نحوه مشخص کردن وضعیت تجاری فعلی یک کسب و کار،قسمت اول

سلام دوستان عزیز وقت شما بخیر
در ادامه اموزش های تجارت الکترونیک و بازاریابی در این سری از آموزش ها همراه شما هستیم با نحوه مشخص کردن وضعیت تجاری فعلی یک کسب و کار. دوستان عزیز در دنیای سخت و نفسگیر بازاریابی در این زمان شما باید همیشه بررسی کنید که وضعیت تجاری خود چگونه است و آن را در بازه های زمانی یکسان مورد تحقیق قرار دهید که بتوانید در صورت بروز مشکل ان را به زودی رفع نمائید.دوستان عزیز هر محصول از هر شرکت و کسب و کاری از زمانی که به بازار فروش عرضه می شود تا زمانی که عمرش در بازار به پایان رسیده و منسوخ شود، چهار مرحله را پشت سر می گذارد که به منحنی عمر محصول معروف است.این چهار مرحله به صورت زیر است:

1. مرحله معرفی
2. مرحله رشد
3. مرحله بلوغ و اشباع
4. مرحله افول

حال شما برای بررسی وضعیت تجاری خود باید موارد مهمی را مورد بررسی قرار دهید که به صورت زیر است:

  • شما باید موقعیت خود را حفظ کنید

در مرحله نخست شما باید موقعیت خود را حفظ کنید.در صورتی که شرکت و یا کسب و کار شما از جذابیت بازار قوی و موقعیت رقابتی زیادی برخوردار است سرمایه گذاری برای رشد را با حداکثر توان ادامه داده و قدرت خود را حفظ نمایید.یعنی شما باید بررسی کنید که میتوانید در این دوره زمانی موفق باشید و در این بازار سخت دوام بیاورید یا خیر که در اینصورت میتوانید در مورد کسب و کار خود بهتر تصمیم گیری کنید

  • مدیریت سرمایه گذاری های خود را به بهترین نحو صورت دهید

دوستان عزیز در صورتی که شرکت و کسب و کار شما از جذابیت بازار و موقعیت رقابتی متوسط برخوردار است می بایست برنامه های فعلی خود را حفظ و سرمایه گذاری را در بخش هایی از بازار انجام دهید که ریسک پایین و سود آوری خوب داشته باشد.یعنی شما باید در ابتدا به سود آوری بیاندیدشید و آن را سرلوحه کار خود قرار دهید چرا که میتواند کسب و کار شما را گسترش دهد

در ادامه همراه من باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *