی که صاحبان فروشگاه اینترنتی هستید دعوت میکنم نظرات خود را بیان کنید.
از همراهی شما سپاس گزارم
ایام به کام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *