نقش تحقیقات در موفقیت یک بازاریابی کسب و کار،قسمت سوم

سلام دوستان عزیز وقت شما بخیر
در ادامه آموزش های نقش تحقیقات در موفقیت بازاریابی در خدمت شما عزیزان هستیم.در این آموزش ها بررسی میکنیم که نقش بازاریابی در موفقیت یک کسب و کار به چه صورت است و چگونه میتوان این مورد را به درستی انجام داد تا بتوان در کسب و کار خود موفق بود.در قسمت قبل به توضیحات کامل این مقوله پرداختیم و در این قسمت نیز به بررسی ادامه این موارد خواهیم پرداخت

دوستان عزیز تحقیقات در مورد بازاریابی اکثرا در زمینه های زیر صورت میگیرد:

  • بررسی عادات مصرفی در بین مشتریان و کسانی که به شما مراجعه میکنند
  • تحقیق در مورد آینده کالا هایی که قرار است روی آن ها سرمایه گذاری شود
  • تحقیق در مورد قیمت کالا های موجود
  • تحقیق در مورد رضایت مشتریان از کالاهای مد نظر شما در یک کسب و کار
  • تحقیق در مورد برند کالا ها و نظر مردم در مورد آن
  • ارزیابی تبلیغاتی که قرار است در اختیار رسانه ها قرار کیرد
  • ارزیابی میزان ثمربخشی در تبلیغاتی که قرار است صورت گیرد
  • انجام تحقیقاتی در مورد بخش بندی و سهم بندی بازار کسب و کار
  • مطالعاتی در مورد امکان سنجی تولید محصول یا خدمت از دید مصرف کننده
  • تحقیق در مورد کیفیت محصولی که قرار است ارائه شود
  • تحقیق در مورد رنگ و اندازه و حجم و اطلاعات جزئی تر محصولات
  • و…

دوستان عزیز همانطور که گفته شد اهمیت پرسش و پاسخ در یک بازاریابی بسیار مهم است ولی در کشور ما خصوصا در کسب و کار های کوچک این مورد اصلا رعایت نمیشود و کسب و کار کوچک به وجود می آید و در سکوت تمام شکست میخورد و از بین میرود و هیچ وقت شکوفا نمیشود.هنگامی که مدیر یک کسب و کاری از این کار سر باز میزند خود فکر میکند هزینه ها را کاهش داده ولی نمیداند که تبلیغات و بازاریابی هزینه نیست و خود سرمایه گذاری است.

ممنونم از همراهی شما عزیزان

 منبع: بیگ تم مرجع آموزش تجارت الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *