سلام به بیگ تمی های عزیز. در قسمت قبل، کمی در مورد افزونه ی کاربردی EDD توضیح دادم و بعد از اون هم در مورد درگاه های پرداخت و انواع صحبت کردم. همون طور گفتم قبل از نصب افزونه ی EDD بهتره که ابتدا یه درگاه بانکی برای فروشگاهتون تهیه کنین. (البته ثبت نام در یکی از سایت های موجود کافیه، چون هر کدوم از ارائه دهنده های درگاه، بعد از درخواست شما، فروشگاه شما رو بررسی می کنن و بعد از اون در صورت مناسب بودن فروشگاه، درگاه یا همون api رو بهتون تحویل میدن، بنابراین شما اول در این سایت ها ثبت نام کنید تا در قسمت های بعدی و بعد از راه اندازی فروشگاه، درخواستتون رو برای اونها بفرستید).
آموزش کامل ساخت فروشگاه مجازی با Easy digital download – قسمت اول
نصب افزونه ی EDD
خب طبق معمول همیشه ، اولین کار نصب افزونه است ، اکثر شما با نصب افزونه آشنا هستید ، همون طور که می دونید نصب هر افزونه در وردپرس رو می تونید به دو روش انجام بدین ، در اولین روش می تونید به طور مستقیم و از درون مدیریت وردپرس اقدام به نصب این افزونه نمایید ، برای این کار کافیست به زیر منو افزودن در بخش افزونه های پیشخوان وردپرس رفته ، با استفاده از لینک های موجود اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه نمایید ، در روش دوم می توانید پس از دانلود این افزونه از این لینک به زیر منو افزودن در بخش افزونه های پیشخوان وردپرس رفته ، با استفاده از گزینه بارگذاری افزونه اقدام به بارگذاری آن نمایید ،
سپس با استفاده از لینک های موجود می توانید به سادگی اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه نمایید . اگر نتوانستید از این مرحله عبور کنید می توانید به پستیکه قبلا در این مورد رفتیم بروید و افزونه وردپرس EDD را نصب نمایید . (آموزش نصب افزونه در وردپرس)
معرفی محیط و تنظیمات اولیه ی EDD
یکی از ویژگی های بسیار مثبت این افزونه اینه که ترجمه ی رسمی فارسی برای اون وجود داره، یعنی شما با نصب EDD از مخزن وردپرس هم با یک محیط فارسی روبرو خواهید شد. به این ترتیب، بعد از نصب افزونه ی EDD، در قسمت مدیریت وردپرس، منویی با عنوان “دانلودها” ظاهر میشه که شامل زیرمنوهایی هست که در ادامه به ترتیب توضیح میدم. قبل از هر چیز لازمه که تنظیمات افزونه رو درست کنیم یا به اصطلاح اونو پیکربندی کنیم. برای اینکار زیرمنوی پیکربندی رو انتخاب کنید.
در صفحه ی پیکربندی، با 6 تب به نام های “عمومی، درگاه های پرداخت، ایمیل ها، سبک ها، مالیات و متفرقه” مواجه میشین. توضیح ساده ی هر کدوم از این تب ها به این شکله:
-
عمومی:
تنظیمات کلی شامل پیکربندی برگه های فروشگاه، تنظیمات ارزی و محلی
-
درگاه های پرداخت:
تنطیمات درگاه های پرداختی که در قسمت اول توضیح داده شد
-
ایمیل ها:
تنظیمات مربوط به قالب ایمیل های ارسالی برای خریدار و فروشنده در طی فرآیند خرید
-
سبک ها:
تنظیمات استایل و CSS افزونه
-
مالیات:
انجام تنظبمات برای اضافه کردن مبلغی به عنوان مالیات به قیمت محصول
-
متفرقه:
تنظیماتی شامل قرارداد، حسابداری و دانلود فایل ها
خب در این قسمت فقط تب اول، یعنی عمومی رو بررسی می کنیم. اولین چیزی که به چشم میخوره، تنظیمات برگه هاست. در واقع EDD بلافاصله بعد از نصب، 4 برگه برای انجام فرآیندهای مختلف در بخش برگه ها درست میکنه. این برگه ها معمولاً با نام های “پرداخت، خرید موفق، تراکنش ناموفق و خریدهای اخیر” نام گذاری میشن. البته توجه کنین که EDD خودش به صورت اتوماتیک این برگه ها رو میسازه، اما اگه به هر دلیلی این اتفاق نیفتاد، خودتون به راحتی می تونید اینکار رو انجام بدین. به این منظور، چهار برگه با نام های زیر بسازید و در هر کدوم؛ شورت کدهای زیر رو پیست کنید: (توجه کنید که عبارت هایی که به عنوان شورت کد ارائه شدن، حتما داخل [ ] قرار بدین)
-
برگه ی پرداخت:
شورت کد درون آن:download_checkout
-
برگه ی خرید موفق:
شورت کد درون آن: edd_receipt
-
برگه ی تراکنش ناموفق:
شورت کد درون آن: ندارد
-
برگه ی خریدهای اخیر:
شورت کد درون آن:download_history
بعد از ساخت این برگه ها، می تونین از همین قسمت تنظیمات، برگه ی موردنظر خودتون رو برای هر بخش انتخاب کنید.
در قسمت بعدی، شما باید کشوری که مدیریت فروشگاه شما در اون قرار داره انتخاب کنید. البته این مورد اجباری نیست. با بازکردن منوی کشویی، Iran رو انتخاب کنید و بعد از اون در قسمت پایینی، می تونید استان مورد نظرتون رو هم انتخاب کنین.
در قسمت بعد میرسیم به تنظیمات ارزی. در این قسمت باید واحد پولی خودتون رو انتخاب کنید که برای ما ایرانیا طبیعتاً گزینه ی ریال ایران هست. گزینه ی “موقعیت نمایش علامت واحد ارزی” مشخص میکنه علامت واحد پولی بعد از اعداد قرار داده بشه یا قبلش که برای ما معمولاً بعد از قیمت قرار می گیره. “جداکننده صفرها” نشون میده که برای جدا کردن سه رقم، سه رقم اعداد، از کدوم نشونه استفاده بشه. مورد بعدی یعنی “جداکننده اعشار” هم که علاومت نشون دهنده ی اعشار رو مشخص میکنه. تنظیمات Api در قسمت بعدی قرار دارن که ما کاری به اونا نداریم. بنابراین تنطمیات تب عمومی تموم میشه و در قسمت بعدی بقیه ی تنظیمات رو تموم میکنیم و بعد به سراغ راه اندازی فروشگاه میریم. پس به امید دیدار…
این قسمت از سری آموزش های وردپرس نیز به پایان رسید ، امیدوارم این قسمت از آموزش برای شما مفید بوده باشید ، در صورت وارد دانستن هر نوع مشکلی از نظر شما خوشحال می شویم که آن را با ما در میان بگذارید . قسمت بعدی این آموزش را از دست ندهید …
دیدگاهتان را بنویسید