سلام دوستان عزیز وقت شما بخیر

در ادامه آموزش های بازاریابی و تجارت الکترونیک همراه شما دوستان عزیز هستیم با آموزشی دیگر.در این آموزش نیز همانند سایر این اموزش ها در مورد یکی از انواع بازاریابی صحبت میکنیم و به صورت کامل به بررسی آن میپردازیم.در این آموزش در مورد بازاریابی چابک صحبت میکنیم و آن را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد پس تا انتها همراه من باشید دوستان

دوستان عزیز بازاریابی چابک مفهومی است که از دل سازمان های چابک در دنیای امروزی نشات می گیرد. در این مقاله سعی داریم با بررسی سازمان های چابک به تعریف مفهوم بازاریابی چابک بپردازیم. دوستان عزیز امروز بسیار بیشتر از گذشته، شاهد تغییرات اساسی در وضعیت بازار و اقتصاد در دنیا هستیم. دوستان عزیز در حال حاضر با نوسانات بسیار زیادی در بازار کسب و کار نیز روبرو هستیم.در زمینه کسب و کار های خود در بازار کسب و کار یک روز فروش خوبی داریم و در روز دیگر فروش ما به اندازه تامین هزینه های جاری کسب و کارمان هم نیست. بازاریابی چابک رویکردی جدید در بازاریابی است که از توسعه سریع الهام می گیرد.

دوستان عزیز استراتژی های بازاریابی چابک به شرح زیر است:

  • قابلیت ایجاد تغییرات لازم در طول اجرای یک برنامه بازاریابی
  • تکرار سریع عملکردهای صحیح در طی کمپین های بزرگ بازاریابی
  • آزمایش سریع گزینه های پیش رو در برنامه بازاریابی
  • کسب تجربه های کوچک اما متعدد در طی چالش بزرگ
  • همکاری تنگاتنگ و نزدیک در بین سلسله مراتب سازمان
  • و…

دوستان عزیز چابکی به معنای توانایی پاسخگویی و واکنش سریع و البته موفقیت آمیز به تغییرات محیط بیرونی در یک کسب و کار و یک سازمان است. نکته مهمی که وجود دارد این است که همانند تولید کنندگان، همه سازمان ها و کسب و کارها در دنیای تجارت نیز ناچارند که برای رقابت در قرن بیست و یکم به دنبال چابکی باشند چرا که سازمان مدرن امروزی با فشار فزاینده ای جهت یافتن راههای جدید رقابت کارآمد، در بازار پویای امروز مواجه است که این بسیار اهمیت دارد و کلید موفقیت و شکست در یک کسب و کار است. بیل گیتس بنیان گذار و مدیر مایکروسافت می گوید: اگر سازمان ها بتوانند با چابکی و زیرکی سازوکارهایی ایجاد، تحول و دگرگونی را در خود ایجاد کنند دیگر نباید نگران آینده غیر قابل پیش بینی در بازار هدف خود باشند.به عبارت دیگر وی به عنوان یک فرد موفق در دنیای تجارت رایانه ها معتقد است که سازمان ها باید سریعتر از همه رقبای خود، فرایند ها، قیمت ها، محصولات و یا خدمات خود را تغییر دهند.

دوستان عزیز همانطور که متوجه شده اید اهداف بازاریابی چابک بهبود سرعت، قابلیت پیش بینی، شفافیت و سازگاری برای تغییر عملکرد بازاریابی در دنیای تجاری امروز و در کسب و کار های مختلف است.دوستان عزیز مجموعه ای از اصول بازایابی چابک نیز به صورت زیر است:

  • مورد اول این است که بالاترین اولویت در میان بازاریابان چابک در کسب و کار های مختلف، راضی کردن مشتری از طریق ارائه به موقع و پیوسته خدمات بازاریابی است که باعث حل مشکلات ان ها می شود و ان ها را راضی نگه میدارد
  • مورد دومی که وجود دارد این است که بازاریابان چابک در کسب و کار های مختلف از تغییر استقبال و برای آن برنامه ریزی می کنند و بر این باورند که توانایی شان در پاسخ سریع به تغییر در یک حالت از کسب و کار، یک مزیت رقابتی است و میتواند آن ها را به موفقیت هایی برساند.
  • دوستان عزیز بازاریابان چابک در کسب و کار های مختلف، برنامه های بازاریابی را در اغلب موارد، از هر چند هفته تا دو ماه، با اولویت زمانی کوتاهتر ارائه می دهند که بتوانند ان ها را اجرایی کرده و موفق باشند
  • مورد چهارم در این زمینه این است که بازاریابی قوی در هر کسب و کاری در دنیای تجارت نیاز به هم ترازی نزدیک با آن کسب و کار دارد و فروش و توسعه به افراد انگیزه می دهد برنامه های بازاریابی بزرگ را برای صاحبان آن کسب و کاری که در آن فعالیت میکنند خلق کنند. به آنها محیط و حمایتی که نیاز دارند را بدهید، و به آنها اعتماد کنید تا کار را به درستی انجام دهند و اطمینان داشته باشید آن ها شما را از این حمایت ناامید نخواهند کرد
  • مورد دیگر در این زمینه این است که بازاریابی چابک حال در هر کسب و کاری که قرار است اعمال شود، نیازمند نگه داشتن یک روند ثابت است.
  • دوستان عزیز مورد دیگری که وجود دارد این است که در استراتژی بازاریابی چابک در کسب و کار خود هیچ وقت و در هیچ شرایطی، از شکست نترسید،اما توجه کنید که باز هم هیچوقت فقط دو بار به یک شیوه شکست نخورید که این اصلا خوب نیست
  • مورد نهایی که در این زمینه وجود دارد نیز این است که توجه مداوم به اصول بازاریابی باعث افزایش چابکی شما در کسب و کار خود میشود که این بعنی موفقیت شما در کسب و کار با استفاده از بازاریابی چابک.

دوستان عزیز با پایان یکی دیگر از اموزش های بازاریابی و کسب و کار رسیدیم و شما را با بازاریابی چابک و تمامی اصول و فنون آن آشنا کردیم.دوستان عزیز فقط در انتها می بایست توجه داشته باشید که بازاریابی چابک یک فرایند تکراری در کسب و کار است و در آن مکرراً بازخوردهای بازار باید ارزیابی شود

ممنونم از همراهی شما دوستان عزیز و همراهان ارجمند

موفق و پیروز و سربلند باشید

منبع: بیگ تم مرجع آموزش بازیابی آنلاین و بازاریابی شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *