سلام دوستان عزیز وقت شما بخیر
در ادامه آموزش های بازاریابی عصبی چیست؟ در قسمت دوم در خدمت شما عزیزان هستم.در این اموزش ها بررسی میکنیم که بازاریابی عصبی چیست و دلیل استفاده از آن و روش های استفاده از آن به چه صورت است و در این دوره از زمان به چه صورت از آن استفاده میشود.پس تا انتها با من همراه باشید دوستان عزیز
در این آموزش کمی در مورد مثال هایی در این زمینه صحبت میکنیم.
دوستان عزیز بوی خوش نان تازه، شیرینی ها و کیک های مادربزرگ، کاراکترهای افسانه پری، خاطرات دوران کودکی و ملودی هایی که از سر بیرون نمی روند از حس های عصبی قابل شناسایی هستند و از این جهت است که بازاریاب های عصبی مردم را بررسی می کنند و آنها را دستکاری می کنند و در آنها تغییر ایجاد می کنند.
شناخته شده ترین تکنولوژی بازاریابی عصبی در اواخر دهه ی 1990 توسط پروفسور Jerry Zaltman توسعه داده شد، در این زمان بود که تحت نام Zaltman دارای حق انحصاری شد. ماهیت ZMET محدود می شود به کشف ضمیر ناخداگاه انسان با مجموعه های ویژه انتخاب شده از تصاویری که باعث یک پاسخ احساسی مثبت می شوند
دوستان عزیز برای مثال دیگری در این زمینه در یک سری مطالعات به عمل آمده توسط گروه Read Montague که در سال 2004 در Neuron انتشار یافت،67 نفر مورد اسکن مغزی در مورد آزمایشات عصبی قرار گرفتند هنگامی که آنها را دچار چالش پپسی و کوکا در یک آزمایش طعم Coca-Cola و Pepsi با چشمان بسته کردند، نیمی از افراد تحت آزمایش پپسی را انتخاب کردند، چون پپسی یک پاسخ قوی تری را نسبت به Coke در کرتکس قسمت ونترومیدیال جلوی مغز افراد ایجاد میکرد
اما هنگامی که به افراد مورد آزمایش شده گفتند که انها در حال خوردن نوشابه Coke بوده اند، سه چهارم آنها گفتند که Coke طعم بهتری نسبت به پپسی داشت. فعالیت مغزی آنها نیز تغییر کرده بود که این نشان می داد مصرف کنندگان در حال فکر کردن درباره نوشابه Coke بودند و آن را به خاطرات و احساسات دیگر ارتباط می دادند. نتایج نشان دادند که Pepsi باید نیمی از سهم بازار را به خود اختصاص دهد، اما در واقعیت، مصرف کنندگان در حال خرید Coke می باشند به دلایلی که کمتر به ترجیحات آنها در مورد طعم مربوط می شوند و بیشتر به تجربه ی آنها با برند Coke مربوط می شوند.
ممنونم از همراهی شما عزیزان