نماد سایت بیگ تم

جدیدترین افزونه های منتشر شده در 2015 (بخش دوم)

جدیدترین افزونه های منتشر شده در 2015 ، افزونه رایگان 2015

در بخش ابتدایی، دو افزونه از افزونه های کاربردی وردپرس که در سال 2015 منتشر شده است  را معرفی کردیم.افزونه هایی برای استایل دهی به برگه ها ومیدیریت نظرات در وردپرس.همان طور که در بخش قبلی هم گفته شد،افزونه های زیادی در مخزن وردپرس وجود دارند که برای این اهداف کاربردی به نظر می رسند.اما مجموع افزونه هایی که در این بخش ها معرفی میشود،از بهترین و پربازدید ترین افزونه های وردپرس می باشند.در این بخش نیز ادامه لیست افزونه رایگان 2015 را مفصلا توضیح خواهیم داد.با ماه همراه باشید.

برترین افزونه رایگان 2015

افزونه رایگان 2015 Portfolio

شاید انتخاب بهترین افزونه ی موجود برای ایجاد پورتفولیو مشکل به نظر بیاد.چرا که از نظر کارایی افزونه ها یکسان نیستند و ضمنا باید هریک را تست کرد تا از صحت کار آن به شویه ای که دلخواه خود شماست مطمئن شوید.اما این افزونه با سایر افزونه های وردپرس متفاوت هستند.پورتفولیو در وردپرس امروزه زیاد به کار برده میشود و قبلا نیز مقاله ای در این بابت منتشر کردیم.

برای اطمینان از این افزونه،نمونه کارهای ایجاد شده توسط آن و زیبایی پورتفولیو ها،به نمونه های زیر که به صورت پیش نمایش هست توجه کنید:

نمونه پورتفولیو  Masonry

نمونه پورتفولیو Puzzle

و…

نکته مهم در استفاده از این افزونه این است که نسخه رایگان آن مانند نسخه های پرمیموم،امکانات جالبی دارد که انتظار میرفت آن ها را تنها در نسخه های غیررایگان ببینیم.

به نمونه امکاناتی که در نسخه رایگان افزونه ارائه میشود دقت کنید:

1-افزونه پورتفولیو را با طراحی فول ریسپانسیو به نمایش می گذارد.

2-این افزونه دارای یک طرح بندی برای استایل بدنه ی نمونه کار است.

3-افزونه از شورت کد ها برای نمای عناصر دیگر پشتیبانی می کند.

4-امکان نمایش پورتفلویو به صورت تمام صفحه برای کاربران وجود دارد.

و…

افزونه رایگان 2015  Customizer Remove All Parts

اگر به نام افزونه توجه کرده باشید، متوجه میشوید که این افزونه برخلاف بسیاری از افزونه ها که برای سفارشی سازی بخش های مختلف وردپرس استفاده می شد،در جهت غیرفعال کردن این سفارشی سازی می باشد.

علت انتشار این افزونه می تواند عدم رضایت هسته اصلی وردپرس و تیم آن بر اعمال تغییرات دلخواه بر هر نسخه وردپرس باشد.به علاوه اگر بیشتر دقت کنید،این افزونه می تواند گاها کاربردی هم باشد که در ادامه به آن میپردازیم.

در توضیح این افزونه آمده است که:

با استفاده از افزونه Customizer Remove All Parts از لود شدن و از بین رفتن لینک های موجود در سایت با جود اسکریپت های سفارشی ساز جلوگیری کنید.

این موضوع لزوم استفاده از این افزونه را یادآوری می کند.

افزونه رایگان 2015 Naked Social Share

در مقابل افزونه ی قبلی که برای برطرف کردن هر گونه سفارشی سازی اعمال شده در وب سایت بوده،این افزونه بر افزودن توابع کاربردی به وب سایت و در جهت سفارشی سازی آن تمرکز دارد.

با این افزونه براحتی می توان استایل های موجود را سفارشی کرد.به عنوان مثال به دکمه های شبکه های اجتماعی در تصویر زیر دقت کنید:

این افزونه برای ساخت دکمه های اجتماعی به شکلی متفاوت تر ساخته شده است.مثلا دکمه های موجود که در اغلب سایت ها به یک شکل می باشند،با وجود تعداد لایک های موجود،متفاوت تر میشوند.

بیش از هزار بار دانلود این افزونه،نشانگر سطح رضایت کاربران می باشد.

به نکاتی که در صفحه اصلی این افزونه در مخزن وردپرس اشاره شده است توجه کنید:

بارگذاری استایل پیش فرض در خود وردپرس با ایجاد تغییرات مختصر بر روی شکل ظاهری دکمه ها

استفاده از فونت های متفاوت تر در دکمه های شبکه های اجتماعی نسبت به فونت پیش فرض

غیر فعال کردن اسکریپت های جاوا برای بارگذاری بهتر سایت:تعداد زیادی اسکریپت هنگا باز شدن پاپ آپ اجرا میشوند که مربوط به همین دکمه ها هستند.

اضافه کردن اتومات آیکن های متفاوت شبکه های اجتماعی به سایت (به جای آیکن های پیش فرض)

در صورتی که می خواهید آین هایی که به صورت اتومات به سایت افزوده میشوند را به صورت دستی در جاهای دلخواه قرار بدید،از کد زیر در هر جایی از قالب که مایلید استفاده کنید:

<?php naked_social_share_buttons(); ?>

افزونه رایگان 2015 اسلایدر هوشمند Meta Slider

به این دلیل به چنین افزونه هایی هوشمند گفته میشود،که می توانند رسانه های مختلف را در اسلایدر خود به نمایش بگذارند.به عنوان مثال ویدیو،عکس و…

لذا اسلایدر از حال پیش فرض خود خارج می شود.

برای کار با این افزونه افزونه رایگان 2015 ابتدا تصاویر دلخواه را از کتابخانه پرونده چند رسانه ای انتخاب می کنید.سپس در تنظیمات افزونه چهار گزینه را خواهید دید:

Flex slider,

Responsive slides

, Nivoslider

Coinslider

چهار گزینه بالا شیوه نمایش اسلایدر را تعیین می کنند.

بهترین روش برای نمایش اسلایدر گزینه اول و دوم می باشد.

علاوه بر افزونه افزونه رایگان 2015 ای که معرفی شد،افزونه Smart Slider 2 نیز برای ایجاد اسلایدر افزونه ی مناسبی می باشد.امکان ایجاد اسلایدر در سایز های متفاوت و درج آن حتی در سایدر بار وردپرس،از جمله مواردی است که سسب شده این افزونه نیز هوشمند معرفی شود.امکان قرار ادان اسلایدر در هر پست یا برگه ای به صورت جداگانه،درج آن در سایدر بار در اندازه های کوچک تر،ایجاد اسلایدر تمام عریض در صفحه اصلی،اتوپلی یا نمایش خودکار ویدیو ها در اسلایدر و…. این افزونه پیش بینی شده است.

دیگر نگرانی کاربران سئو افزونه می باشد و به خصوص اسلایدر که برای لدشدن نیاز به فرصت بیشتری دارد.این افزونه ف برای ایجاد اسلایدر بهینه طراحی شده است و سئو خوبی بابت کدنویسی دارد.

5در بخش بعدی افزونه ی دیگر را معرفی می کنیم.

آموزش نصب و فعال سازی افزونه های بالا

برای نصب و فعال سازی این افزونه رفع مشکل وارونه شدن تصاویر کافیست ابتدا آن را دریافت و سپس در وردپرس خود نصب و فعال سازی نمایید . برای نصب آن می بایست به زیر منو افزودن که در بخش افزونه های پیشخوان وردپرس قرار دارد مراجعه کرده در صفحه باز شده به سراغ کلید بارگذاری افزونه که در قسمت بالایی صفحه قرار دارد رفته و افزونه را آپلود کنید ، وردپرس خود به خود افزونه را نصب خواهد کرد و نیازی به این که شما کار خاصی انجام بدهید نیست برای فعال سازی افزونه هم کافیست به بخش افزونه های نصب شده که در همان بخش افزونه های پیشخوان وردپرس قرار دارد رفته و پس از یافتن آن در بین لیست افزونه های نصب شده بر روی وردپرستان ، بر روی فعال سازی کلیک کنید تا فعال سازی افزونه انجام شود .

سربلند باشید

بیگ تم مرجع تخصصی وردپرس ، افزونه وردپرس و قالب وردپرس

خروج از نسخه موبایل