تا چه حد در ایمیل مارکتینگ خود موفق هستید؟قسمت دوم

ی سلام گرم به همه شما همراهان خستگی ناپذیر
در ادامه مطلب قبلی تا چه در ایمیل مارکتینگ خود موفق هستید،همراه شما دوستان هستم.پس با من همراه باشید
در اینجا به بررسی سه فاکتوری که باید در ایمیل مارکتینگ در نظر بگیریم ،می پردازم:

  • نرخ باز شدن

یکی از مهمترین فاکتورهای ایمیل مارکتینگ نرخ باز شدن آن می باشد.نرخ باز شدن نمایانگر فاکتورهای مختلفی است: داشتن عنوانی جذاب، رسیدن ایمیل ،سلامت لیست ایمیل ،نیاز مخاطبان به محصول، امکان شخصی سازی در زمان مشترک شدن ،دفعات ارسال ایمیل و عوامل مهم دیگری که شاید خودتان انجام این نوع بازارابی بدست آورده باشید.بالا بودن نرخ باز شدن ایمیل معنی این را دارد که شما به بیشتر فاکتورها توجه کرده اید و آنها را رعایت نموده اید.

اما اگر نرخ باز شدن پایینی دارید،به عوامل مختلفی بستگی دارد،شاید به دلیل ضعیف بودن عنوان ایمیل یا فرستادن ایمیل های تبلیغاتی پشت سرهم در فاصله زمانی کوتاهی ،ضمن اینکه میتواند نشانه ی مشکلات deliver شدن ایمیل باشد.پس هر چه زودتر درصدد دریافت این مشکل باشید.

  • نرخ کلیک شدن

برای بدست اوردن نرخ کلیک ایمیل،می بایست آن را از طریق تقسیم کل کلیکهای یکتا بر تعداد کل لیست ایمیل محاسبه کرد و این عدد به صورت % نمایش داده می شود و همچنین می توانید نرخ کلیک را بر اساس لینکهای درون ایمیل یا اندازه ی لیست محاسبه کنید.بالا بودن نرخ کلیک نشان دهنده نتیجه ی بهینه سازی طراحی ایمیل ، مرتبط بودن محتوا به مخاطب و عواملی مانند این موارد مربوط می باشد.

  • نسبت کلیک به نرخ باز شدن ایمیل

این فاکتور نشان می دهد کمپین شما چقدر موفق عمل میکند.نسبت کلیک بالا به باز شدن (ctor) به این معنی است که ایمیل شما مرتبط و جذاب است.CTOR نشان دهنده ی جالب بودن متن ایمیل شما است واینکه چقدر خوانندگان را تشویق به کلیک روی لینکهای درون ایمیل میکند.می توانید ببینید که ایمیل شما در مقایسه با برندهای جهانی در چه موقعیتی قرار دارد.

حال به بررسی سه هدف اصلی ایمیل مارکتینگ می پردازم:

  • افزایش فروش

ایمیل به منظور ابزاری سودآور برای بازاریابان، مورد استفاده قرار می گیرد، قیمت آن پایین می باشد و می توان به راحتی و سادگی از آن استفاده کرد،در اینجا می توان گفت همه چیز تحت کنترل ارسال کننده می باشد،بسیاری از ویژگی های ایمیل در راهکارهای  دیگر تبلیغاتی قابل استفاده نیستند.

  • ایجاد بازدید

از ایمیل به عنوان ایجاد بازدیدهای روزانه با هدف فروش استفاده می شود،از این روش فروش می توانید در فروش تجارت به تجارت استفاده کنید.

  • افزایش ترافیک/ معرفی برند

این دو هدف یکی از اصلی ترین اهداف ارسال ایمیل است.کمپین های ایمیل با نرخ بالا ،با ترافیک ثابت به وب سایت مساوی هستند.

با اینکه بسیاری از برندها، برای معرفی برند خود از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند ولی این روش توصیه نمی شود.مگر در صورت معرفی محصولات جدید خود به مشتری هایتان از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.ایمیل های ناخواسته نر باز شدن پایینی دارند و کاربران ترجیح می دهند که آنها را اسپم کنند در این صورت اعتبار دامنه شما کم می شود که بر تمام کمپین های ایمیل آینده از دامنه تاثیر میگذارد.

شما دوستان می توانید به لینک تا چه حد در ایمیل مارکتینگ خود موفق هستید؟قسمت نخست هم سر بزنید
از همراهی شما دوستان سپاسگزارم

تا چه حد در ایمیل مارکتینگ خود موفق هستید؟قسمت نخست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *