بــیــگ تــم
مرجع قالب وردپرس ، افزونه وردپرس ، آموزش وردپرس ، هاست وردپرس

جستجو
فقط جستجو من
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
جستجو در دیدگاه ها
جستجو در خلاصه ها
Filter by Custom Post Type
برگه‌ها
پیش نمایش فرم
اسلایدر دلخواه

کسب و کار

چرا کسب و کار های کوچک اکثرا سود آور نیستند؟ قسمت اول

سلام دوستان عزیز وفت شما بخیر
در ادامه آموزش های بازاریابی در خدمت شما عزیزان هستم.در این قسمت از این سری میپردازیم به بررسی این موضوع که چرا کسب و کار های کوچک اکثرا سود آور نیستند؟مشاغل زیادی وجود دارد و به عینه نیز دیده ام که این مشاغل کوچک در ابتدایی ترین کار ها و هزینه های خود نیز مانده اند و نمیتوانند از پس آن برآیند.اما چرا؟ تا انتها با من همراه باشید.

 

یکی از مواردی که نشان دهنده ی  وضعیت  کسب و کار های کوچک است و شکست تعداد زیادی از آن ها را نشان می دهد آمار هایی است که در این زمینه ارائه می شوند است.کشور ایالات متحده آمریکا آمارهایی در زمینه ی کسب و کار هایی که در این کشور شروع به کار می کنند ارائه کرده است که بر طبق ای آمار ها بیش از ۴۰ درصد تجارت های نوپا تقریبا می توان گفت بوجود نیامده از بین می روند ، در مورد ۸۰ درصد نیز پس از ۵ سال دیگر نامی از آنها باقی نمی ماند و به طور کامل محو می شوند . البته این ها همگی با وجود رفتار های به مراتب صحیح تر نسبت به کشور ما است. این آمار در کشور ما نتنها وضعیت بهتری ندارد بلکه به مراتب وضع نا مناسب تری را داراست.

بگذارید این امر را با مثالی شروه کنیم :

وقتی از یک شرکت نوپا خرید کرده اید پس از ده سال چه انتظاری دارید در مورد وجود یا عدم وجود آن . اکثر به این سوال عدم حضور را بر می گذینند.اما چرا؟ دلیل این تفکر چیست؟

معمولا دو عنصر اصلی و اساسی موجب این اتفاق می شوند :

  • تصور غلط کار آفرین در مورد کاری که راه می اندازد .
  • کمبود دانش کار آفرین نسبت به موضوع آن کسب و کاری که را انداخته است.

البته در این زمینه موارد دیگری نیز هستند به طور مثال انتخاب هدف او ، ممکن است کار آفرین هدفی را انتخاب کرده باشد که بازار آن موضوع از بین رفته باشد و یا اصلا مناسب شرایطی که وجود دارد نباشد .

مسبب این رویداد ها هم اشتباه ما در هنگام تحقیقات است ، در این باره می توان گفت که به طور معمول تحقیق مناسبی را انجام نمی دهیم و در اکثر موارد هم به مانند بسیاری از کار های دیگری که انجام می دهیم دنباله روی را پیش می گیریم ، که البته تصمیمی فوق العاده غلط و زیان بار در مورد کسب و کار براما است . شاید یکی از علل اصلی این نوع تصمیم گیری ها این است که نتیجه یک کسب و کار را می بینیم و یا حتی درقسمتی از آن به فعالیت می پردازیم و برایمان این تصور پیش می آید که کاری ایست که از عهده آن برمی آییم و به نظر کار سخت یا غیر قابل انجامی برایمان نمی آید ولی با حضور در آن کسب و کار بدون تحقیقات درست و تصمیم گیری عاقلانه بدون شک آن فعالیت به شکست خواهد انجامید.

یک پیشنهاد دوستانه برای شما دوست عزیزی که به فکر شروع یک کسب و کار هستید اگر تخصصی در آن زمینه ندارید از ورود به آن عرصه خود داری کنید و اگر تخصصش را دارید حتما بدون اینکه تحقیقاتی محکم و مناسب را انجام نداده اید به آن ورود نکنید.

توجه داشته یاشید که اگر تخصص مورد نیاز را دارید و تحقیقات را نیز انجام داده اید باز هم موانع محکم و بزرگی در برابر شما هستند که باید به آن ها نیز فکر کنید و برایشان چاره ای به اندیشید . همانطور که میدانید شرکت ها به حداقل دو نوع پست نیاز دارند

  1. مدیر عامل
  2. متخصص

خوب ، تا به حال شما یکی ازی ن دو مورد را در اختیار دارید ، یعنی متخصص شما با توجه به علمی که در خود میبینید خود را در یک امر متخصص یافته اید ولی با نقش مدیر عامل چه می کنید . مطمعنا این نقش را به فرد دیرگری نمی سپارید پس تنها راهی که در مقابل شماست انجام هر دو این نقش ها توسط خودتان است ، پس به مقدار بسیار زیادی وقتتان گرفته خواهد شد و بسیاری از کسب و کار هایی که به بن بست خورده اند علتش همین مورد است ، این را هم را در نظر بگیرید تاسیس یک شرکت یا شروع یک کسب و کار به هیچ عنوان تیری در تاریکی یا چیزی شبیه به آن نیست ، جدا از از دست دادن زمان ممکن است با بدهی های کلان شما را دچار مشکلات زیادی بکند پس در تصمیماتتان دقت بسیار زیادی داشته باشید.

اگر می خواهید به نتیجه مناسبی در مقابل ایجاد کسب و کاری که در آن متخصص هستید برسید به شما پیشنهاد می کنم در ابتدا به اسن موارد زیر را درنظر بگیرید :

  1. با استفاده از تخصصی که کسب کردم چگونه خواهم توانست به نیاز مشتریانم پاسخ دهم؟
  2. مدلی را برای خود طراحی کنید و در آن به بررسی فرصت ها ، تهدید ها ، نقاط قوت و ضعف خود و حتی رقبای خود در بپردازید.
  3. سیستمی را برای کسب و کار خود طراحی کنید که طی آن کارمندانتان بتوانند عملکرد مناسب و پر فایده ای برای کسب کارتان داشته باشند.
  4. با تحقیق در مورد هزینه های احتمالی برای منابع مالی برنامه ریزی مناسبی را انجام دهید تا در طی پروژه ها به مشکل نخورید.
  5. انتخاب جامع هدف و تمرکز بر روی آن.

توجه داشته باشد اگر می خواهید از شکست خود در این کسب و کار جلوگیری کنید بهترین کار این است که تمرکز خود را بر روی مدیریت و کار آفرینی بگذارید و بر روی انجام پروژه ها تنها نظارت داشته باشید.هیچ وقت اگر تصمیم دارید یک کسب و کار پرقدرت ایجاد کنید به شروع کسب و کار خود بدون کسب کمک فکر هم نکنید .

و در انتها می توان گفت که اینکا شکست را پایان دنیا بدانیم اشتباه بزرگی است ، اگر رویایی دارید به هیچ عنوان به اسن سادگی آن را رها نکنید ، به جای رها کردن آن پس از هر بار شکست ، از شکستتان درس بگیرید و اشتباهاتتان را تصحیح کنید و به راهتان ادامه دهید.

 

منبع: بیگ تم مرجع آموزش بازاریابی و اموزش های برندینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.