سفارشی سازی ویرایشگر وردپرس - آموزش وردپرس

سفارشی سازی ویرایشگر وردپرس

اینبار برای وردپرس پژوهان عزیز یک هک و آموزش از وردپرس رو آماده کردم که بسیار کاربردی هم هستش و شاید بشه گفت برای بعضی قالب های وردپرس راه حل , آموزشی که می خوام در این پست از بیگ تم قرار بدم آموزش سفارشی سازی ویرایشگر وردپرس هست.

ویرایشگر وردپرس همون قسمتی هست که مطالب سایتتون رو از اون قسمت می نویسید , بالا گفتم برای یرخی قالب ها راه حل ؟ شاید برای شما پیش اومده که وقتی یک قالبی رو نصب می کنید قسمت ویرایشگر از حالت عادی در میاد و احتمالا عرضش زیاد میشه این و دوشتانی که از مانیتورهای کوچک استفاده می کنن متوجه منظورم میشن. مثل اغلب قالب های الگانت تمز و … .

ساید فونت متن که در قسمت ویرایشگر وارد می کنید زیاد برای شما جالب نیست و خسته کننده هم هست , برای تغییر همین منظور هم این آموزش به درد می خوره حالا دلایل زیادی می تونه باعث بشه که استایل ویرایشگر وردپرس رو تغییر بدیم ( حتما دوستانی که فارسی سازی قالب وردپرس انجام میدن یا حتی قالب طراحی می کنن به این آموزش نیاز خواهند داشت ).

خوب برای این کار نیاز نیست تا وارد فایل های وردپرس بشیم و فایل style اون رو ویرایش کنیم , ابتدا لازمه یک فایل css ایجاد کنید مثلا editor-style.css فایلی با این نام در ریشه ی قالبتون ایجاد کنید , بعد برید سراغ فایل Functins.php و کد زیر رو به فایل فانکشن قالب وردپرس اضافه کنید.


add_editor_style('editor-style.css');

خوب حالا کافیه وارد فایل استایلی که ساختید بشید و استایل های سفارشی رو برای ویرایشگر وردپرس وارد کنید , مثلا برای نمایش عرض ویرایشگر ( بدنه )


html .mceContentBody {

max-width: 640px;

 padding: 10px;

}

برای افزودن فونت سفارشی باید در فایل فانکشن وارد کنید ( مثلا فونت از گوگل )

<?php
function my_theme_add_editor_styles() {
    add_editor_style( 'custom-editor-style.css' );
}
add_action( 'init', 'my_theme_add_editor_styles' );
?>

اطلاعات بیشتر و سایر کد ها در این باره مخزن وردپرس کد برای مشاهده به wordpress codex باید مراجعه کنید.

یک پینگ

  1. پینگ‌بک: نحوه افزودن تب به برگه و نوشته در وردپرس - قالب وردپرس | پوسته وردپرس | افزونه وردپرس | بیگ تم

  2. پینگ‌بک: افزونه فونت فارسی برای وردپرس ( مدیریت و نوشته ها )| قالب های وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *