راهنمای انتخاب قالب وردپرس مناسب

راهنمای انتخاب قالب وردپرس مناسب (2)

در بخش اول برای انتخاب قالب مناسب برای وب سایت،نکات ابتدایی را شامل تفاوت های قالب های رایگان و غیررایگان و انتخاب قالب های سبک و سنگین از نظر سرعت در بارگذاری مطرح کردیم.در بخش دوم سایر راهکار هارا مطالعه می کنید.

چگونه قالب وردپرس مناسب را انتخاب کنیم؟

طراحی قالب

یکی از اهداف ما برای انتخاب بهترین قالب وردپرس،این است که کاربران بتوانند بهترین دسترسی را به بخش های مختلف داشته باشند و به علاوه زیبایی سایت نیز حفظ شود.برای این که بتوانید بهترین طراحی هارا انتخاب کنید باید ابتدا در سایت های خارجی سرچ کنید تا بتوانید برترین تم هارا از نظر طراحی و محبوبیت پیدا کنید و سپس در سایت های ایرانی جست وجو کنید.چرا که نیاز داریم تم ها فارسی باشد.

نکته بعدی بررسی دمو یا پیش نمایش هر قالبی است.قبل از این که اقدامی برای خرید یک تم داشته باشید،ابتدا پیش نمایش آن را بررسی کنید.در پیش نمایش هر تمی امروزه می توان شیوه های مختلف چینش را دید که باعث میشود یک تم برای هر سایتی قابل استفاده باشد و به بیان دیگر،قالب چندمنظوره باشد.

بررسی پاسخگو بودن تم ها (ریسپانسیو)

از آن جایی که بیش از 30 درصد جست وجو های وب سایت امروزه از طریق موبایل و یا تبلت انجام میشود،مسئله ی ریسپانسیو یا پاسخ گو بودن مطرح میشود.بنابراین خرید تم های وردپرسی که ریسپانسیو نیستند اصلا به صرف به نظر نمی آید.

در معرفی تم ها به ریسپانسیو یا نبودن آن اشاره میشود.

اما شاید شما تمی را در جایی بیینید که به این موضوع پرداخته نشده باشد یا بخواهید قبل از خرید قالب را از جهت ریسپانسیو بودن چک کنید.بر این اساس گوگل یک ابزار کاربردی به نام mobile-friendliness tool معرفی کرده است که با استفاده از  آن میتوان به این موضوع به خوبی پی برد.کافیست url مربوط را داخل باکس پیج قرار دهید تا از این نظر بررسی شود.

بررسی سئو قالب

این که در یک جایی به سئو قالب اشاره میشود و یا نوشته میشود:دارای سئو خوب،به این معنا نیست که با استفاده از این قالب می توانید از ایندکس شدن سایت خود در مورتورهای جست وجو مطئن شوید و نیازی ندارید که اقدامات سئو را انجام دهید.

نکته قابل توجه در مبحث سئو این است که شما اولین گام را برای سئی سایت خود قبل از انتخاب قالب برداشته اید و آن انتخاب سیستم مدیریتم حتوای وردپرس میباشد.

با این وجود بسیاری از تم ها سئوی خوبی ندارند و این موضوع در بخش های مختلف قالب میتواند به چشم آید:

هدر متحرک و نامنظم

محتوای متحرک و عدم نمایش نوشته های در جایگاه مشخص

و…

SEO ready ، عنوانیست که در معرفی قالب های وردپرس در سایت های خارجی بسیار استفاده میشود.اما تنها اعتماد به همین عنوان کافی نیست.بنا براین همان طور که سایر ویژگی های قالب را از جهت سبک بودن یا پاسخ بودن بررسی کردیم،با استفاده از ابزارهایی این ویژگی را نیز بررسی می کنیم.ابتدا باید کروم را بر روی سیستم خود نصب داشته باشید.سپس ابزار های MozBar یا SEO Site Tools, ،جدید ترین افزونه های کروم برای بررسی سئو سایت هستند که باید بر روی کروم نصب شوند.بعد از این می توانید دموی هر قالب را روی این افزونه ها تست کنید.

چگونه قالب وردپرس مناسب را انتخاب کنیم؟

امکانات قالب جهت سفارشی سازی

امکان سفارشی سازی که در داشبورد و کنترل پنل هر قالبی در نظر گرفته شده است،شما را از مراجعه به بخش های هسته ای قالب و فایل های اصلی بی نیاز می کند.به علاوه،انواع صفحه ساز های حرفه ای وردپرس،به صورت پیش فرض در پکیج قالب ها وجود دارد که ساخت برگه هارا نیز در قالب ساده کرده است.

بنابراین نیازی به تغییرکدها و دخالت درساختار اصلی ندارید.برای این کار می توانید پیش نمایش را مقابل خود قرار دهید و بخش های مختلف را ایجاد کنید.

چگونه قالب وردپرس مناسب را انتخاب کنیم؟

امنیت وب سایت با استفاده ازقالب های وردپرس

بسیاری از عوامل  امنیت وردپرس را تحت تاثیر قرار میدهد.قدرت پسورد،هاستینگ انتخابی شما،افزونه های امنیتی وردپرس و..

در باره ی امنیت وب سایت با استفاده از یک تم،بهتر است که به نظرات قالب مراجعه شود.با این حال هر تمی که حتی توسط یک طراح کارکشته نیز تهیه شده باشد،تعداد دفعات دانلود بالایی نداشته باشد،خیلی قابل اعتماد نیست.

در برخی از مارکت تعداد دفعات دانلود و خرید،و حتی نمایش تم برای بازدید کاربران هم وجود دارد.

مهم ترین نکته در استفاده از تم ها توجه به سایت سازنده یا ارائه دهنده ی این تم می باشد.

نتیجه گیری:

با وجود نکاتی که گفته شد،احتمالا در خرید هر تمفنیاز است که از برخی از فاکتور ها صرف نظر شود تا مجموعا یک تم قابل قبول داشته باشید.مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه شود طی این مقاله و مقاله قبلی ذکر شد که شامل:

بررسی تم های رایگان و غیررایگان وردپرس

بررسی محتوای تم ها و ابزار های موجود جهت سنجش بارگذاری تم ها

تعیین پاسخگو یا نبودن تم ها

بررسی سئوی قالب ها و مسائل امنیتی

می باشد.

پیروز باشید

بیگ تم

 

 

یک نظر

  1. محمدعلی

    با سلام
    مقاله بسیار خوبی بود ممنون از بابت این مقاله
    سوالی دارم و اون این که وقتی با ابزار seo site tools روی دمو هستی سئوی سایت فروشنده قالب رو نمایش میذه نه خود قالب؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *