نماد سایت بیگ تم

نحوه ریدایرکت صفحه 404 وردپرس

نحوه ریدایرکت صفحه 404 وردپرس - Redirect 404 page

نحوه ریدایرکت صفحه 404 وردپرس - Redirect 404 page

در این پست نحوه ریدایرکت صفحه 404 وردپرس رو براتون آماده کردم که با یه کد کوتاه می تونید صفحات خطا 404 رو به صفحه ی اصلی سایت ریدایرکت کنید تا خطاهای 404 سایتتون برطرف بشه , برای اطلاع از تعداد این خطاها می تونید از حساب وبمستر تولز خود استفاده کنید.

چرا باید صفحات خطا 404 سایت را ریدایرکت کنیم ؟

اگر اطلاع داشته باشید صفحات 404 یا همون صفحات خطا ( مثلا کاربر تو گوگل سرچ می کنه و آدرس سایت شما تو نتیجه میاد اما وقتب روی لینک سایت شما کلیک می کنه به صفحه ای از سایت شما مراجعه می کنه بستگی به قالبتون داره مثلا نوشته خطای 404 صفحه یافت نشد یه همچین چیزی ) حالا دلایل زیادی می تونه داشته باشه دسته بندی اشتباه , برچسب اشتباه و … اگر تعداد این خطا ها در سایت ما زیاد باشه از طرف گوگل نمره منفی در سئو دریافت می کنیم و این اصلا خوب نیست.

نحوه ریدایرکت صفحه 404 وردپرس ( Redirect 404 page )

با این ترفند می تونید صفحات خطای 404 ( صفحه یافت نشد ) رو به صفحه ی اصلی ریدایرکت کنید تا خطاها بر طرف بشه. برای این کار وارد پوشه ی قالب بشید و فایل 404.php رو باز کنید اگر این فایل رو ندارید می تونید ایجاد کنید و کد زیر رو داخل این فایل قرار بدید

<?php
header("HTTP/1.1 301 Moved Permanently");
header("Location: ".get_bloginfo('url'));
exit();
?>

فایل رو ذخیره کنید , از این به بعد اگر صفحه ی خطای 404 در سایت شما وجود داشته باشد به صورت اتوماتیک به صفحه ی اصلی سایت ریدایرکت خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل