نماد سایت بیگ تم

نحوه تغییر پیوند یکتا در وردپرس بدون خطای 404

نحوه تغییر پیوند یکتا در وردپرس بدون خطای 404

نحوه تغییر پیوند یکتا در وردپرس بدون خطای 404

با سلام خدمت دوستان عزیز در این پست قصد دارم نحوه تغییر پیوند یکتا در وردپرس رو بگم شاید تا به حال خواستید پیوند یکتا رو در وردپرس تغییر بدید اما بعد از تغییر شاهد صفحات خطای 404 بوده اید در این هک وردپرس با ما همراه باشید تا نحوه تغییر پیوند یکتا رو با هم بررسی کنیم بدون اینکه مشکلی برای سایت پیش بیاد.

پیوند یکتا چیست ؟

در قسمت گزینه های مدیریت وردپرس یک گزینه داریم به نام تنظیمات که در زیر منوی تنظیمات گزینه ی پیوندهای یکتا وجود داره , با مثال بگم مثلا شما یک پست می نویسید اگر بعد از انتشار به آدرس اون پست توجه کنید به صورت ?P/ و یا … نمایش داده میشه که به انتهای آدرس سایت شما اضافه میشه یعنی این پیوند یکتای پست مورد نظر شماست به صورت پیش فرض در وردپرس به صورت علامت سوال و حروف نمایش داده میشه.

چرا باید پیوند یکتا را تغییر دهیم ؟

در بالا اشاره شد که به صورت پیش فرض در وردپرس پیوند یکتا علامت و سوال و حروف می باشد , اما این حالت برای سئو و بهینه بودن سایت پیشنهاد نمی شود , به آدرس همین پست توجه کنید پیوند یکتا در این پست انگلیسی می باشد که ما شخصی سازی کردیم و این متن رو به صورت دستی وارد کردیم پیوند یکتا بهتره روی نام نوشته تنظیم بشه در سئو هم به این مورد اشاره شده , حتی افزونه wordpress seo by yoast هم بر این نکته اشاره داره که پیوند یکتا رو روی نام نوشته تنظیم کنیم.

نکته: توجه داشته باشید این آموزش برای کسانی هست که به تازگی سایت راه اندازی کرده اند و کسانی می توانند این تغییر رو اعمال کنن که ایندکس زیادی در گوگل و سایر موتور جست و جو ها نداشته باشن , در غیر اینصورت تمامی مطالبی که در گوگل ایندکس شده به صفحه خطای 404 می خوره و باعث افت شدید سایت میشه.

نحوه تغییر پیوند یکتا در وردپرس

برای اینکار وارد مدیریت وردپرس بشید گزینه تنظیمات / پیوندهای یکتا در اینجا گزینه نام نوشته رو فعال کنید مثل تصویر زیر

سپس روی دکمه ذخیره در پایین صفحه کلیک کنید , یک کد برای شما ظاهر میشه که باید این کد رو به فایل .htaccess در هاست اضافه کنید دلیل اضافه کردن این کد این است که تنظیمات روی وردپرس شما اعمال شود در غیر اینصورت به برای صفحات سایت شما خطای  404 ظاهر می شود. کد مربوطه مانند کد زیر است

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]

فایل .htaccess در روت سایت شما قرار داره یعنی پوشه public_html باید این فایل داخل این پوشه باشه , اگر شما این فایل رو ندارید می تونید ایجاد کنید , کدی که در قسمت تغییر پیوند یکتا براتون نمایش داده میشه رو به این فایل اضافه کنید و فایل را ذخیره کنید .

خسته نباشید همین بود , امیدوارم مفید واقع بشه براتون.

آرزومند بهترین های برای شما … همیشه وردپرسی باشید.

خروج از نسخه موبایل