روش های برقراری ارتباط با مشتریان،قسمت چهارم

سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان و همراهان عزیز
در ادامه سری آموزش های بازاریابی و روش های برقراری ارتباط با مشتریان در هر کسب و کار در قسمت نهایی همراه شما دوستان عزیز هستم.در این سری از آموزش ها که به قسمت نهایی ان رسیده ام در مورد نحوه برقراری ارتباط با مشتریان صحبت کردیم و در این قسمت نیز به بررسی موارد و راهکار های باقی مانده میپردازیم.پس تا انتها با من همراه باشید .

مورد بعدی که وجود دارد این است که شما به عنوان مدیریت کسب و کار خود باید به مشتری و کاربران خود گوش دهید و از او سوال بپرسید. پیش از پرسیدن سوال خود از او، اجازه بگیرید. با خودتان تمرین کنید تا از کلمات مثبت در گفت و گو ها استفاده کنید. اگر نمی توانید به تلفن های مشتریان پاسخ دهید از منشی تلفنی استفاده کنید و بگویید که سریعاً با آنها تماس خواهید گرفت دوستان عزیز شما باید به مشتریان خود ارج نهید. سعی نکنید خواسته های مشتری را حدس بزنید. اول خوب به حرف های مشتری گوش دهید، آن موقع است که می توانید نیازهای مشتری را کشف کنید.

مورد نهایی که در این باره وجود دارد این است که شما باید هنگام شکایت مشتری حال به هر دلیلی، اول از او تشکر کنید که مشکلش را اول با شما در میان گذاشته چون این کار خیلی بهتر از آن است که به دیگران بگوید و شما و کسب و کار شما را بد نام کند. سعی کنید اول از همه او را آرام کنید. اگر مشکل از طرف شما بوده مسئولیت پذیر باشید و سریعا مسئولیت مشکلات به وجود امده از طرف خود را بر عهده بگیرید.دوستان عزیز وقتی مشتری شما عصبانی است حتی حالات چهره شما می تواند تاثیر گذار باشد پس سعی کنید تماس چشمی برقرار کنید و حالات چهره تان پذیرای شکایات او باشد.

ممنونم از همراهی شما عزیزان
موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *