با سلام خدمت شما همراهان عزیز ما در بیگ تم ، در این مطلب می خواهیم به آموزش ایجاد بخش پشتیبانی در وردپرس بپردازیم . در ادامه این آموزش که در چند پست ارائه خواهد شد همراه ما باشید …
مقدمه
زمانی که هنوز استفاده از سرویس های پشتیبانی و گفت وگوی آنلاین در وردپرس مرسوم نشده بود،بیشتر کاربران با استفاده از ایمیل به مشتریان خود خدمات می دادند و با ارسال ایمیل به آن ها ،پشتیبانی محصولات را انجام می دهند.اما مدت هاست که از این طریق فقط نامه های رسمی ارسال میشوند و شیوه ی پشتیبانی در سایت ها تغییر کرده است.استفاده از ایمیل معایب بسیاری داشت.چرا که فرصت زیادی فقط صرف دسته بندی و مرتب کردن بخش inbox یا نامه های وارد شده میشد.این اشفتگی به تدریج و با بیشتر شدن مشتریان نیز افزایش می باید.همین مشکلات سبب شد که سیستم پشتیبانی در سایت ها به صورت مجزا تهیه شود و سیستم ارسال درخواست یا تیکت در وردپرس نیز به دنبال آن روی کار امد.در این مقاله ،به شکل کامل به بررسی چنین سیستم هایی و لزوم آن ها در وردپرس و سایت هایی به این شکل ،و سپس نحوه و چگونگی استفاده از گزینه های پشتیبانی موجود و راه اندازی ان می پردازیم.این مطلب را از دست ندهید.
ایجاد بخش پشتیبانی در وردپرس
وقتی که برای اولین بار وردپرس را نصب می کنید،مسلما با دیدن این محیط کاملا مرتب و بدون آشفتگی،احساس آرامش زیادی خواهید داشت.اما به تدریج و با افزایش مشتریان و کاربران سایت،بخش های مختلف سایت آشفته میشود.یکی از این بخش ها بخش نظرات وب سایت می باشد.در این بخش اکثر کاربران نظر میگذارند و مشکلات خود را مطرح می کنند.همین بخش است که سبب شده است خیلی از وب مستران به فکر ایجاد بخش پشتیبانی وردپرسی جداگانه بیفتند.
در مقاله امروز قصدا دارم به مزایای و مغایب استفاده از بخش های پشتیبانی و نرم افزار های میزکار برای رسیدگی بیشتر به امور کاربران و مشتریان ببپردازم.بدین منظور نیز راهکار هایی وجود دارد که بهترین های آن راه توضیح خواهیم داد.
چه زمانی باید از نرم افزار های پشتیبانی در وردپرس استفاده کرد؟
نرم افزار های پشتیبانی معمولا با عنوان میزکار شما و مشتریان معرفی میشوند.به صورت عمومی،زمانی میزکار ها برای استفاده مشتریان،خرید ساده تر،پشتیبانی بهتر و…مورد استفاده قرار میگیرند که کاربران سایت به حدی رسیه باشند که راه اندازی این بخش از نظر مالی و کاری برای وب مستران به صرفه باشد.نیاز امروزه افغراد به استفاده از روش های اترباظی معمول مثل ایمیل و تلفن رو به کاهش است و در مقابل نیاز های دیگر مثل انواع راه های مورد نیاز برای برقراری ارتباط با فروشندگان روبه افزایش و پیوسته در حال تغییر است.
چیز دیگری که باعث میشود به فکر استفاده از سیستم های پشتیبانی جداگانه و میزکار های اختصاصی برای هر کار باشیم،افزایش نیاز های دیگر سایت با وجود افزایش روز به روز کاربران و مشتریان است.بخش هایی مثل ارسال مطالب،غییرات بخش های ظاهری سایت به صورت دوره ای مثل لوگو و قالب وردپرس،بک آپ گیری منظم و پاسخ گویی به نظراتی که پیرامون هر مطلب آموزشی درج میشوند،سبب میشود که سیستم جداگانه برای پاسخ گویی به سوالات و مشکلات مشتریان پیرامون خریدی که انجام میشود در نظر گرفته شود.چنین سیستمی در بیگ تم به خوبی قابل مشاهده می باشد.
پس با توجه به توضیحات داده شده،در چنین مواقعی نیاز به سیستم پاسخ گویی و ارسال تیکت مشتریان جهت پشتیبانی احساس میشود.
مهم ترین مزایای استفاده از سرویس ها برای ایجاد بخش پشتیبانی در وردپرس
کوتاه شدن پیام های ارسالی مشتریان
وقتی که شما برای پشتیبانی از ایمیل استفاده میکنید،در چنین مواقعی گفت وپوی شما با مشتریان بسیار مفصل تر از سیستم های پشتیبانی ای خواهد بود که ما قصد داریم آن ها را معرفی کنیم.در واقع در ایمیل،کاربران به گفت گوی دوستانه و یا حتی ارسال عباراتی برای شروع درخواست خود مثل سلام و احوال پرسی می کنند.بنابراین طول یک ایمیل از نظر تعداد کاراکتر ها زیاد می شود.
استفاده از سیستم های پشتیبانی و ارسال درخواست و پاسخ،هم مشتری و هم فروشنده را موظف می کند تا روی مسئله اصلی تمرکز کنند از گفتن کلمات غیر ضروری بپرهیزند.طولی نمی کشد که ماکلمات شما با مسئول کاربران مختصر و مختصر تر میشود.به گونه ای که تنها مشکل اصلی فرد مطراح میشود .بنابراین در وقت و هزینه هم صرفه جویی میشود.
به نمونه ای از این مکالمات در سیستم های پشتیبانی دقت کنید:
ایمیل وردپرس من کار نمی کند،لطفا برای اصلاح ان اقدام کنید.
لوگوی وب سایت من تغییر کرده است، اما نمی توانم داخل کنترل پنل قالب آن را تغیرر دهم
داخل وب ساتیتم سروریس های جدیدی برای کاربران در نظر گرفتم.می توانید برای راه اندازی آن کمکم کنید
و…
در سیستم های پشتیبانی اطلاعات کاربران اعم از نام وب سایت،ایمیل و محصولاتی که ازشما خریداری کرده اند ثبت خواهد شد و مادامی که با فرد مورد نظر در راتباط باشید،نیازی نیست که هر بار اطلاعات ورود را کسب کنید.
امکان بررسی دقیق تر مشکلات و مسائل مطرح شده
این که کاربران چه مواقعی معمولا با مشکل مواجه میشوند و هر چند وقت یک بار نیاز است که شما مشکلات را بررسی کنید بستگی به سطح مهارت فرد دارد.گاها لازم است شما برای مشکلات یک کاربر یک روز زمان اختصاص دهید.
در چنین مواقعی با استفاده از سیستم های پشتیبانی،می توانید اطلاعات کاربر را در یک میز کار اختصاصی داشته باشید و زمانی که نیاز داشتید،به میز کار مراجعه کنید و برای حل مشکلات اقدام کنید.زمانی که برای پشتیبانی از ایمیل استفاده میشد،مشکلات به صورت یک جا و گاها ناقص اعلام میشد.اما سیستم پشتیبانی،بهترین راهکار برای آن دسته از مدیران وب سایتی است که برای مشتریان خود خدمات پس از فروش در نظر میگیرند.
در بخش بعدی آموزش ایجاد بخش پشتیبانی در وردپرس همراه ما باشید.
بیگ تم مرجع تخصصی وردپرس ، افزونه وردرپرس و قالب وردپرس
دیدگاهتان را بنویسید