نماد سایت بیگ تم

روش هایی برای ایجاد فرم جستجو در قالب وردپرس

روش هایی برای ایجاد فرم جستجو در قالب وردپرس

سلام و درود فروان خدمت شما دوستان وردپرسی عزیز . امیدوارم که حالتون خوب باشه . یکی از بخش های هر وب سایتی بخش جست و جو آن می باشد تا کاربران بتوانند راحتتر به دنبال موضوع مورد نظر خود بگردند و در سریع ترین زمان ممکن  پیدا کنند در این اموزش وردپرس برای شما به بررسی روش های مختلفی را برای قرار گیری فرم جست و جو در قالب وردپرس می پردازیم .

روش هایی برای ایجاد فرم جستجو در قالب وردپرس

دوستان عزیز یکی از قابلیت های مهمی که باید شما در سایت خود ایجاد نمایید ، قابلیت جستجوی می باشد . روش های مختلفی برای ایجاد این امکان در قالب وردپرس وجود دارد که در این اموزش به بررسی و معرفی این روش ها به صورت کامل می پردازیم ، پس با ادامه این بخش با ما همراه باشید .

در این روش شما می توانید فرم خود را با استفاده از سیستم جستجوی پیش فرض وردپرس ایجاد نمایید ، برای انجام این کار شما باید قطعه کد وردپرسی زیر را در جایی که می خواهید فرم جستجو در سایت نمایش داده شود ، قرار دهید :


<form role="search" method="get" class="search-form" action="<?php echo home_url( '/' ); ?>">
 <label>
 <span class="screen-reader-text"><?php echo _x( 'Search for:', 'label' ) ?></span>
 <input type="search" class="search-field" placeholder="<?php echo esc_attr_x( 'Search …', 'placeholder' ) ?>" value="<?php echo get_search_query() ?>" name="s" title="<?php echo esc_attr_x( 'Search for:', 'label' ) ?>" />
 </label>
 <input type="submit" class="search-submit" value="<?php echo esc_attr_x( 'Search', 'submit button' ) ?>" />
 </form>



با ذخیره سازی تغییرات فرم شما ایجاد شد ولی اگر مشاهده کنید این فرم استایل و قالب خاصی ندارد و برای این که به فرم جستجو استایل بدهید باید توسط CSS این کار را انجام دهید . عملکرد این قطعه کد به این صورت است که ؛ زمانی کاربر عبارت مورد جست و جوی خود را وارد می کند ، صفحه نتایج بر اساس فایلی به نام search.php نشان داده می شود ، به این صورت که این فایل مربوط به صفحه نتایج جستجو می باشد و شما می توانید در قالب خود ایجاد کنید و شخصی سازیش نمایید . در ضمن بایستی این فایل شامل حلقه نوشته های وردپرس باشد . اگر این چنین فایلی را نداشته باشید به صورت پیش فرض وردپرس از فایل index.php برای نمایش نتیجه های جست و جو استفاده می نماید .

این قطعه کد وردپرسی که مشاهده کردید از خصوصیت های html5 استفاده می کند ، پس باید قالب وردپرس تون بر اساس html5 باشد . باید در بخش بالای فایل head اعلان را داشته باشید !!! حال شما می توانید برای نمایش تعداد نتیجه های جست و جو از قطعه کد زیر در فایل search.php استفاده کنید :


<?php printf(the_search_query());?>

شما می توانید با استفاده از موتور جستجوی گوگل ، برای سایت خود یک فرم جست و جو ایجاد کنید . به این صورت عمل کند که بعد از وارد کردن عبارت مورد جستجو و کلیک بر روی دکمه ، از طریق سایت گوگل این جست و جو صورت گیرد . حال شما برای این که بتوانید از فرم جست و جوی گوگل در سایت خود استفاده کنید می توانید در روش اول به سایت custom search engine بروید و پس از انجام تنظیمات لازم ، قطعه کد فرم جست و جو را دریافت نمایید و در بخشی از قالب وردپرس خود کپی کنید و یا در روش دوم از قطعه کدی که در زیر مشاهده می کنید ، استفاده نمایید :



<form name="Form1" id="form" method="get" action="http://www.google.com/search">
 <input type="text" id="search_text" placeholder="جستجو در مطالب سايت..." value="جستجو در مطالب سايت..." onclick="this.value = '';" id="Button1" name="q">
 <input type="hidden" name="sitesearch" value="<?php bloginfo('url'); ?>">
 <input type="submit" id="search_submit" value="بگرد" name="submit">
 </form>

چون که این فرم جست و جو استایل ساده ای دارد و سفارشی شده نیست ، شما می توانید با استفاده از CSS به آن استایل دهید ، البته لازمه ی این کار تسلط شما به برنامه نویسی CSS می باشد .

افزونه های وردپرس بسیاری در این زمینه می باشند که شما می توانید با توجه به قابلیت و امکاناتی که دارند یکی از این موارد را انتخاب نمایید و در سایت خود نصب کنید .در بیگ تم هم افزونه هایی در این زمینه معرفی شده است ، می توانید به صفحه های اموزش شان مراجعه کنید .

در ادامه آموزش های بیگ تم با ما همراه شوید . موفق و پیروز باشید .

منبع : بیگ تم ارائه دهنده قالب وردپرس شرکتیآموزش وردپرسقالب وردپرس دانلود

خروج از نسخه موبایل