عمو پاندا کیست؟
عمو پاندا نام الگوريتم جديد گوگل است كه مي خواهد با سايت هايي كه داراي كيفيت محتواي مناسبي
هستند دوست شده، با سايت هاي كم كيفيت قهر كرده و پوست سايت هاي كپي كننده را بكند، اما آيا مي
دانيد عمو پاندا چطور كيفيت سايت ها را ارزيابي مي كند؟
كتاب عمو پاندا براي كساني نوشته شده است كه مايلند جهت ارتقاء و يا حفظ جايگاه خود در گوگل،
سايت خود را بر اساس الگوريتم جديد بهينه كرده و دست دوستي به عمو پاندا دهند، جهت ايجاد يك
ارتباط صميمي با عمو پاندا مي بايست دقت بيشتري در موارد زير داشته باشيد:
Time on Site – 1.ميزان ماندگاري در سايت
Page Views – 2. ميزان گردش در سايت
Bounce Rate – 3. ميزان فرار از سايت
Social Networks – 4. شبكه هاي اجتماعي
Internet Branding – 5. برندسازي اينترنتي
سئو بر اساس الگوریتم پاندا – عمو پاندا (قسمت اول)
موارد 1 تا 3 بسيار با يكديگر در ارتباط هستند، اگر ميزان فرار از سايت كاهش پيد ا كند، زمينه براي
افزايش ميزاش گردش در سايت بيشتر شده و نهايتا ميزان ماندگاري در سايت نيز افزايش پيدا مي كند، با
وجود ارتباط زياد بين موارد مذكور به جهت اهميتي كه دارند از يكديگر تفكيك شده و به صورت جداگانه
در كتاب عمو پاندا مورد بررسي قرار گرفته اند، ناگفته نماند كه شبكه هاي اجتماعي يكي از ابزارهاي مهم
برندسازي اينترنتي بوده و برندسازي اينترنتي نيز تاثير مثبتي روي موارد 1 تا 3 دارد، اگر سئو را به ميزان
كافي نمي شناسيد حتما پيش از مطالعه عمو پاندا، كتاب سئو در سه جمله را در گوگل سرچ كرده و در سه
دقيقه پيش نياز علمي مطالعه كتاب عمو پاندا را به دست آوريد.
ميزان ماندگاري در سايت:
عمو پاندا به شما يك شكلات بزرگ مي دهد اگر مخاطب را زمان بيشتري در سايت نگه داريد!
به طور متوسط از زماني كه يك بازديدكننده به وبسايت شما وارد شده تا زماني كه از آن خارج مي شود
چند دقيقه طول مي كشد؟ سايت خود را با دقت مشاهده كرده و خودتان را جاي مخاطبتان بگذاريد، به
اين فكر كنيد كه چه راه حل هايي براي افزايش ماندگاري مخاطب وجود دارد؟ شما سايت خود را بهتر از هر
كس ديگري مي شناسيد، مخاطب خود را نيز شناخته ايد و خوب مي دانيد به دنبال چه چيزي به سايت
شما آمده بنابراين بهتر مي دانيد چطور مي توان او را راضي كرده و منجر به افزايش ماندگاري اش شويد با
اينحال شايد راه حل هاي زير براي شما مفيد باشد:
-1 پاسخگويي به نياز بازديدكننده:
بازديدكننده در جستجوي اطلاعات به گوگل پناه آورده و
نهايتا به يكي از صفحات سايت شما رسيده است، آيا محتواي سايت شما پاسخگوي نياز بازديد كننده بوده و
1- پاسخگويي به نياز بازديدكننده:
بازديدكننده در جستجوي اطلاعات به گوگل پناه آورده و نهايتا به يكي از صفحات سايت شما رسيده است، آيا محتواي سايت شما پاسخگوي
نياز بازديد كننده بوده واو را به آنچه مي خواهد مي رساند؟ آيا همه اطلاعاتي كه او نياز دارد را بدون زياده گويي ها و به صورت خلاصه
و مفيد در اختيارش قرار داده ايد؟ وقتي بازديد كننده به انتهاي متن رسيد لبخند رضايت زده ومطالعه مطلب شما را به ديگران نيز توصيه
مي كند؟
2- عدم عجله در انتشار متن جديد:
برتري سايت شما نسبت به ساير سايت هاي مشابه چيست؟ كيفيت يا كميت؟
هرچند به روزآوري منظم سايت در مخاطب پسندي و موفقيت سايت بسيار موثر است اما هرگز براي به روزكردن سايت به يك مطلب
خوب اكتفا نكرده و براي رساندن آن مطلب به سطح بسيار بسيار خوب به روزآوري سايت را چند روز ديگر به تاخير بياندازيد و هيچ
وقت كيفيت را قرباني كميت نكنيد!
3- تقسيم بندي متن:
غذ ا هر چقدر هم كه خوشمزه باشد بايد آن ر ا لقمه لقمه خورد، آيا مي توانيد غذاي ي ر ا به صرف خوشمز ه بود ن ب ه يك بار ه ببلعيد ؟
متن مفيد ي نوشت ه اي د ول ي بسيار ي ازبازديدكنندگان قبل از رسيدن به انتهاي متن خسته شده و از آن دست مي كشند، شما بايد
اقداماتي انجام دهيد كه بازديدكننده از مطالعه مطالب سايت شما احساس خستگي نكند، يكي از اين اقدامات تقسيم بندي متن است،
يك متن 50 خطي را به صورت 50 خط پشت سر هم ننوشته و آن را پاراگراف بندي نماييد و در صورت امکان برای هر پاراگراف
با استفاده از تگ های h1-h6 یک تیتر فرعی انتخاب کنید
پایان قسمت اول اموزش سئو براساس الگوریتم پاندا.