همه اشخاص از صفحات ارور متنفر هستند، صفحات ارور یعنی وجود مشکل در سایت، یعنی شما کاری را اشتباه انجام داده اید، ام شما حداقل میتوانید آن صفحات را سفارشی سازی کنید، به همین دلیل است که ساخت صفحات ارور شامل صفحات 404 میتواند به کاربران کمک کند تا از این صفحات به جای مناسبی بروند. در این مطلب به شما سفارشی سازی صفحات ارور وردپرس را آموزش خواهم داد، هم با استفاده از کد هم با استفاده از افزونه.

ایجاد یک تم فرزند برای شروع سفارشی سازی صفحات ارور

اگر قالب شما دارای صفحات ارور مخصوص مانند فایل 404.php است، شما میتوانید آنها را به فولدر قالب فرزند کپی کنید که در بخش /wp-content/themes/your-theme-child/404.php قرار دارد.

اگر تم شما صفحه ارور 404 را نداشته باشد میتوانید آن را ایجاد کنید، اما بجای ایجاد یک صفحه ارور از اول، میتوانید فایل page.php را به دایرکتوری قالب فرزند، زیر /wp-content/themes/your-theme-child/ کپی کنید.

شما میتوانید با استفاده از FTP  فایل را منتقل کنید و نام آن را تغییر دهید. نام فایل را به نام صفحه ارور مورد نظر تغییر دهید مانند 404.php و یا 403.php.

شخصی سازی صفحات شما

اکنون که موارد لازم ساخت صفحات ارور را فراهم کرده اید اکنون میتوانید آنها را همانطور که میخواهید شخصی سازی کنید، و هر محتوایی را داخل آنها قرار دهید. میتوانید در بخش صفحات پنل خود وارد شوید و صفحات ارور را شخصی سازی کنید.

تغییر فایل .htaccess

وقتی که کارتان با شخصی سازی صفحات ارور پایان یافت، نیاز است که نقش فایل ارور خود را به فایل .htaccess اضافه کنید، شما میتوانید این فایل را در ریشه سایت خود پیدا کنید. سپس کد زیر را به آن فایل اضافه کنید:

ErrorDocument # /directory/your-error-file.php

باید عدد ارور را جایگزین “#” کنید و به جای your-error-file.php نام فایل ارور خود را قرار دهید، “directory” نیز مسیر واقعی فایل ارور است.

همچنین اگر روزی قالب خود را تغییر دادید، فراموش نکنید که این خط را تغییر دهید و مسیر درست فایل ارور خودتان را به آن بدهید، و همچنین باید قالب فرزند را نیز از اول بسازید زیرا با قالب تم جدید یکسان نخواهد بود.

اگر صفحه ارور را ایجاد کردید، وردپرس آن صفحات را جستجو خواهد کرد و پس از یافتن آنها، از آنها برای نمایش ارور ها استفاده خواهد کرد، اما ضرری ندارد که آنها را به فایل .htaccess اضافه کنید تا وردپرس راحت تر و بدون مشکل آن فایل ها را پیدا کند.

github-Bigtheme

بدون کد، و بدون نگرانی!

اگر ترجیح میدهید که از کدنویسی استفاده نکیند، میتوانید یک افزونه نصب کنید و این وظایف مهم را به آن بسپارید. در ادامه افزونه هایی را که میتوانید برای شخصی سازی صفحات ارور استفاده کنید، معرفی خواهیم کرد.

افزونه page 404

-Bigtheme404page-plugin

با استفاده از این افزونه، میتوانید هر صفحه ای را که میخواهید، به عنوان صفحه ارور 404  تنظیم کنید. یعنی آنکه میتوانید از طریق داشبورد خود صفحات را ایجاد کنید، و سپس آنها را با استفاده از این افزونه به صفحه ارور تبدیل کنید، بدون نیاز به کد نویسی. همچنین به موتور های جستجو دستور خواهد داد تا صفحات ارور را ایندکس نکنند تا از سئو سایت شما محافظت شود.

افزونه Custom Error PagesCustom Error Pages

-BigthemeCustom-Error-Pages

این افزونه به شما اجازه میدهد تا صفحات ارور سفارشی ایجاد کنید، این افزونه با هر قالبی سازگار است و وقتی که آن را فعالسازی کنید دیگر نیاز نیست تا در مورد صفحات ارور خود نگران باشید.

افزونه Forty Four

-BigthemeForty-Four-plugin

با استفاده از این افزونه میتوانید صفحات ارور کم حجم ایجاد کنید تا به سرعت باز شوند،  همچنین به صورت اختیاری میتوانید بازدید کنندگان را به صفحات مورد نظر خودتان هدایت کنید تا به رتبه بندی سایتتان ضربه وارد نشود.

افزونه  WordPress Ultimate 404

-Bigthemewp-ultimate-404-plugin

این افزونه به شما کمک میکند تا صفحات ارور 404 سفارشی خودتان را ایجاد کنید. همچنین میتوانید از صفحات ارور آماده  استفاده کنید و همچنین کاربران خود را در صورت مواجه شدن با ارور به صفحات موردنظرتان هدایت کنید تا سئو سایت شما حفظ شود.

مسئله مهمی که در رابط ه با این افزونه وجود دارد آن است که صفحه ای را که قبل از برخورد با ارور کاربر باز کرده را به یاد میسپارد ، پس شما خواهید دانست تا کدام صفحه از سایت شما مشکل دارد تا بتوانید آن را در زمانی مناسب تعمیر کنید.

 

اکنون شما قادر خواهید بود تا صفحات ارور سایت خود را به خوبی شخصی سازی کنید، ممکن است که این کار زمانبر باشد ولی برای حفظ بازدید کنندگان سایت خود نیاز دارید تا این کار را انجام دهید.

I hate seeing error pages on my site. It means I broke something, but at least I can fix it – visitors can’t and neither can yours, and that’s way worse than any error.

That’s why creating your own custom error pages, including 404 pages, can help make it easier for visitors who stumble across errors on your site and point them in the right direction.

موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *