سلام دوستان عزیز وقت شما بخیر
باز هم با یکی دیگر از مهمترین آموزش های بازیابی در خدمت شما عزیزان هستم.در این سری از آموزش ها بررسی میکنیم که برند ها در بازاریابی چه اهمیتی دارند و چگونه میتوان یک برند را در بازاریابی موفق کرد و با آن به کسب و کار خود رونق داد و به شهرت رسید.پس تا انتها با من همراه باشید دوستان عزیز
دوستان عزیز تا به حال چند داستان شنیده اید و یا خوانده اید؟
از میان این داستان ها کدام یک برای شما از همه جذاب تر بوده است؟
کدام یک از داستان هایی که شنیده اید و یا خوانده اید در ذهن شما باقی مانده است؟
تا به حال شده به شدت تحت تاثیر یک داستان قرار بگیرید؟
دوستان من پاسخ تمام سوالات فوق که پرسیده شد به نحوه تنظیم چارچوب داستانی که خوانده اید بستگی دارد. بیایید در ابتدا به رابطه داستان و روانشناسی نگاهی بیندازیم و درباره پیوند آن با برند و بازاریابی صحبت کنیم.
آیا شما دوستان تا به حال دقت کرده اید که کودکان و یا حتی بزرگسالان، داستان ها را از نوشته های دیگری که به طور روزانه مطالعه میکنند بهتر به خاطر می سپارند و به راحتی می توانند آن را بازگو کنند در حالی که ممکن است نوشته یا گفته ای ساده را به راحتی از یاد ببرند.این نشان از توانایی فوق العاده مغز انسان است.
دوستان عزیز مغز انسان این قابلیت را دارد تا هم ذات پنداری کند و با چالش های شخصیت های موجود در داستان ارتباط برقرار کند و حتی خود را جای آن هایی که در داستان هستند قرار دهد. بیشتر افراد، امور روزمره و تجربیات خود را معمولا با داستان هایی که در آن مورد مطالعه کرده اند بازگو می کنند، از این رو می توان با استفاده از این توانایی مغز و در قالب بازپروری یک داستان، به ذهن مخاطب نفوذ کرد و او را به خرید محصولات یا خدمات ترغیب کرد. حال برای رسیدن به این هدف، داستان گویی باید بطور اصولی انجام شود تا نتیجه مثبت و اثربخش داشته باشد.
در ادامه با من همراه باشید
منبع: بیگ تم مرجع بازاریابی محتوا