سلام دوستان عزیز وقت شما بخیر
در ادامه آموزش های نکاتی مهم در مورد بازاریابی در قسمتی دیگر همراه شما دوستان عزیز هستم.در این آموزش ها ما بررسی میکنیم که چگونه میتوان در بازار های درامد زا و بزرگ سری در آورد و موفق بود و چگونه میتوان در زمینه بازاریابی از حریفان قدرتمند پیشی گرفت و کاملا موفق بود.البته روش های حرفه ای.پس تا انتها با من همراه باشید
در ادامه قسمت قبل کمی در مورد ضرورت حفظ مشتریان صحبت میکنیم.دوستان عزیز همانطور که پیشتر نیز گفتیم شرکت ها دریافته اند که از دست دادن یک مشتری چیزی بیش از دست دادن یک بازار برای فروش است و به معنی از دست دادن کل جریان خریدهایی است که مشتری می توانست در طول زندگی خود یا دوره ای از زمان که مشتری کسب و کار شما بود، انجام دهد.پس بسیار مهم و حیاتی است بنابراین تلاش در راه حفظ و نگهداری مشتری، از نظر اقتصادی، به صرفه تر است و تا جایی مهم است که در این دوره از زمان بدست آوردن مشتری های بالفعل بسیار سخت و دارای شرایط بسیار حرفه ای است.شاید شرکتی در یک معامله خاص از نظر پولی زیان ببیند، ولی حفظ رابطه در بلند مدت، منافع بیشتری به بار خواهد آورد.
برای درک بهتر این موضوع یک مثال برای شما مشخص کرده ام یکی از مشتریان شرکت ال.ال.بین می گوید که یک قایق از آن شرکت بزرگ و حرفه ای خریداری کرد و از قضا پس از خرید و استفاده از آن به دلیل اینکه آب در آن نشت می کرد او همه وسایل ماهیگیری خود را از دست داد.او خود را شناکنان به ساحل رساند. قایق را به ساحل کشیدند و به همراه نامه ای به شرکت فرستاد و تقاضای یک قایق نو و ۷۰۰ دلار خسارت به دلیل از دست دادن وسایل ماهیگیری خود کرد و شرکت نیز برخلاف اکثر شرکت های ایرانی هر دو خواسته مشتری خود را برآورد کرد.
دوستان عزیز همانطور که در قسمت بالا و در این مثال متوجه شدیم مشتریان راضی بارها و بارها به شرکت شما مراجعه می کنند. بنابراین در دنیای بسیار رقابتی امروز در زمینه کسب و کار ها اگر شرکتی درصد رابطه ای بلند مدت، محکم و سود آور با مشتری برآید باید از مقداری از درآمدهای خود چشم پوشی نماید
در ادامه این اموزش همراه من باشید