ایجاد سایت

نکاتی که باید به هنگام ایجاد سایت به آن توجه کنیم!

شاید سوال خیلی از شما باشه که الین گام برای افتتاح یه سایت چیه!
خیلی ها قصد دارن یه سایت داشته باشن ولی فقط می دونن محتوای سایتشون قراره چی باشه و از نکات اولیه ای که قابل توجه هستن غافل میشن . در حالی که ایجاد سایت یعنی پذیرش مسئولیت های زیادی که شما در عین بی تجربگی باید بر عهده بگیرید تا به تدیج در این راه کارآزموده شید.گه شما قصد دارین یه سایت تاسیس کنید و یا توسعه گر وب هستین به شما توصیه می کنیم 10 نکته  زیر رو به یاد داشته باشید و به بقیه نیز توصیه کنید.

آموزش وردپرس:نکاتی درباره افتتاح سایت

نکته اول در ایجاد سایت : تمامی رمز های عبور را به خاطر بسپارید!

بعد از این که شما اقدمات اولیه رو مثل تهیه ی هاست و دامین رو انجام دادید،باید رمزهای عبور رو به خوبی حفظ کنید.با یادداشت کردن در جایی مطمین یا ذخیره ی اونا داخل موبایل و …می تونید از وجودشون برای همیشه مطمین باشید.

مثلا پسوردی که وب هاستینگ شما معرفی می کنه و با کمک اون اطلاعات رو مشاهده می کنید،پسوردری برای مدیریت دامین و….

1edit

 

نکته دوم در ایجاد سایت :تغییر همه ی پسورد ها وایمیل های ادمین:

بعد از دریافت همه ی ایمیل و پسوردتون بهترین کار اینه که همه رو تغییر بدید.این اقدا در راستای امنیت بیشتر وب سایت شما انجام میشه.

نکته سوم در ایجاد سایت : نت برداری و همگام سازی:

سعی کنید خودتونو با سایت و محتواش وقف بدید.برای این کار نیاز به نت برداری دارید.

ساده تر بگم: لازمه که شما (به خصوص اگه تازه کارید و اشنایی لازم رو با وردپرس ندارید)برای مدیریت بهتر وب سایت خودتون و سازگاری بیشتر با محیط وب و افزایش سرعت کاریتون نت برداری کنید.یعنی از هر افزونه وردپرس ،کد ،نکته کاربردی حین مدیریت خودتون نت برداری کنید.مجموعه این اعمال سبب میشه که در ابتدای کار که هنوز کاملا حرفه ای نیستید ه این نکات مراجعه کنید تا براتون همه موارد تداعی شه…کم کم و با پیشرفت بیشتر نیاز شما به نت بردای کم تر و کم تر میشه.ولی در هرصورت این کا ر مفیده.حتی برای افراد خبره در این زمینه!

2edit

 

نکته چهارم در ایجاد سایت :بک آپ گیری!

پک آپ گیری یا تهیه ی نسخه پشتیبان ضروریه!..باید یه فایل بک اپ تهیه کنید تا درصورت وقوع هر گونه مشکل بتونید اطلاعات رو بازیابی کنید.

 

3edit

 

نکته پنجم در ایجاد سایت :به روز رسانی قوانین سایت و کاربران!

از اون جایی که  سایت شما به هرحال با هرمحتوایی یا برای  جذب مشتری هست و یا افزایش بازدید پس باید به این موضوع توجه داشته باشید!.درصورت وقوع هر مشکل برای کاربراتون به اطلاعات کاربریشون رسیدگی و به روزرسانی کنید.در  صورت نیاز پسورد و یوزر اونا رو عوض کنید و…

نکته ششم در ایجاد سایت  :برقراری اسکن های اجرایی و امنیتی

منظور از اسکن امنیتی راه اندازی بخشی از طرف وب هاستینگ شماست نا امنیت سایت رو بالا ببرن!بای این موضوع یتونید از اوان کمک بخواید.

اسکن های اجرایی با مواردی از قبیل سرعت بارگذاری  مرتبطه.برای این منظور میتونید از پیج هایی مثل Google Page Speed کمک بگیرید که برای مرورگر فایرفاکس هم تعبیه شده.برای اطلاعات بیشتر در این مورد به این پست مراجعه کنید.

نکته هفتم در ایجاد سایت : اطمینان از بهینه بودن سایت

برای این منظور باید اطلاعاتی درباره بهینه سازی سایت داشته باشید.بهره گیری از گوگل وب مستر تولز لازمه.ساخت سایت مپ یا نقشه ی سایت هم برای شروع کار به پیشرفت سریع تر کمک می کنه.

نکته هشتم در ایجاد سایت :کنترل ورژن وردپرس

اگه از وردپرس برای مدیریت محتواتون استفاده می کنید نیاز دارید تا ورژن شما به صورت دایمی تغییر کنه و به روز شه.

نکته نهم ایجاد سایت :وردپرس رو خلوت کنید!

حالا که تا حدی خودتونو با سایت هماهنگ کردید و همگام سازی هارو انجام دادید،پس هر چیزی که غیر فعاله و براتون کاربردی نیست رو حذف کنید.تمام افزونه ها ی بی مورد رو حذف کنید و اکنت هایی که دیگه منقضی شدن رو پاک کنید.

در دیتا بیس وردپرستون ثبت نام کنید و اونو بهینه کنید.بعضی از افزونه ها هستن که تا مدتی ردپاشون دیده میشه.این افزونه هارو با این که پاک می کنید ولی هنوزم بخش های اونو داخل محل مربوطش باقی می مونه. اونارو هم پاک کنید.

نکته دهم در ایجاد سایت :توسعه و بهبود بخشی سایت!

این که شخصا درباره ی راه هایی فکر کنید که باعث میشه سایت بهتر به نظر بیادخوبه ولی کافی نیست.بخشی رو به عنوان درخواست ها یا نظرات شما تعبیه کنید.با کاربراتون در ارتباط باشید.ازشون بپرسید و بخواید در بهرت شدن سایتتون بهتون کمک کنن.

به یاد داشته باشید که کاربرای سایت بهترین منتقد شماهستن نه خودتون!

………………………………………………………………………

یک نکته کلیدی ، همه ی اینهایی که تا اینجا برایتان توضیح دادیم برای زمانی است که سایت را راه اندازی کرده اید بیایید سری هم به عقبتر بزنیم ، توجه داشته باشید که این نکات بسیار پر اهمیت تر از نکات بالا هستند پس با هم آنها را مرور میکنیم :

  • هدف از طراحی وب سایت

این امر بسیار مهم است ، به طور کل هدفتان از ایجاد وب سایت چیست ، فراموش نکنید یکی از مهمترین مسائل در شروع یک کسب و کار نقشه راهتان خواهد بود.

  • مشخصات مشتریان وب سایت

مخاطبین خود را بشناسید و مطالب و حتی طراحی سایت را بر اساس اطلاعاتی که از آنان دارید پیش ببرید ، ” وب سایت برای مخاطبین شماست نه شما ”

  • فرآیندهایی که وب سایت می بایست از آنها حمایت کند

  • بودجه شما

بودجه ای که برای سایت خود در نظر گرفته اید را منطقی ببندید ، یک بودجه کم هیچ گاه در آمد بالا را در نتیجه نخواهد داشت ، البته لزوما یک بودجه زیاد هم این نتیجه را نمی تواند داشته باشد ، بودجه شما باید متناسب با در آمدی که می تواند وب سایت شما داشته باشد در نظر گرفته شود.

  • آرم و نام تجاری مورد نیاز

یک نام تجاری خوب ، اگر به درستی استفاده شود، احساس اطمینان را در مشتریان بوجود می آورد ، و این اطمینان رابه آنها می دهد که شما یک فرد کاملا حرفه ای هستید.به آرم مک دونالد توجه کنید.

  • مطلب، متن ها و تصاویر

محتوا به دو دلیل مهمترین قسمت یک وب سایت است. اول اینکه مشتریان بدانند که در وب سایت شما به دنبال چه چیزی هستند و در واقع شما با تولید محتوا به آنها احترام گزاشته اید و اطلاعات مفیدی را در اختیار آنها قرار داده اید که این موضوع برای مخاطبان شما بسیار ارزشمند است و دیگر اینکه شما نیز این اطمینان را پیدا کنید که موتورهای جستجو گر بهترین جستجو را در وب سایت شما انجام می دهند.

  • آیا قادرید زمانتان را به وب سایتتان اختصاص دهید؟

وب سایت یک ابزار بازاریابی است. اما تنها زمانی به عنوان یک ابزار کار می کند که شما به طور مداوم از آن استفاده کنید. ” ممکن است شما بهترین وب سایت دنیا را طراحی کرده باشید، اما اگر زمان خود را به آن اختصاص ندهید، قطعا به اهدافتان نیز نخواهید رسید. “

  • آیا یک نام دامین دارید؟

  • چقدر برای شما مهم است که نام سایتتان در بالای نتایج صفحه جستجو باشد؟

برای بعضی از شما این کار ضروری است که در این صورت می بایست از یک متخصص حرفه ای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو استفاده کنید. استفاده از این تجارت(SEO) هزینه زیادی در بر خواهد داشت، بنابراین قبل از شروع به هر کاری باید اطمینان حاصل کنید که هزینه اولیه به شما بر می گردد.

  • احتیاجات وب سایت شما در آینده چیست؟

هنگام راه اندازی یک وب سایت می بایست به چگونگی بسط و گسترش آن نیز فکر کنید. این تمام چیزی است که به آن نیاز دارید.ممکن است شما به یک وب سایت بروشور مانند احتیاج داشته باشید یا با استفاده از تجارت آف لاین محصولات خود را به فروش برسانید.

………………………………………………………………………

امیدوارم این بحث هم مفید واقع شه براتون.

منبع:بیگ تم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *