نماد سایت بیگ تم

ساخت نقشه سایت با Google XML Sitemaps

ساخت نقشه سایت با Google XML Sitemaps

سلام دوستان عزیز امروز میخوام بهتون آموزش بدم که چطور با افزونه Google XML Sitemaps نقشه سایت وردپرسی تون رو بسازید. چند وقت پیش آقای قربانی  مطلبی با عنوان افزونه google sitemap generator ارسال که مربوط به همین موضوع بود یعنی ساخت نقشه سایت منم یه راه دیگه بهتون میگم که فکر میکنم راحت تر باشه . خوب اول از همه افزونه Google XML Sitemaps رو از قسمت افزودن در بخش افزونه ها در پنل مدیریت سایت تون جستجو کنید و نصب کنید البته حواستون باشه که افزونه رو فعال نکنید.

بعد از اون شما باید دوتا فایل بسازی که این کار رو به وسیله notepad انجام دهید. برای این کار notepad رو باز کنید و هیچ چیزی در آن ننویسید فقط به قسمت File برید و روی گزینه Save as کلیک کنید. مانند تصویر زیر:

بعد پنجه ای باز میشه که اونجا نام فایل رو sitemap.xml انتخاب کنید و کلید save رو بزنید. مانند تصویر زیر :

خوب حالا یک فایل با پسوند xml ساختید . همین کار را دوباره انجام دهید و اما این بار به جای sitemap.xml کلمه ی sitemap.xml.gz رو بزنید و سیو کنید. سپس این دو فایل را در بخش اصلی دایرکتوری یعنی جایی که پوشه های wp-content یا wp-admin قرار داره آپلود کنید و سطح دسترسی آن ها را به 777 تغییر بدید.خوب راستی اگه دو فایلی که گفتم رو نتونیستید بسازی از این لینک دانلود کنید.

خوب حالا برید به بخش افزونه ها و افزونه Google XML Sitemaps رو فعال کنید.

حالا شما نقشه سایتتون رو ساختید و من پیشنهاد میکنم که به گوگل وبمستر سایتتون معرفی کنیدش .

الآن آدرس سایت مپ شما http://yoursite.ir/sitemap.xml است.

موفق و پیروز باشید.

خروج از نسخه موبایل