آموزش کامل ساخت فروشگاه مجازی با Easy digital download – قسمت چهارم

با سلام به بیگ تمی های عزیز. رسیدیم به قسمت چهارم آموزش کامل ساخت فروشگاه مجازی با Easy digital download. توی این قسمت میخوایم شروع کنیم به ساختن فروشگاه و محصوات داخلش.

[tie_list type=”checklist”]

آموزش کامل ساخت فروشگاه مجازی با Easy digital download – قسمت اول

آموزش کامل ساخت فروشگاه مجازی با Easy digital download – قسمت دوم

آموزش کامل ساخت فروشگاه مجازی با Easy digital download – قسمت سوم

[/tie_list]

خب برای ساخت یه فروشگاه بر اساس افزونه ی EDD باید ابتدا یه قالب مناسب رو براش انتخاب کنیم. یعنی شما روی هر قالبی نمی تونین یه محیط فروشگاهی رو ایجاد کنین و مجبورین قبلش قالب فروشگاهی این افزونه رو روی وردپرستون نصب کنین. البته توجه کنین اگر میخواین فقط در نوشته ها یا برگه هاتون یه لینک دانلود بذارین، نیازی به نصب یه قالب جداگانه و اختصاصی نیست.

قبل از هر چیزی، باید دسته بندی محصولاتتون رو مشخص کنین. یعنی محصولاتتون، قراره در چه دسته بندی هایی عرضه بشن؟ مثلاً فرض می کنیم قراره فروشگاهی از یه سری از فایل های آموزشی داشته باشین و این فایل ها شامل کتاب، فیلم، موزیک و پاورپوینت هست. در این صورت باید چهار دسته بندی با همین عنوان ها، بسازین و بعد از اون هر محصول جدیدی که ساختین، در یکی از این چهار دسته بندی جای بدین. برای ساخت دسته بندی، از منوی دانلودها، زیرمنوی “دسته ها” رو انتخاب کنین. حالا درست مثل ساختن یه دسته بندی برای نوشته های وردپرس، یه نام و یه نامک انگلیسی براش انتخاب کنین و دکمه ی “اضافه کردن دسته دانلود” رو بزنین.

حالا باید محصولات جدید رو اضافه کنین. برای اینکار باز از منوی دانلودها، زیرمنوی “اضافه کردن” رو بزنین. حالا وارد صفحه ای میشید که هر قسمت رو جداگانه توضیح میدم:

1- قسمت بالا که خیلی واضحه که باید یه نام برای این دانلود یا بهتره بگیم فایل مجازیتون بنویسید

2- در باکس متنی، می تونین توضیحات لازم رو در مورد محصول رو وارد کنین.

3- در قیمت های دانلود: توی این قسمت در باکس کوچکی که وجود داره، قیمت مورد نظرتون رو برای این محصول خاص وارد کنین. خب تا اینجا خیلی راحت یه قیمت برای این محصول وارد کردین، اما شاید بخواین هر دفعه این محصول رو به یه قیمت متفاوت بفروشین، برای اینکار باید گزینه ی “فعال‌کردن قیمت‌گذاری متغیر” رو تیک بزنین. با اینکار میتونین برای یه محصول، یه ویژگی با چند مقدار رو مشخص کنین که هر کدوم از این مقادیر، قیمت های مختلفی دارن. مثلاً فکر کنین قراره یه فایل ویدئویی بفروشین در مورد آموزش وردپرس. اما شما این فیلم رو با سه کیفیت 3gp، HD و FullHD در اختیار دارین. خب طبیعیه که قیمت این سه کیفیت نباید یکی باشه. بنابراین شما یه محصول تعریف می کنین، اما براش سه کیفیت با قیمت های مختلف تعریف می کنین و خریدار با انتخاب کیفیت های مختلف، باید قیمت های مختلفی رو هم پرداخت کنه.

4- در بخش فایل های دانلود باید فایل مورد نظرتون رو از مکان موردنظر بر روی سایتتون آپلود کنید یا اگه قبلا در اینترنت موجود بوده، آدرسشو وارد کنین. اگه این محصول، بیشتر از یک فایل داره، با زدن گزینه ی “اضافه کردن فایل” میتونین، فایل های دیگری رو هم اضافه کنین. به این ترتیب، خریدار با خرید این محصول، به این فایل ها برای دانلود دسترسی خواهد داشت.

5- در سمت چپ صفحه ، قسمت “آمار دانلود” وجود داره که میزان به ترتیب تعداد فروش ها و درآمد کل این محصول رو به شما نشون میده. این بخش خیلی میتونه خیلی به شما برای پیش بینی خواسته های مشتریان کمک کنه.

6- بخش مهم دیگه، تنظیمات دانلود هست. در بخش “محدودیت دانلود فایل” می تونید تعیین کنین که خریدار چندبار میتونه از لینکی که پس از خرید در اختیارش قرار داده میشه، محصول رو دانلود کنه. در قسمت “Purchase Shortcode”، یه کد در اختیار شما قرار داده میشه که میتونید اون رو هر جایی بذارین تا دکمه ی خرید این محصول خاص نمایان بشه. مثلا میتونین این شورت کد رو در هر نوشته یا برگه ای قرار بدین.

7- در نهایت می تونین یک تصویر شاخص برای محصولتون انتخاب کنین که میتونه به خرید محصول بسیار کمک کنه.

8- دو بخش برچسب ها و دسته بندی هم که براتون آشنا هستن و همون کار همیشگی رو انجام میدن.

حالا باید تمام محصولات خودتون رو به صورت بالا اضافه کنین. بعد از این کار باید یه قالب مناسب رو برای نمایش محصولات به صورت فروشگاهی باید انتخاب کنین. تیم افزونه ی EDD، چند قالب رو برای این افزونه طراحی کردن که می تونین از اونا استفاده کنین. از طریق لینک زیر می تونین به این قالب ها دسترسی داشته باشین.

قالب های فروشگاهی مخصوص افزونه ی EDD 

بعد از انتخاب یک قالب مناسب، اون رو روی وردپرستون نصب و قعال کنین تا فروشگاه محصولاتتون ساخته بشه. به این ترتیب با یه افزونه ی ساده و راحت تونستین یک فروشگاه اینترنتی کاربردی بسازین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *