نماد سایت بیگ تم

آموزش وردپرس نحوه غیر فعال کردن رونوشت وردپرس revisions

آموزش وردپرس نحوه غیر فعال کردن رونوشت وردپرس revisions

آموزش وردپرس نحوه غیر فعال کردن رونوشت وردپرس revisions

سلام خدمت همه ی کاربران عزیز بیگ تم با یک آموزش وردپرس در خدمتتون هستم که میشه گفت هک وردپرس در این اموزش می خوام نحوه غیر فعال کردن رونوشت وردپرس revisions رو بهتون بگم همون ذخیره ی خودکار پیش نویس ( رونوشت ) , این قابلیت وردپرس یکی از قابلیت های بسیار خوب وردپرس هستش حالا اگه بخوام با مثال بگم :

آموزش وردپرس نحوه غیر فعال کردن رونوشت

فرض کنید دارید یه پستی می نویسید یه پست طولانی که آخراشم هست وردپرس به صورت خودکار از این نوشته در مراحل مختلف یه رونوشت ذخیره می کنه که اگه نبود فکر کنید یه دفعه برق بره یا سیستم یه اتفاقی براش بیفته ( ریستارت , هنگ و … ) اگه این قابلیت در وردپرس نبود ممکن بود نوشته ی شما به کلی حذف بشه پس یکی از قابلیت های خوب وردپرس ذخیره ی رونوشت از مطالب هست.

اما شاید بخواهید این قابلیت رونوشت revisions رو در وردپرس غیر فعال کنید با یه قطعه کد ساده که باید به فایل wp-config.php اضافه کنید می تونید به راحتی revisions را در وردپرس غیر فعال کنید.

نحوه غیر فعال کردن رونوشت وردپرس revisions

به هاستتون مراجعه کنید و مسیر فایل های وردپرس همون ریشه ی سایت فایل wp-config.php رو در حالت ویرایش باز کنید و کد زیر رو به این فایل اضافه کنید.

define( 'wp_post_revisions', false );

برای فعال بودن هم false رو به true تغییر نام بدید.

اما یه امکان بسیار خوب هم وجود داره اون هم محدودیت در رونوشت.

ایجاد محدودیت در رونوشت وردپرس revisions

همچنین می تونید به جای غیر فعال کردن رونوشت , اون رو محدود کنید یعنی اگه به صورت خودکار هنگام نوشتن پست مثلا 10 تا رونوشت ذخیره میشه می تونید مشخص کنید که تعداد مشخصی از نوشته رونوشت گرفته بشه. برای این کار کد زیر رو به فایل wp-config.php اضافه کنید.

define( 'wp_post_revisions', 3 );

در کد بالا مشخص شده که تعداد رونوشت ها هنگام نوشتن پست 3 تا باشه که می تونید به عدد دلخواه خودتون تغییرش بدید.

افزایش حجم دیتابیس با ذخیره ی خودکار رونوشت ها

یکی دیگه از تاثیراتی که رونوشت در وردپرس داره , رونوشت هایی که به صورت خودکار از پست ذخیره میشه میرن به دیتابیس و این امر با گذشت زمان سبب افزایش حجم دیتابیس میشه , پس با این اموزش می تونید از افزوایش حجم دیتابیس وردپرس خود جلوگیری می کنید .

در بالا گفته شد برای تغییر تعداد رونوشت هایی که از پست گرفته میشه از چه کدی استفاده کنید , حال می خواهیم برای ذخیرهی خودکار مطلب یا همون رونوشت زمان تعیین کنیم و به وردپرس بگیم که مثلا 400 ثانیه یک بار رونوشت بگیر یا به مقدار دلخواه برای این کار کد زیر رو به جای کدهای بالا در فایل wp-config قرار بدید.

define('AUTOSAVE_INTERVAL', 400 ); // 400 seconds
define('WP_POST_REVISIONS', false );

با کد بالا قابلیت رونوشت غیر فعال و زمان مشخصی رو برای ذخیره ی خودکار رونوشت ها انتخاب کردیم.

اما آیا تا بحال براتون پیش اومده که بخواید از طریق هاست تغییراتی ایجاد کنید اما نتونید ؟؟؟ بله این امر برای بعضی ها که در هاستشون محدودیت دارن پیش میاد , در این صورت گر شما به قابلیت رونوشت وردپرس نیازی ندارید باز دست به کار شوید وردپرس راه های زیادی را بر سر راه ما گذاشته …

غیر فعال کردن رونوشت وردپرس از طریق فایل Functions.php

برید سراغ فایل Functions.php این فایل داخل پوشه ی قالب ورد پرس شما قرار داره , فایل رو باز کنید و کد زیر رو به این فایل اضافه کنید.

function disableAutoSave(){
wp_deregister_script('autosave');
}
add_action( 'wp_print_scripts', 'disableAutoSave' );

کار کد بالا غیر فعال کردن رونوشت در وردپرس هستش.

این اموزش به درخواست یکی از دوستان قرار داده شد. امیدوارم برای همه مفید واقع بشه.

 

خروج از نسخه موبایل