بازاریابی احساسی

بازاریابی احساسی چیست؟ قسمت دوم

سلام دوستان عزیز وقت شما بخیر ، در ادامه سری آموزش های بازاریابی و تجارت الکترونیک در خدمت شما عزیزان هستیم با قسمت دوم از آموزش بازاریابی احساسی چیست؟ که در قسمت اول موارد مهمی را بررسی کردیم و مثال های زیادی را برای درک این موضوع قرار دادیم حال در این قسمت نیز به ادامه موارد میپردازیم و همچنین موارد مهم در ان را به صورت کامل بررسی میکنیم.

دوستان عزیز پیرو موارد گفته شده در قسمت قبل باید بدانیم که نیازهای ما در دنیا منطقی و واقعی است.دوستان ما در این جهان به عنوان انسان، نیازهای جسمی و احساسی داریم و ارضا آنها، نیازها و خواسته های ما را در این زندگی هدایت می کند.خواسته های ما با احساساتمان در ارتباط مستقیم هستند. پنج عدد از قوی ترین احساسات ما بسیاری از انتخاب های ما را کنترل می کنند که در بازاریابی احساسی نیز بسیار مهم هستند ، که در ادامه ان ها را کامل بررسی میکنیم.بر اساس بازاریابی احساسی اگر شما دلایل احساسی مشتریان خود را در هنگام خرید بدانید، بهتر می توانید آن احساسات را مورد هدف قرار داده و روی آنها کار کنید پس احساس ان ها را بشناسید.

 

مورد اول از این احساسات عشق است

شما در قدم اول باید بدانید که مشتریان شما عاشق چه چیزی هستند؟ این ممکن است شامل شریک زندگی، خانواده، حیوانات خانگی، کسب و کار، حرفه، فرهنگ، سرگرمی، کتاب، زمان شخصی و موارد دیگر در زندگی آن ها باشد. آیا آن ها از شما برای کسی یا چیزی که عاشقش هستند خرید می کنند؟ یعنی این خرید ان ها برای عشق آن هاست؟ اگر چنین است شما یک قدم جلو رفته اید حال باید بدانید که چگونه می توانید آن عشق را شناسایی و دیگران را با همان عشق ترغیب کنید که در کسب و کار شما سود دهی وارد نمایند؟ عشق یک احساس قدرتمند است. ما زمانی که عاشق می شویم کارهای عجیب و غریب انجام دهیم و در آن روش های عقلانی ذره ای دخل و تصرف ندارند.

مردم، عزیزان خود را با هدیه های زیبا و گران قیمت خوشحال می کنند. آنها ممکن است به نام عشق آهنگ بسازند، شعر بسرایند و یا سختی های بزرگ را تحمل کنند. مردم حتی در عشق به یک حیوان خانگی کارهای عجیب انجام می دهند. عشق به یک عادت یا سرگرمی، هنر، فرهنگ می توانند مردم را تا جایی برانگیزد که مبالغ هنگفتی در راه رسیدن به این علاقه و رشد آن خرج کنند پس شما باید سعی کنید از آن بی نصیب نمانید.

مورد دومی که اهمیت زیادی دارد غرور است

دوستان عزیز در مورد غرور نیز باید بدانید که یکی از مهمترین احساسات هر شخص در زندگی خود است. چرا همسایه ی شما یک تلویزیون بزرگتر از تلویزیون شما می خرد؟ آیا واقعا به آن نیاز دارد؟ آیا نمیتواند با تلوزیون خود زندگی کند و حتما باید هم طرح و هم اندازه شما داشته باشد؟ وقتی یک ماشین جدید می خرید اولین باری که با آن به خانه می آیید چه احساسی دارید؟ بله… بسیاری از خرید های ما به دلیل به وجود آمدن همین احساس غرور و افتخار است.

 

مورد بعدی که در این زمینه موجود است حس گناه است

اغلب ممکن است دانستن دلیل واقعی اینکه کسی چیزی جدید خریداری می کند، پولی سرمایه گذاری می کند و یا هدیه ای می دهد سخت باشد. عشق است یا گناه؟ آیا واقعا این سوال صحیح است؟ جای تعجب دارد، آیا گناه باعث هزینه کردن برای عید نوروز، ولنتاین و روز مادر برای شخصی خاص است؟ آیا گناه ناشی از عدم خرید می نواند باعث برانگیختن مخاطبین شما به خرید کردن بشود؟ بررسی این مورد بسیار مهم است آیا واقعا دوستان این عشق و یا گناه است که هنگام ترتیب دادن مراسم خاکسپاری کسی که دوستش داریم از ذهن ما می گذرد؟ بنابراین بعضی مواقع این رهایی از احساس گناه است که باعث خرید می شود واقعا باعث تعجب است اما مطمئن باشید که وجود دارد.

مورد دیگری که وجود دارد ترس است

دوستان عزیز در هر مکان و در هر موقعیتی ترس قدرتمند ترین هدایت کننده رفتار و اعمال بشر در همه دوران ها میباشد. احتمالاً این احساس بیش از هر احساس دیگری به زنده ماندن انسانها کمک کرده است. ما ترس از حیوانات وحشی، آتش سوزی، و هجوم اقوام را یاد گرفته ایم و همچنین ترس از موارد دیگر.اما دوستان عزیز سوال مهمی که وجود دارد این است که ترس چگونه می تواند مخاطبان شما را به سمت خرید سوق دهد؟ آیا چنین چیزی اصلا امکان دارد؟ عدم خرید ممکن است آنها را تحت ریسک قرار دهد و یا باعث از دست رفتن فرصتهایشان بشود منظور مشتریان و کاربران است و یا آنها را به دردسر اندازد. و این ترسِ از گرفتن تصمیم اشتباه است. چگونه می توانید با استفاده از این ترس آنها را ترغیب کنید که از شما خرید کنند؟

این هم راهی است برای موفقیت چرا مردمی که مزایای تناسب اندام و خطرات ناشی از آن را می دانند بعد از یک جمله ی قلبی رژیم غذایی خود را تغییر می دهند و ورزش را شروع می کنند؟ دلیل آن ترس است ، ترس از مردن.پس روی ترس حساب ویژه ای باز کنید

مورد نهایی طمع است

دوستان عزیز از نظر من طمع خوب است. یک شعار در زمینه کسب و کار وجود دارد که میگوید به حریص بفروشید، نه به نیازمند حریص همیشه بیشتر می خواهد و برای طمع خود پول می پردازد و این یعنی موفقیت شما. کسی که نیاز دارد فقط برای بر آوردن نیازش چیزی را می خواهد. اگر می خواهید به نیازمند کمک کنید به خیریه بروید!!! و در مورد فروش به دنبال طماع باشید.

البته تقسیم بندی که تا اینجا مطرح شد ، تنها تقسیم بندی موجود در مورد بازاریابی احساسی نیست ولی باقی تقسیم بندی ها تفاوت آنچنانی با این تقسیم بندی از بازاریابی احساسی ندارند. در این قسمت به پایان قسمت دوم مقاله بازاریابی احساسی رسیدیم امیداورم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

ممنونم از همراهی شما دوستان عزیز
منبع : بیگ تم مرجع آموزش بازاریابی محتوا ، خرید قالب وردپرس و همچنین دانلود پوسته وردپرس رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *