نماد سایت بیگ تم

سئو وردپرس چگونه پست بهینه بنویسیم ( قسمت دوم )

سئو وردپرس

سئو وردپرس

با بخش دوم از آموزش سئو وردپرس در خدمتتون هستیم قسمت دوم از آموزش های چگونه پست بهینه باید بنویسیم یکی از مواردی که بیشترین تاثیر رو در افزایش بازدید سایت داره افزایش بازدید کننده برابر است با فروش بیشتر برای سایت های تجاری در آموزش قبلی نحوه نوشتن پست بهینه به مواردی ابتدایی و پایه اشاره کردیم در این بخش می خواهیم نوشتن را شروع کنیم.

سئو وردپرس با افزونه وردپرس سئو

دوستانی که بخش اول رو مطالعه نکردن می تونن از طریق لینک نحوه نوشتن پست بهینه بخش قبل رو مطالعه کنن , خوب وقت آن رسیده که افزونه wordpress seo by yoast رو نصب کنیم بعد از نصب و فعال سازی یک گزینه جدید به بخش مدیریت وردپرس اضافه میشه به نام ( سئو ) قبلا آموزش تصویری و قدم به قدم افزونه وردپرس سئو رو قرار دادیم طبق اون اموزش می تونید تنظیمش کنید. اینجا حرفی از تنظیمات نمیزنم چون فقط درباره سئو  بهینه کردن پست کار داریم.

نحوه تنظیمات قسمت سئو مطالب در وردپرس

بعد از نصب افزونه yoast یک گزینه به نام سئو به مدیریت اضافه میشه و یک بخش هم به زیر ویرایشگر در قسمت نوشته ها و برگه که مربوط میشه به تنظیمات سئو پست مثل تصویر زیر

نحوه تنظیمات قسمت سئو مطالب در وردپرس

در این بخش 3 زبانه داریم ( تنظیمات کلی – تجزیه و تحلیل صفحه – پیشرفته – اجتماعی ) که هر زبانه گزینه های مخصوص خودش رو داره مهترین بخش برای تنظیم بخش سئو پست زبانه اول یعنی تنظیمات کلی هست

اولین مرحله برای شروع همون طور که در اموزش قبلی اشاره شد موضوعی را باید انتخاب کنید در این موضوع یک کلمه یا عبارت ( یک کلمه ای , دو کلمه ای و … ) اهمیت بسیاری دارد به این عبارت کلیدواژه کانونی در وردپرس سئو گفته می شود ( focus keyword ) شما باید در این بخش عبارت مهم موضوع را وارد کنید با مثال بخوام بگم فرض کنید یک دایره کشیدیم که داخل این دایره 100 کلمه داریم که به هم مربوط میشن و درباره یک موضوع هستن حال فرض کنید شما یک پست نوشته اید حدود 400 کلمه و در این پست کلمات مهم زیادی وجود اره شما باید عبارتی که توسط کاربران در موتور جست و جو , بیشتر جستوجو میشه رو وارد کنید .

چگونه بفهمیم چه کلماتی بیشتر جست و جو می شوند

ابزارهای رایگان برای این کار زیاد هست یکی از این ابزارها Google Trends هست یک ابزار قوی و خوب برای اینکه بفهمیم میزان جست و جو چه کلماتی اهمیت دارد و بیشتر است در تصویر زیر سه کلمه ( وردپرسسئو وردپرسقالب وردپرس ) رو جست و جو کردیم این برای مثال هست باید کلمات به هم مربوط باشه و در یک زمینه باشه.

ابزار گوگل google trends

ابزارهای دیگه ای هم هست مثل google keyword planner که در زبان فارسی خیلی کم می تونه کمک کنه به نظرم , ابزار و قابلیت بعدی از گوگل google search suggestion هست قابلیتی که بارها باهاش برخورد کردید اما شاید اسمش رو بلد نبودید وقتی برای جست و جو به سایت google میرید وقتی در باکس ورودی جست و جو عبارت موردنظر رو می نویسید گوگل یک لیست پیشنهادی برای شما باز می کنه به این حالت google search suggestion گفته میشه این عبارت ها همان عبارت هایی هستن که بیشتر توسط کاربران در اون زمینه جست و جو شدن پس این روش هم می تونه بهترین کلمه رو برامون مشخص کنه.

نکته قابل ذکر اگر توجه کرده باشید وقتی در بخش کلید واژه کانونی شروع به تایپ عبارت مورد نظر می کنیم عمل google search suggestion انجام میشه که مثل همان صفحه موتور جست و جوی گوگل یک لیست پیشنهادی باز میشه و مشخص می کنه که در این زمینه چه عبارت هایی زیاد مورد استفاده قرار گرفته.

امیدواریم با این روش ها بتونید بهترین  focus keyword رو برای موضوعتون انتخاب کنید , بعد از این قسمت بخش عنوان seo هست در این قسمت می تونید برای این موضوع یک عنوان انتخاب کنید جمله عنوان سئو در نتایج جست و جو برای کاربران نمایش داده میشه پس در رابطه با این موضوعی که قصد نوشتنش رو دارید بهترین عنوان رو انتخاب کنید که کاربر رو به خودش جذب کنه نکاتی که در انتخاب عنوان باید رعایت کنید

1- عنوان نباید از 65 کاراکتر بیشتر باشد چون کلمات اضافی توسط موتور جست و جو حذف میشه.

2- در عنوان باید کلید واژه کانونی رو تکرار کنید.

با این روش هم شما باید یک عنوان خوب برای این نوشته انتاب کنید.

توضیحات داده در تنظیمات wordpress seo yoast

در نتایج جست و جو در زیر هر نتیجه توضیح کوتاهی وجود داره همون description توضیح کوتاه درباره این پست این توضیح می تواند 156 کاراکتر باشد بیشتر باشه اضافه در نتایج نمایش داده نمیشه. در این توضیح گاهی بستگی به نحوه نوشتن خود افزونه یه توضیحی رو پیشنهاد میده که می تونید از اون توضیح استفاده کنید همچنین می تونید خودتون بصورت دستی این بخش رو تکمیل کنید یک توضیح کوتاه و مختصر که کاربر با خودندنش در نتیجه جست و جوها وارد سایت بشه نکاتی که باید در نوشتن description رعایت کنید استفاده از کلیدواژه کانونی می باشد به صورت حرفه ای و جذاب.

بخش کلمات کلیدی متا در تنظیمات افزونه wordpress seo

نیازی نیست در این قسمت چیزی بنویسید امروزه دیگر کلمات کلیدی متا تاثیر انچنانی در سئو ندارند , دوستان زیادی بخش کلمات کلیدی متا رو با برچسب ها اشتباه می گیرن برچسب بخشی هست که در خود وردپرس وجود داره با استفاده از برچسب ها می توان مطالب رو به بخش های مختلف تقسیم کرد مثل دسته بندی ها اما کلمات کلیدی متا که به صورت زیر هست

<meta name="keywords" content="کلمات کلیدی , متا , سئو , وردپرس"/>

در قسمت header سایت قرار می گیره قبلا نتایج جست و جو بر اساس این متا بود هر سایت در هر زمینه ای که فعالیت می کرد کلماتی و عبرات هایی را داخل این تگ قرار میداد و بر اساس این کلمات در نتایج جست و جو ظاهر میشد که اومدن مثلا سایتی در زمینه دانلود بازی برای جذب بازدید کننده کلمه وردپرس رو به این لیستش اضافه کرد ( این فقط مثال بود 🙂 ) که بعد از مدتی از رده خارج شد.

خوب دوستان این هم از بخش دوم از آموزش نوشتن پست سئو و بهینه در وردپرس امیدوارم مفید واقع بشه براتون. ادامه این مبحث در آموزش بعدی.

خروج از نسخه موبایل