بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی در ایران با چه مشکلاتی رو به رو می باشد

سلام دوستان و همراهان ما در بیگ تم . در این مطلب تصمیم بر این داریم که به مشکلاتی که بازاریابی اینترنتی در ایران با آن مواجه است بپردازیم ، اما در ابتدا قبل از این که به این مشکلات بپردازیم بهتر است کمی در مورد بازاریابی اینترنتی صحبت کنیم به یک معرفی مختصر در مورد آن داشته باشیم.

بازاریابی اینترنتی

نوعی از تبلیغات است که به دلیل ارزانی ، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد استفاده از اینترنت در بین عموم در بسیاری از کشور ها اهمیت بسیاری در بین مردم پیدا کرده است .

این نوع تبلیغات اولین بار در سال 1994 و در وب سایتی به نام HotWire نمایش داده شد ، این تبلیغ به دلیل اینکه به فضای زادی نیاز نداشت از نوع بنر بود .

برای اینکه یک بازاریابی اینترنتی مناسب داشته باشید می توانید از چندین مسیر اقدام به این کار بکنید که برخی از آن ها را در ادامه برای شما می شمارم :

 

  • راه اندازی یک وب سایت :

می توان گفت مناسب ترین و بهترین روش برای بازاریابی اینترنتی همین روش است ، زیرا شما با هذینه ای بسیار کمتر از ایجاد یک شعبه فیزیکی یک شعبه مجازی برای کسب و کار خود می توانید ایجاد کنید که برتری های بسیاری نیز نسبت به شعبه فیزیکی کسب و کار شما دارد ، برای مثال به عدم محدودیت مکان می توان اشاره کرد ، به  طور مثال اگر شما در مشهد زندگی می کنید در شعبه فیزیکی کسب کارتان تنها فردی که در مشهد هست می تواند به شما دسترسی داشته باشید و مشتری شما محصوب شود ، اما در شعبه مجازی شما این محدودیت را ندارید و حتی می توانید معاملات و فروشتان را در سطح جهانی گسترش دهید .

البته این در صورتی خواهد بود که این وب سایت را از نوع یک وب سایت فروشگاهی ایجاد نمایید . در صورتی که کسب و کار شما امکان فروش اینترنتی در آن نباشد ، شما می توانید به معرفی محصولات خود در آن مشتریان زیادی را برای خود جذب نمایید.

  • ارسال ایمیل :

این روش هم می توان گفت که روش مناسبی در بازاریابی اینترنتی است ، در این روش شما با ایجاد یک بانک از آدرس های ایمیل افردای که میتوانند مشتری شما محصوب شوند و امکان خرید یا معامله با کسب و کار شما داشته باشند ، و ارسال نامه تبلیغاتی شما به این آدرس ها مشتری خود را جذب کنید.

  • ایجاد یک کلاب برای مشتریان :

شما می توانید با ایجاد یک گروه یا کانال در شبکه های اجتماعی و با تبلیغات در آن یک جامعه آماری فعال از مشتریان خود ایجاد نمایید . اگر در این امر به خوبی فعالیت کنید مطمعنا خواهید توانست درآمد مناسبی را فقط از همین را در کسب و کار خود ایجاد نمایید.

 

بازار یابی اینترنتی همینطور در حال گسترش می باشد،بازاریابی اینترنتی امروزه اهمیت بسیاری برای شرکت ها و صنایع دارد،زیرا آنها می توانند به سادگی در اینترنت و با هزینه کم به دنبال مشتریان بالقوه باشند و تعداد مشتریان خود را افزایش بدهند.در ایران نیز چنین موضوعی تقریبا رواج یافته و در بین مدیران باب شده است ،ولی مشاهده می شود که بعضی از مدیران و صاحبان صنایع تمایلی به استفاده از بازاریابی اینترنتی برای رونق به کسب و کار خود ندارند.در این مطلب به برخی از مشکلاتی که ممکن است فعالیت بازاریابی آنلاین در ایران را تحت تاثیر قرار دهد ،اشاره میکنم:

برداشت اشتباه مدیران درباره بازاریابی اینترنتی

خریدارن و مشتریان ما با خدمات اینترنتی آشناییت ندارند
نمی توان بر فروش اینترنتی حساب باز کرد
هزینه های راه اندازی وب سایت و فروشگاه زیاد است
وقت استفاده از اینترنت را ندارند

این جواب اکثر مدیران درباره اینکه چرا به سراغ بازاریابی اینترنتی نمی آیند.ولی باید این را قبول کرد که اینترنت به زودی بخش مهمی را در تجارت پیدا می کند و افراد جامعه که در هرجا زندگی میکنند مجبورا که از اینترنت برای تسریع بخشیدن به کارهای خود استفاده کنند و خریدهای روزانه خود را از این طریق انجام بدهند. این تفکر حاصلی جز از دست دادن سهم قابل توجهی از بازاریابی آنلاین خواهد داشت.

بی توجهی به نقش کلیدی یک وب سایت در بازاریابی اینترنتی

برای اینکه بتوانید بازاریابی اینترنتی خود را آغاز کنید لازم است که در ابتدا یک سایت حرفه ای را راه اندازی کنید ،تا با استفاه از آن بتوانید فعالیت هایی مانند ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی، بازاریابی موتورهای جستجو و فعالیت در شبکه های اجتماعی را شروع کنید.ولی اگر قدم اول را به درستی برندارید، در ادامه راه نیز موفق نخواهید بود.راه اندازی وب سایت حرفه ای اولین قدم برای فعالیت های آنلاین شرکت ها می باشد که بی توجهی به این موضوع بازاریابی را سخت و یا غیر ممکن می کند.

بی توجهی شرکت های بزرگ و صنایع به برندسازی در اینترنت

شرکت های بزرگی که میلیاردها سرمایه در اختیار دارند،توجه کمی به فعالیت های اینترنتی دارند و تنها فعالیتی که اگر هم انجام بدهند،راه اندازی یک وب سایت ساده که هر چندماه یک بار به آن سرمی زنند و به روز می کنند. این شرکت ها بیشتر به تبلیغات گسترده در سطح شهر و تبلیغات تلویزیونی می پردازند و کمتر درگیر اینترنت می شوند.

بی اعتمادی کاربران به خرید اینترنتی

تا زمانی که فروش اینترنتی صورت نگیرد ،نمی توان گفت بازاریابی اینترنتی با موفقیت همراه بوده است.در حال حاضر تقریبا کالاها و محصولاتی که در سراسر ایران در اینترنت و فروشگاه های اینترنتی به فروش میرسد ،ارزشی کم دارد و کاربران برای خرید کالاهای گران قیمت خود از روش های سنتی استفاده می کنند وکمتر به فروشگاه های اینترنتی اعتماد می کنند.

با وجو اینکه اینگونه مسایل و مشکلات وجود دارد ولی باز اینترنت بهترین مکان برای معرفی کالاها و محصولات شما می باشد.مزیت استفاده از اینترنت و بازاریابی اینترنتی در این است که افراد بسیاری با خدمات و محصولات شما آشنا می شوند و تبدیل این بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه ای کار سختی نیست.

پس شما بازاریابان عزیز به این نکات توجه کنید و مرتکب این اشتباهات نشوید.
ازهمراهی شما سپاسگزارم

بیگ تم مرجع قالب وردپرس ، افزونه وردپرس ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *