سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما عزیزان
در این مقاله کمی در مورد دیجیتال مارکتینگ صحبت میکنیم پس تا انتها همراه من باشید
اگر میخواهید ارتباط موثری با مخاطبین خود داشته باشید حضور قوی شما در دنیای دیجیتال ضروری است. واقعیت این است که مردم بیشتر نظر کسی را میپذیرند که خودش پیش از آنها مشتری شما بوده، نه تعریف و تمجیدهای یک کمپانی را از کالای خودش پس باید این تجربه را برای ایشان یادآوری کنید.
در دنیای امروز دیگر مردم وقت خود را کمتر با خواندن روزنامه و دیدن تبلیغات تلویزیون سپری میکنند . بخش زیادی از زمان مشتریان شما پای کامپیوتر یا موبایل میگذرد، که به آنها رسانههای دیجیتال می گوییم. مردم بیش از آن که در دنیای پر از تبلیغات امروز به تعریف و تمجیدهای کمپانیهای از خودشان توجهی نشان دهند به تجربه مشتریان قبلی آنها اهمیت میدهند.
اما سه چالش بزرگ در این بین وجود دارد:
- اول اینکه تنوع رسانههای آنلاین باعث میشود تا صاحبان برند برای برنامهریزی و فعالیت در هر رسانه با مشکل روبرو شوند؛ دهها شبکه اجتماعی ، سرویسهای ایمیل مارکتینگ و وبسایتهای پربازدید تنها بخشی از رسانههای آنلاین هستند
- دوم هزینه پایین و باور اشتباه به عدم نیاز به تخصص در رسانههای آنلاین، در مقایسه با سایر رسانهها است که باعث میشود تعداد زیادی از برندها با رویکردهای حرفهای و غیرحرفهای برای تبلیغ به این فضا هجوم بیاورند و این خودش سبب تشدید رقابت میشوند
- سوم اینکه انفجار این همه اطلاعات در رسانههای آنلاین باعث میشود مخاطب شما با حجم زیادی از تبلیغات روبرو شوند. بسیاری از این افراد با واقعیت آن کالا یا خدمات آنها آشنایی نداشته و سبب کم شدن اعتماد مصرفکننده نسبت به همه تبلیغات در فضای مجازی میشوند.
اما برای عبور از سطح این چالشها چه باید کرد؟
خوبی دیجیتال مارکتینگ این است که یک بستر دوجانبه برای شما مهیا میکند و میتوانید از نظرات مشتریان نیز مطلع شده و با اعداد دقیق بدانید چه مطالبی برای مخاطب شما جذابتر است.اما این موضوع بهتنهایی کافی نیست، شما باید بتوانید رابطه خوبی با مشتریان خود داشته باشید، تا هم از نظر آنها آگاه شوید و هم بتوانید انتظارات مشتریان را پاسخ دهید
ایجاد رابطه و تعامل با مشتریان، یکی از برتریهای محسوس، رسانههای آنلاین نسبت به سایر رسانهها است. حالا شما با این داشتهها میتوانید استراتژی بازاریابی و فروش کالا یا خدمات خود را تحلیل کنید و ببینید چهکارهایی جواب مناسب میدهد. شما باید با تولید محتوای جذاب به مشتریان خود این حس را منتقل کنید که برای شما فروش تنها دغدغه نیست بلکه در تلاش برای بالاتر بردن سطح زندگی آنها هستید .
تمام نظرات مشتریها را بهدقت رصد کرده و تشویقشان کنید داستانهای خودشان را با دیگران به اشتراک بگذارند، این کلید موفقیت شما در دنیای امروز است.
ممنونم ک همراه من بودید