دلایل شکست کسب و کار ها در بازاریابی،قسمت دوم

سلام دوستان عزیز وقت شما بخیر
در ادامه آموزش های تجارت الکترونیک و بازاریابی در خدمت شما عزیزان هستم.در قسمت قبل این سری از آموزش یک داستان زیبا برای شما تعریف کردیم و شما باید ارتباط آن را با موضوع میفهمیدید که در این قسمت به بررسی ادامه موارد میپردازیم.پس تا انتها با من همراه باشید

آنچیزی که در حال حاضر ما در کسب و کارها در ایران با آن مواجه هستیم حکایت همین داستانی است که در قسمت قبل گفتیم.دوستان عزیز متاسفانه یا برنامه جامعی برای بازاریابی محصولات و خدمات خود در کسب و کار ها نداریم و یا در صورت داشتن یک برنامه جامع و مدون، آنقدر آن برنامه را بد اجرا می کنیم که متاسفانه اجرا نکردن آن بسیار بهتر از اجرا کردن آن است.

آنچه که در بازاریابی مهم است این است که بدانیم برای بازاریابی موفق و پایدار، حتماً نیاز به برنامه بازاریابی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم و هیچ راه میانبری وجود ندارد و شما نمیتوانید در صورت دیگری در این امر موفقیتی کسب کنید. بسیاری وقتی صحبت از برنامه بازاریابی به میان می آید آنقدر آن را بزرگ می پندارند که هرگز اقدام به تدوین آن برنامه نمی کنند و در اکثر موارد حس میکنند خود دیگر در امر بازاریابی استادی هستند و نیازی به این اعمال نمیبینند و خود را استاد تمام فرض میکنند اکثر این افراد بدنبال یک راه کوتاه برای جبران کمبود نقدینگی خود هستند.حال وقتی سال های گذشته مدیریت این افراد را بر کسب و کار مورد نظر مورد بررسی قرار می دهید متوجه می شوید که آنها همواره دچار کمبود نقدینگی بوده اند.

اما دلیل این اتفاق کاملا واضح است زیرا همیشه فعالیت های بازاریابی آن ها غیر منسجم و کوتاه مدت بوده است و صرفاً نتایج مقطعی به بار آورده است و هیچ برنامه ریزی بلند مدتی در آن نبوده است.مشکل بزرگ دیگر این است که در حال حاضر، همانند گذشته صرفاً راه اندازی یک کسب و کار، تضمینی برای بقای آن نیست. شرایط بازار بسیار متلاطم و غیر قابل پیش بینی است.

در ادامه همراه من باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *