نکات مهم در بازاریابی ایمیلی

سلام خدمت همراهان همیشگی بیگ تم
در مطلب قبلی درباره بازاریابی ایمیلی توضیحاتی دادم.امروز به بررسی مواردی که در بازاریابی ایمیلی مهم است می پردازم.بنظر شما چه چیزایی ممکن است در اینجا اهمیت داشته باشد؟
در هر بازاریابی مواردی مثل افزایش درآمد،بهبود رشد و یا کاهش درآمد و مشتریان ناراضی و مواردی مانند این ها ،دارای اهمیت خاصی می باشد و در بازاریابی ایمیلی هم باید به چنین موارد توجه کنیم و حتی باید به آمار نرخ کلیک بر روی لینک ها ، نرخ بازگشایی ایمیل و عدم تحویل به دریافت کنندگان باید مشخص شود ،حال به بررسی چند نمونه از این موارد که در بازاریابی ایمیلی مهم هستند می پردازم:

 عدم تحویل به دریافت کننده
هنگامی که شما ایمیلی را برای فردی ارسال می کنید ولی ایمیل به دست او نمی رسد، دلیل اصلی این اتفاق این است که آدرس ایمیل فعال نمی باشد و این عامل حتی در ارسال ایمیل به کاربران فعال هم اثر می گذارد.حال می توان کارهایی انجام داد تا نرخ عدم تحویل را کاهش داد،مانند:

  • دریافت کنندگان ایمیل لازم است که بر روی لینک فعالسازی که به ایمیل آنها در هنگام ثبت نام فرستاده می شود ،ایمیلشان را تایید کنند.
  • به دریافت کنندگان ایمیل بگویید که ایمیل شما را به لیست آدرس های ایمیل خود اضافه کنند ،تا سرویس ارسال کننده ایمیل ،آدرس ایمیل شما را مسدود نکند
  • کاربران غیرفعال را از لیست دریافت کنندگان ایمیل حذف نمایید،یعنی افرادی که ایمیل های ارسالی شما را نمی خوانند ،از لیست ارسال حذف کنید و یا از خودشان بپرسید که تمایل به دریافت ایمیل های شما دارند یا نه

کلیک کردن بر روی لینک هایی که در ایمیل ارسالی وجو دارد ،ممکن است از اهداف مهم ارسال کننده ایمیل باشد.

کارهایی برای افزایش نرخ کلیک بر روی لینک ها:

  • عنوان مناسبی برای ایمیل ارسالی انتخاب کنید تا درصورتی که ایمیل ارسالی باز نشود،کلیکی بر روی لینک های درون آن صورت نگیرد
  • در متن ایمیل سعی کنید که دریافت کننده ایمیل را تشویق به باز کردن ایمیل کنید
  • لینک ها را درجای واضحی از ایمیل قرار دهید و لینک را در بین انبوهی از متون قرار ندهید

رشد تعداد دریافت کنندگان ایمیل

با افزایش تعداد دریافت کنندگان ایمیل می توانید ،متوجه شوید که راهی را که به سوی آن می روید درست است یا نه
کارهایی برای افزایش تعداد دریافت کنندگان ایمیل:

  • محتوای با ارزشی تولید کنید ،زیرا باعث می شود افراد بیشتری تمایل به دریافت ایمیل از سوی شما داشته باشند و نرخ کلیک و درآمد افزایش می یابد و تعداد شکایت ها کاهش می یابد
  • پیشنهادات خود را تست نمایید ،تا متوجه شوید که کاربران در چه صورتی منظور شما را بهتر دریافت می کنند و تمایل خود را به دریافت ایمیل از سوی شما نشان می دهند
  • ببینید که چرا بعضی از افراد از دریافت ایمیل از سوی شما انصراف داده اند و در ارائه بهتر مطالب سعی نمایید

شکایت

اگر دریافت کننده ایمیل ،ایمیل ارسالی شما را به عنوان اسپم قرار داد ،این نوعی شکایت است و می تواند بر روی نرخ رشد و تحویل پذیری اثر منفی بگذارد.
کارهایی برای جلوگیری از بروز شکایت:

  • توقعات را مشخص نمایید!!!یعنی به دریافت کنندگان ایمیل توضیح دهید که هدف از خدمات شما چیست و آنها به چه چیزهایی در آخر می رسند.پس باید خدمات خود را به طور دقیق مشخص کنید
  • اطلاعات مربوط به لغو عضویت از دریافت ایمیل را در ایمیل ارسالی خود قرار دهید،که در این صورت دریافت کنندگان به جای اسپم کردن ایمیل ،عضویت خودشان را لغو می کنند
  • در تعداد دفعات و طراحی ایمیل های ارسالی ،ثبات را رعایت کنید

در آمد به ازای ارسال ایمیل
اگر اهداف بازاریابی شما کسب درآمد بیشتر است ،باید بدانید که بازاریابی ایمیلی ، شما را در دستیابی به این اهداف چگونه یاری می کند و چه تعداد خرید به ازای ارسال ایمیل ها صورت می گیرد.
کارهایی برای افزایش میزان درآمد با ارسال ایمیل:

  • به دریافت کنندگان ایمیل بگویید که چه خدماتی ارائه می دهید و این خدمات به آنها چه کمکی می کند و راه آسان برای دست یابی به این خدمات را مشخص کنید
  • می توانید از کاربران خود، حق اشتراک بگیرید
  • علایق را طبقه بندی کنید،مشخص نمایید که دریافت کننده ایمیل به کدام قسمت علاقه بیشتری دارد و ایمیل هایی مرتبط با علاقه مندی او برایش ارسال کنید

خلاصه نکاتی که در بازاریابی ایمیلی مهم می باشد
ازهمراهی شما دوستان سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *