بــیــگ تــم
مرجع قالب وردپرس ، افزونه وردپرس ، آموزش وردپرس ، هاست وردپرس

جستجو
فقط جستجو من
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
جستجو در دیدگاه ها
جستجو در خلاصه ها
Filter by Custom Post Type
برگه‌ها
پیش نمایش فرم
اسلایدر دلخواه

تهاجمی
بازاریابی تهاجمی

بازاریابی تهاجمی چیست؟

Rate this post

سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان
در ادامه آموزش های تجارت و بازاریابی در این قسمت همراه شما دوستان عزیز هستیم با یکی دیگر از آموزش های بسیار مهم در این زمینه که میتواند برای شما دوستان مفید باشد.در این آموزش در مورد بازاریابی تهاجمی صحبت میکنیم و این نوع بازاریابی را مورد بررسی قرار میدهیم.

قبل از اینکه به مفهوم دقیق استراتژی تهاجمی در بازاریابی یا همان بازاریابی تهاجمی در درون یک کسب و کار بپردازیم کمی باید راجع به انواع استراتژی در بازاریابی کسب و کارهای امروز ایران و جهان بدانید و ما نیز کمی در ابتدا در این مورد صحبت خواهیم کرد.

در زمینه کسب و کار ها ، استراتژی های کسب و کار را می توان به طرق مختلفی طبقه بندی کرد.شما باید بدانید که یکی از این موارد گفته شده ارزیابی استراتژی بر مبنای درجه تهاجمی بودن آنهاست. دوستان عزیز میزان تهاجمی بودن استراتژی بر مبنای جسارت و پیشروی در بازار، گرایش به ریسک، قدرت نفوذ مالی، خلاقیت در تولید و سرعت تصمیم گیری مشخص می شود.حال در اینصورت از نظر میزان تهاجمی بودن موارد گفته شده چهار طبقه وجود دارد:

  1. اکتشافی
  2. تدافعی
  3. تحلیل کننده
  4. عکس العملی

که در ادامه به بررسی آن ها میپردازیم.

استراتژی اکتشافی در میان این استراتژی ها تهاجمی ترین آنهاست و شامل برنامه هایی برای گسترش بازار و وارد شدن به بازارهای جدید و کسب فرصت های جدید در بازارهای کسب و کار حال از هر نوعی است.شما باید توجه داشته باشید که آنها به سرعت به هر نشانه ای از سوی فرصت های ایجاد شده در بازار پاسخ می دهند و هیچ موقعیتی را از دست نمیدهند، و این کار را معمولاً با تحقیق و یا تجزیه و تحلیل مستمر در بازار انجام می دهند ، این گونه سازمانها معمولاً بخش زیادی از درآمد خود را از طریق فروش محصولات جدید و یا دستیابی به بازارهای جدید به دست می آورند.

دوستان عزیز اگر شما در کسب و کار هایی دخیل بوده ، آن ها را بررسی و دران کار کرده باشید میدانید که ریسک عدم موفقیت محصول یا رد در بازار کسب و کار بالا است. آن کسب و کار ها برای اول بودن در صنعت خودشان ارزش زیادی قائل هستند و به این فکر می کنند که مزایای اول بودن برای آنها امتیاز و حق قیمت گذاری محصول و سود بالا را به ارمغان می آورد و صد در صد عامل موفقت آن ها است که به دنبال آن هستند.

  • استراتژی تدافعی

حال در ادامه به بررسی استراتژی دیگر میپردازیم که این استراتژی استراتژی تدافعی است در این حالت آن کسب و کار ها تمایلی به انجام هیچ یک از کارهایی که در استراتژی اکتشافی انجام می دهند ندارند. استراتژی یک سازمان مدافع، پیدا کردن و حفظ یک بازار امن و نسبتاً با ثبات است تا بتوانند در آن موفقیت را کسب کنند و به دور از هر حاشیه ای باشند و آنها سعی می کنند تا جایی که امکان دارد خود را نسبت به تغییرات بازار مصون کنند که این نوع استراتژی در ایران بسیار محبوب است.

  • استراترژی تحلیل کننده

استراتژی دیگر در این مورد استراتژی تحلیل کننده است که این نوع استراتژی یک چیزی بین استراتژی تدافعی و استراتژی اکتشافی است که باید توجه کنید که آنها کمتر از اکتشافی ریسک می کنند و کمتر از تدافعی به ثبات تن می دهند.که نکته مهم این است که اکثر شرکت های جهان در این دسته هستند.

  • استراتژی عکس العملی

استراتژی بعدی استراتژی عکس العملی است که در آن استراتژی مشخص و ثابتی نیست و در این حالت سازمان ها معمولاً مطابق با وقایع بازار خود را آپدیت میکنند و از خود عکس العمل نشان می دهند که ابن هم میتواند خوب باشد

 

بازاریابی تهاجمی

Aggressive Marketing ، بازاریابی تهاجمی یا حمله به جلو به معنی مجموعه ای از فعالیت ها و برنامه ریزی های متخصصین بازاریابی ، رقابت، اقدامات و دانش یافتن افکار مصرف کنندگان می باشد.

در عملیات بازاریابی تهاجمی کلیه استراتژی ها و برنامه ریزی های بازاریابی سازمان به عهده بخش بازاریابی می باشد، زیرا تنها نتیجه این عملیات سود می باشد و همین سود است که تضمین کننده ماندگاری شرکت بازرگانی در بازار می باشد.

شرح و چگونگی عملیات بازاریابی تهاجمی

اینکه برای بازاریابی تهاجمی یک تعریف واحد ارائه کنیم ، بطور کلی هماهنگی کلیه امور و منافع مربوط به مشتریان بهترین تعریف برای این عملیات بازاریابی می باشد.

لازم است بدانید عملیات بازاریابی تهاجمی با دو هدف بسیار بزرگ انجام می شود:

۱- تامین نیازهای مشتریان و با رویکرد افزایش منفع آنها

۲- افزایش سود

برای رسیدن به اهداف بازاریابی تهاجمی باید بهترین محصولات چه از نظر کیفیت و خدمات و چه از نظر قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد ، تا جایی که رقبا نتوانند چنین خدماتی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند و فقط در این شرایط بنگاه اقتصادی می تواند به بیشترین سودهی برسد و می تواند بیشترین سهم بازار را داشته باشد. البته در راستای تمامی این فعالیت ها باید بتواند بهترین تجربه را برای مصرف کنندگان بوجود آورد.

وفاداری مشتریان

هنگامی مشتریان وفادار خواهند شد که محصولات و خدمات شما به بهترین نحوه منافع آنها را تامین نماید و تامین منفعت مصرف کنندگان در عملیات بازاریابی تهاجمی مفهومی بسیار پیچیده دارد. در ابتدا شرکت های بازرگانی باید نقاط قدرت خود را شناسایی کرده و با تمام فرصت های موجود در بازار هماهنگ گردند و بعد کلیه عملیات بازاریابی تهاجمی خود را با پایین ترین هزینه ها انجام دهند تا به سود دهی بالا برسند.

برای موفقیت در عملیات بازاریابی تهاجمی سازمان ها باید بتوانند سودی بالاتر از حد متوسط برای خود از بازار دریافت نمایند و فقط با استفاده از سود حاصل از عملیات فروش و سود بازگشتی از خواب سرمایه و ارزش افزوده مربوط به سرمایه می توان به این مهم دست یافت و فقط سود بالا نصیب شرکت هایی خواهد شد که حافظ منافع مصرف کنندگان خود باشند. این شیوه خاص بازاریابی به بالا بردن سود در طولانی مدت تاکید موکد دارد.

اصلی ترین مفاهیم در عملیات بازاریابی تهاجمی

۱- بالا بردن سود :

تنها زمانی بازاریابی برای شرکت ها تاثیرگذار دارد که نه تنها رضایت مشتری جلب شود بلکه سود آن سازمان افزایش یاید، در واقع واحد بازاریابی باید بتواند میان منفعا مصرف کنندگان و سازمان یک تعادل ایجاد نماید.

۲- حمله کردن

حمله کردن به این معناست که کلیه نقاط ضعف و قدرت بازار و مصرف کنندگان برند توسط واحد و متخصصین بازاریابی شناخته شود و با ایجاد کوچکترین تغییرات در بازار و مصرف کنندگان عکس العمل های مناسب نشان دهند.

۳- ایجاد اتحاد

چنانچه شما بخواهید محصولات و یا خدماتی ارائه نمایید که هم کیفیت بالا و هم کم هزینه باشد باید در کلیع فرآیندهای تولید، بازاریابی و همچنین افراد سازمان ایجاد اتحاد و یکپارچگی نمایید.

۴- استراتژیک

نگاه استراتژیک در کلیه امور بازاریابی و برنامه های آن جهت رشد و توسعه از جمله مفاهیم اصلی بازاریابی تهاجمی می باشد. داشتن نگاه و هدفگذاری های دراز مدت، تحلیل و بررسی بازار و رقبا و مشتریان و پیش بینی بازار و اقتصادهای داخلی و بین المللی همه و همه می تواند به تدوین برنامه استراتژیک اثرگذار منتهی گردد که نتیجه آن رشد، توسعه و موفقیت است.

۵- عملیاتی کردن برنامه ها به شیوه ای موفقیت آمیز.

آنچه که برای عملیاتی کردن برنامه ها بازاریابی تهاجمی موثر است روش های مدیریتی مناسب و پیگیر به صورت کاملا عملی و کاربردی می باشد.

ممنونم از همراهی شما عزیزان
منبع: بیگ تم مرجع آموزش های مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.