چگونگی بازاریابی در یوتیوب

درود بر همراهان بیگ تم
با آموزش ادامه شبکه های اجتماعی و کسب و کار در خدمت شما هستم
در این قسمت با بررسی شبکه اجتماعی یوتیوب همراه شما هستم
تا انتها همراه من باشید:

صفحه‌تان را برجسته کنید
لازم است شما به عنوان یک مدیر صفحه اختصاصی‌تان در یوتیوب را هم برجسته کنید و هم به یادماندنی.
برای این کار، تنظیمات بخش Appearance صفحه را تغییر دهید و رنگ‌های پس زمینه را به صورتی گیرا، چشم‌نواز و متناسب با رنگ قالب تجاری‌تان انتخاب کنید.همچنین لوگوی شرکت‌ را در هر کجا که مقدور و مناسب بود، در صفحه بچسبانید تا از این طریق در فضای مجازی راحت‌تر و سریع‌تر به چشم آیید.

کاربران را به سایت بکشانید
هدف اصلی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، جذب مردم به وب‌سایت شما و بالا بردن بازدید آن است.بر این اساس محتوایی که به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنید، باید آنقدر جذاب باشد که آنها را به بازدید از وب‌سایت شما ترغیب نماید. ویدئوتان را به گونه‌ای کار کنید که بازدیدکننده با تماشای همان دو دقیقه اول فیلم، بداند چرا به سرویس یا محصول شما نیاز دارد در صورتی که کاربر بداند شما چه چیزی عرضه می‌کنید و چرا تولیدات شما برای آنها سود و مزیتی به همراه دارد، احتمال این که به وب‌سایت شما سر بزند بسیار بیشتر می‌شود.

از درج لینک غافل نشوید
وقتی کاربری به سراغ یوتیوب شما می‌آید، وی باید به راحتی بتواند به کسب و کار شما دسترسی داشته باشد.
این یک قاعده مهم است. برای بسیاری از کسب و کارها، هدف اصلی و پشت پرده تولید ویدئو این است که مردم به وب‌سایت یا پروفایل تجاری آنها ورود پیدا کنند.این کار را برای بازدیدکنندگان ویدئو آسان کنید و در بخش توضیحات زیر ویدئو، لینکی به وب‌سایت‌تان تعبیه نمایید.

از بخش توضیحات کمال استفاده را ببرید
بخش توضیحات نه تنها فضایی برای درج اطلاعات مربوط به کسب و کار و حوزه فعالیت شماست، بلکه جایی برای درج محتواهای بهینه‌شده با هدف افزایش رتبه و اعتبار صفحه نیز به شمار می‌رود. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ وب است بنابراین ضروری است که نگاه ویژه‌ای به بخش توضیحات داشته باشید و از سئوی آن غافل نشوید. توضیحات را به گونه‌ای منحصر به افراد ارائه نمایید و در جمله ابتدایی آن، از کلیدواژه‌های اصلی استفاده کنید.

کلیپ‌های سرگرم‌کننده تولید کنید، نه تبلیغاتی

اگر قصد تبلیغ در یوتیوب را دارید، بهترین شیوه، استفاده از برنامه تبلیغاتی گوگل موسوم به ادوردز (AdWords) است که طی آن آگهی‌های شما در کل پلتفرم، بر اساس معیارهای جمعیت‌شناسی نمایش داده می‌شود.اگر می‌خواهید از طریق کانال خودتان در یوتیوب، ویدئو آپلود کنید، سعی کنید از حال و هوای تبلیغات دور شوید. به خاطر داشته باشید که در چرخه خرید، ویدئو نقش مهمی ایفا می‌کند؛ ولی نه هر ویدئویی.
محتواهای شاد، سرگرم‌کننده، آموزنده و جذاب، در قیاس با ویدئوهای تبلیغاتی معمولاً از شانس بیشتری برای به اشتراک گذاشته شدن برخوردار بوده و این نوع ویدئوها اغلب لایک و کامنت بیشتری نیز دریافت میکنند

سئو بسیار بسیار مهم!!!
ویدئوی شما باید بتواند در میان میلیاردها ویدئویی که مرتب بر اینترنت آپلود و مشاهده می‌شود، برای خود بازدیدکننده جمع کند.کلیدواژه‌ها یا همان کلمات کلیدی، یکی از بهترین راه‌ها برای بهینه‌سازی ویدئو به شمار می‌رود.

با دیگران دوست باشید
با دوستان و هواداران یوتیوبی خود باب مراوده را باز کنید. محتواهای دوستان خود را به اشتراک بگذارید تا آنها هم مطالب شما را Share کنند.هر چه این دادوستد قوی‌تر باشد، سود بیشتری نصیب شما می‌شود.
فراموش نکنید که ما به دنبال استفاده از یوتیوب به عنوان پلتفرمی برای بالا بردن سطح کسب و کار خود هستیم.
شاید شما برای تولید ویدئوهای خود زحمات زیادی متقبل شوید، ولی رساندن آنها به مخاطبان و مشتریان بالقوه، بخش دیگری از کار را به خود اختصاص می دهد که غفلت از آن، چه بسا زحمات اولیه شما را کمرنگ یا حتی کاملاً بی‌اثر نماید.

امیدوارم با این توضیحات قدم مثبتی در جهت آموزش ارتقای کسب و کار در شبکه های اجتماعی برداشته باشم
در ادامه این آموزش ها هم همراه من باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *