طراحی سایت ساده بهترین استراتژی طراحی سایت است . این حقیقتی است که مورد حمایت گروههای بیشماری قرار گرفتهاست . ساده کردن طراحی سایت شما میتواند تفاوت بین موفقیت یا شکست را در وب سایت کسبوکار شما ایجاد کند !
احتمالا ً این عبارت را ” باهوشتر و سختتر ” شنیدهاید . طراحی سایت ساده استراتژی هوشمندانه ای است که برای ساخت وب سایت شرکت شما مطرح میشود . نه تنها توسعه یک وب سایت ساده زمان کمتری میبرد , بلکه میتواند نتایج شما را به حداکثر برساند .طراحی سایت موثر , از برقراری ارتباط با تعداد کمی از عناصر ممکن است .
آیا مایل به طراحی وب سایت هستید ؟ سایت ساز آرت دیزاین
در اینجا ۹ دلیل وجود دارد که طراحی سایت ساده بهترین طراحی سایت است :
۱. طراحی سایت ساده منجر به تبدیلهای بیشتری میشود
تحقیقات ثابت کردهاست که طراحی سایت ساده منجر به تبدیلهای بیشتر در مقایسه با وب سایتهای درهمتنیده با گرافیک های زیاد میشود . بسیاری از صاحبان فروشگاههای ECommerce پس از سادهسازی وب سایتهای خود ، افزایش زیادی را در فروش گزارش میدهند .
این میتواند برای تلاش و ترویج فروش به صورت اغوا کننده باشد ، اما تلاش بسیار سخت در واقع میتواند اثر معکوس داشته باشد . وقتی مخاطبین شما احساس میکنند کسی سعی دارد چیزی را به آنها بفروشد ، این حس خوشایندی برای آن ها نیست .
در واقع ، وب سایتهای پر زرق و برقی تمایل به از بین بردن تبدیلات دارند . این به آن معنا نیست که وب سایت شما نباید حاوی هیچ تصاویر ، ویدئو ، یا رنگهای چشمگیر باشد . در عوض ، شما باید از این عناصر بسیار کم استفاده کنید و به روشهایی که نکات اصلی تبدیل مانند اضافه کردن به دکمههای سبد خرید ، فرمهای هدایت ، فرم های اشتراک خبرنامه ها یا ” تماس با ما ” را مشخص میکنند .
توجه کنید که چگونه مثال بالا یک فراخوانی به وضوح تعریفشده برای انجام یک عمل دارد ؟ یک طرح رنگ جذاب بصری و کمی تنوع فونت برای حفظ صفحه وب جالب است ، اما طراحی سایت ساده و فقدان زیور آلات، به کاربران اجازه میدهد تا روی بزرگترین و راحتترین کار برای تماس با یکی از متخصصان کسبوکارمان کلیک کنند . این صفحه برای تبدیلات بهینه شدهاست .
اگر میخواهید فروش بیشتر داشته باشید ، بهتر است وب سایت خود را با از دست دادن هر گونه جزئیاتی که ممکن است کاربران را از نقاط تبدیل اصلی منحرف کند ، بهینه کنید . هم چنین یاد بگیرید که به طور موثر از فضای سفید برای ایجاد یک وب سایت جذاب استفاده کنید که هم حرفهای و هم برای هدایت کردن مناسب است . طراحی سایت ساده ، تمرکز سایت خود را بر روی نقاط تبدیل قرار میدهد ، بدون اینکه فضای زیادی برای کاربران باقی بماند تا از موضوع خرید و ارتباط دور شوند .
۲. طراحی سایت ساده ، ماندگار است
در دنیای طراحی سایت ، زمان با سرعت زیادی حرکت میکند . مد های وب سایتها میآیند و میروند ، و سبکهای جدید را به سرعت منسوخ میکنند . یکی از تنها روندهایی که از زمان ظهور اینترنت تا حد زیادی ثابت است ، طراحی سایت ساده است .
استفاده از یک طرح ساده به این معنی است که شما مجبور نیستید سایت خود را به طور مرتب به روز رسانی کنید چون به زودی منسوخ نخواهد شد . برخی از صاحبین کسبوکار میتوانند بدون ایجاد تغییراتی در وب سایتهای خود ، سالها پیش بروند ، زیرا آنها یک موضوع طراحی مد گرا را انتخاب نکرده اند . با این حال ، دیگر مالکان تجاری باید وب سایتهای خود را به طور مداوم به روز رسانی کنند تا به روند تکاملی خود ادامه دهند .
۳. شما نمیخواهید حواس بازدید کنندگان وب سایت خود را پرت کنید
اگر کسی روی وب سایت شما کلیک کند، آنها به دلیلی اینکار را انجام داده اند . با این حال ، این دلیل احتمالا ً برای تحسین مهارتهای طراحی گرافیکی شما نبود است . آنها دقیقا ً میدانند که چه چیزی میخواهند . به عنوان صاحب وب سایت ، هدف شما باید این باشد که تا جایی که ممکن است برای بازدیدکنندگان شرایطی را فراهم کنید تا آنچه به دنبالش هستند را سریع پیدا کنند .
به همین دلیل است که منوی یا نوار ناوبری یکی از حیاتیترین عناصر وب سایت است . با این حال ، برندها هنوز هم تمایل دارند همه صفحات خود را در نوار منوی اصلی جای دهند و این واقعا ً میتواند کاربران را غرق کند به جای اینکه به آنها کمک کند تا صفحهای را که به دنبالش هستند پیدا کنند . تعداد بهینه زبانه در نوار ناوبری اصلی باید حداقل ۶ زبانه با چند گزینه برای هر کدام باشد .
حذف عوامل حواسپرتی غیر ضروری از وب سایت تان ، یک تجربه ساده و صریح و ساده را ایجاد میکند . سادهترین راه برای بهبود تجربه کاربر در وب سایت تان این است که آن را ساده کنید .
وب سایت خود را سرنگون نکنید . پارادوکس انتخاب این است که انتخابهای بیشتری که به کسی میدهید ، احتمال کمتری برای انتخاب وجود دارد . اگر بازدیدکنندگان وب سایت خود را با دهها دکمه و هایپر لینکها ، تصاویر چشمنواز ، ویدئو ، گیف ، بیش از حد عصبانی کنید ، به احتمال زیاد در جایی که واقعا ً میخواهید آنها را کلیک کنید ، کلیک نمی کنند .
نگاهی به وب سایت خود بیاندازید . کدام ویژگی را میتوانید حذف کنید تا طراحی سایت تان را ساده کنید ؟ بعضی از ویژگیهای خاص ممکن است حواسپرت باشد .
به عنوان مثال ، یک پاپ آپ که از کاربران درخواست میکند تا خبرنامه شما را امضا کنند ، ممکن است ایده خوبی به نظر برسد . با این حال ، چه میشود اگر آن فرد قصد خرید را داشته باشد و شما آنها را با پاپ آپ خود منحرف کنید ؟ حال ، نه تنها ممکن است خرید نکنند ، بلکه ممکن است عصبانی شوند و به احتمال کمتری در خبرنامه شما ثبتنام کنند .
قدم فراتر رفتن، هیچکس در وب سایت شما تمام کلمات را نمیخواند . بهتر است که مهمترین بخش اطلاعات را در مرکز قرار دهید و اطلاعات را نگه دارید که احتمال می دهید فرد آن ها را می خواند .
طراحی سایت ساده به شما این امکان را میدهد که چشمهای کاربران را در وب سایت خود با استفاده موثر از فضای سفید و ابزار جهتیابی راهنمایی کنید .
۴. طرحهای ساده برای انتظارات کاربران
افراد انتظارات خاصی برای چیدمان انواع خاص وب سایتها دارند . آیا متوجه شدهاید که اغلب وب سایتهای مورد علاقه شما طرحهای مشابهی دارند ؟ به این دلیل که آنها الگوی طرح مورد انتظار را به منظور به حداکثر رساندن تبدیلات دنبال میکنند . اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما دقیقا ً میدانند که کجا باید کلیک کنند ، حتی اگر قبلا ً هرگز از سایت شما بازدید نکرده باشند ، احتمال تبدیل آنها به مشتریان را بیشتر می کند.
وب سایتهایی که بیش از حد از طرحهای مورد انتظار دور هستند بازدیدکنندگان خود را گیج میکنند . یک الگوهای مشخصی در طراحی سایت ساده وجود دارد که به کنوانسیونهای پیشبینیشده پایبند است . زمانی که وب سایت شما هم آشنا و هم آسان برای هدایت است ، منحنی یادگیری را پاک میکند و سرعت فرآیند یک بازدید کننده را بالا میبرد .
اگر وب سایت شما به الگوهای طراحی وب استاندارد پایبند نیست ، هیچکس از ابداعات شما شگفتزده نخواهد شد . آنها تنها در این فکر باقی خواهند ماند که چرا بعضی از دکمهها و یا اطلاعات خاص در جایی که انتظار آنها را داشتند ، وجود نداشتند .
۵. رتبه بندی وب سایت های ساده در گوگل
یک مطالعه برای سال ۲۰۱۸ توسط گوگل ثابت کرد که وب سایتهای بسیار پیچیده به طور مداوم نسبت به وب سایتها با طراحی سایت ساده رتبه کمتری دارند . یک طراحی سایت ساده میتواند به سرعت با بازدیدکنندگان وب سایت شما ارتباط برقرار کند .
۶. وب سایتهای ساده سریعتر بارگذاری میشوند
زمانهای لود سریع ، نه تنها برای یک تجربه کاربر مهم است ، بلکه برای سئو گوگل ، ضروری هستند . به گفته متخصصان ، کاربران تمایل به ترک وب سایت هایی دارند که بیش از سه ثانیه لود آن ها طول بکشد . این ممکن است زمان زیادی به نظر نرسد .
به علاوه گوگل از سرعت سایت به عنوان بخشی از الگوریتم رتبهبندی موتور جستجوی خود استفاده میکند . ساختار وب سایت ساده و به خوبی سازمان دهی شده میتواند شگفتی ایجاد کند که رتبهبندی موتور جستجوگر گوگل را بالا ببرد .
عکس های سایت خود را بهینه کنید ، تعداد ویدئوها راکاهش دهید . با انتخاب یک وب سایت ساده میتوانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما بسیار سریعتر لود خواهد شد . طرحهای ساده همچنین حجم کار روی سرور شما را کاهش میدهند که میتواند سرعت لود را بهبود بخشد . تصاویر با حجم بالا ، حجم زیادی از فضا میزبانی را به خود اختصاص میدهند ، و حذف آنها از وب سایت تان یکی از سریعترین و آسانترین روشها برای بهبود سرعت لود وب سایت تان است . اکثر شرکتهای میزبان از طریق این که وب سایت شما تا چه حد فضا را بر روی سرورشان اشغال کرده اید از شما هزینه میگیرند . بنابراین نه تنها میتوانید زمان لود خود را بهبود بخشید و فروش را افزایش دهید، همچنین میتواند پول خود را ذخیره کنید !
۷. طراحی سایت ساده حرفهای و قابلاعتماد به نظر میرسد
طراحی سایت ساده برای کسبوکار شما ، اعتماد ایجاد میکند و باعث میشود تا کاربران به احتمال زیاد به سایت شما باز گردند . یک نظر سنجی ۲۰۱۷ نشان داد که ۴۸ % از مردم اعتبار یک کسبوکار را براساس طراحی سایتشان تعیین میکنند . در حقیقت ، اکثر کاربران اینترنت گزارش میدهند که ارایه یک وب سایت به طور مستقیم بر میزان اعتماد آنها به یک کسبوکار تاثیر میگذارد .
بنابراین چگونه به این سبک زیبا اما ساده در وب سایت خود دست پیدا میکنید ؟ پاسخ آن فضای سفید است . فضای سفید تمام فضای خالی روی وب سایت شما است که در حاشیهها و همچنین بین کلمات ، حروف ، تصاویر و تیترها دیده میشود . استفاده موثر از فضای سفید به کاربران کمک میکند تا در یک زمان بر روی یک قطعه از وب سایت خود تمرکز کنند و فرآیند تبدیل را ساده کنید .
این یک واقعیت ساده است که مردم بیشتر مایل به خرید یا پر کردن فرم پیشرو در یک وب سایت هستند که حرفهای به نظر میرسد . سادهترین راه برای رسیدن به یک نگاه حرفهای در سایت خود این است که طراحی سایت را با استفاده از فضای سفید و استفاده محتاطانه از فونتها و رسانهها اتخاذ کنید .
۸. طراحی سایت ساده آسان است
هرچه وب سایت تان پیچیدهتر باشد ، فرصتهای بیشتری برای اشتباه وجود دارد . هم چنین به روز رسانیها در یک سایت با جزییات بسیار دقیق میتواند یک کابوس باشد . در نهایت زمانی خواهد رسید که شما نیاز دارید وب سایت خود را به روز رسانی کنید ، سادهتر بودن آن به روز رسانی را آسانتر خواهد کرد .
۹. ثابت شدهاست که طراحی سایت ساده موثر است
دلیلی وجود دارد که اکثر برند های مهم لوگو های خود را در چند سال گذشته ساده کردهاند . طرحهای ساده طراحیهای بهتری هستند !
شما میتوانید این ایدههای سادهسازی طراحی را با وب سایت شرکت خود تطبیق دهید ! توجه داشته باشید که چگونه گوگل از فونت serif با فونت sans serif استفاده میکند ؟
این به این دلیل است که خواندن فونتهای sans serif برای اکثر افراد آسان هستند ، چون آنها سادهتر هستند . ropbox و Spotify هر دو تصمیم گرفتند که متن را از logos حذف کنند , زیرا تصاویر برای خودشان حرف میزنند . در صورت امکان , اطلاعات مربوط به وب سایت خود را به جای بلوکهای بزرگ متن , به وب سایت خود انتقال دهید . تا زمانی که تصاویر خیلی پیچیده نیستند , این میتواند راهی خوب برای ساده کردن یک صفحه وب باشد و افراد بیشتری را تشویق کند تا به اطلاعاتی که ارائه میدهید , نگاه کنند .
چکیده
مهم نیست که چه صنعتی در آن هستید ، طراحی سایت ساده همیشه بهترین استراتژی طراحی سایت برای شما خواهد بود . شما میتوانید تبدیلات را افزایش دهید، تجربه کاربر را بهبود بخشید، پول را برای خرید سرور ذخیره کنید و حتی SEO را با سادهسازی طراحی سایت خود بهبود بخشید .
دیدگاهتان را بنویسید