سئو براساس الگوریتم پاندا-عموپاندا(قسمت سوم)

ميزان گردش در سايت:

اگر مي خواهيد عمو پاندا شما را بيشتر دوست داشته باشد كاري كنيد كه بازديدكننده مرتب در سايت شما گشته و صفحات بيشتري ببيند ، كافي

است عم و پاند ا احساس كند كه انسا ن مهما ن نوازي هستيد دراينصورت هر روز با مهمان هاي زياد غافلگيرتان مي كند.

آموزش سئو بر اساس الگوریتم پاندا بخش سوم

1- پرهیز از پراکندگی موضوعی:

مهارت هاي زيادي داريد و بر اساس آن در سايتتان هم در مورد تكنيك هاي عكاسي مي نويسيد و هم در مورد خواص نارنگي، آشپزي، سئو،

تعميرات خودرو، برنامه نويسي تحت وب، گردشگري و ساير موضوعات… در چنين حالتي مهارت هاي زياد شما بيشتر از آنكه به نفع شما

باشد به ضرر شماست، اگر وقت پرداخت همزمان به چند موضوع مختلف را داريد براي هر موضوع يك سايت اختصاصي بزنيد تا امكان

تعريف مخاطب هدف براي سايت خود را داشته باشيد، به عنوان مثال در يك سايت از آشپزي و خواص ميوه ها نوشته و در سايت ديگر برنامه

نويسي تحت وب و سئو را آموزش دهيد.كسي كه براي مطالعه برنامه نويسي به سايت شما آمده احتمال اينكه به سئو هم علاقه مند باشد

وجود دارد اما احتمال آنكه بخواهد در مورد تعميرات خودرو مطالعه كند بسيار كمتر است، بنابراين سعي كنيد موضوعات خود را محدود

به مخاطبين خاصي نموده و فقط در مورد چيزهايي بنويسيد كه آن مخاطبين مي پسندند، درك نياز مخاطب هدف، گردش در سايت را بالا

مي برد پس تعيين مخاطب هدف پيش زمينه اي براي افزايش گردش در سايت است.

2- ارجاع بازدیدکننده به مطالب مرتبط در ابتدا ومیان متن:

در هنگام نوشتن يك مطلب جديد از مطالب مرتبطي كه قبلا منتشر كرده ايد ياد كرده و از بازديدكننده بخواهيد به آن سر بزند، مثلا در حال

نوشتن متني با عنوان “روش استفاده از متن های nofollow ” هستيد و پيش از اين در متني nofollow را معرفي كرده ايد، پس بهتر

است در ابتداي متن جديدتان به مخاطب توضيح دهيد كه قبلا در متني با عنوان “nofollow چيست؟” ، nofollow را معرفي كرده ام،

چنانچه nofollow را نمي شناسيد حتما به متن ” nofollow چيست؟” مراجعه بفرماييد! زماني كه در جاي مناسب و به صورت

مستقيم بازديدكننده را به مطالعه متني ديگر درسايت دعوت ميكنيم احتمال گردش در سايت بسيار بالاتر مي رود.

3- ارجاع بازدیدکننده به مطالب مرتبط درانتها متن:

علاوه بر آنكه بايد در ابتدا و يا ميان متن مخاطب را به مطالب ديگر هدايت كرد، در انتهاي متن نيز بايد از فرصت هدايت مخاطب با

ارائه مطالب مرتبط بهره برد، در برخي سايت ها اين كار به صورت خودكار صورت مي پذيرد، به عنوان مثال افزونه هايي در

وردپرس هستند كه از روي تگ هاي مشترك و يا از روي دسته بندي، مطالب مرتبط را پيدا كرده و در انتهاي متن نمايش مي دهند،

برخي نيز از افزونه هايي استفاده مي كنند كه علاوه بر عنوان متن هاي مرتبط، تصويري از آن را نيز نمايش مي دهد كه در اكثر موارد

موثرتر است چرا كه يك تصوير جذاب مي تواند به سرعت چشم مخاطب را به خود جلب نمايد، مسلما استفاده از اينگونه افزونه ها جهت

شناسايي خودكار مطالب مرتبط مفيد است اما اين افزونه ها هيچگاه هوشمندي يك انسان را ندارند، بنابراين بهتراست با توجه به اهميت

گردش در سايت و ارزش مطالب مرتبط در اين مورد، انتخاب مطالب مرتبط توسط خودتان را در الويت قرار داده و از اين افزونه ها

صرفا به عنوان مكمل بهره ببريد.مثال ميزنم، فرض كنيد در يك سايت گردشگري در حال نوشتن مطلبي با عنوان “مسجد جامع شهر

يزد” هستيد و قبلا 30 متن ديگر در مورد جاذبه هاي گردشگري يزد منتشر كرده ايد، اگر مطالب مرتبط شما به صورت خودكار انتخاب

شود، ممكن است پنج متن از ميان 30 متن قبلي در انتهاي متن جديدتان قرار گيرد، چون همه ي آن 30 متن در دسته بندي “شهر يزد”

قرار داشته و در داشتن تگ “يزد” مشترك هستند اما اگر انتخاب به عهده ي خودتان باشد مي توانيد در انتهاي متن مسجد جامع يزد اينطور

بنويسيد: زماني كه براي بازديد از مسجد جامع يزد تشريف مي بريد چه خوب است از كارگاه سنتي ترمه نيز ديدن كنيد، اين كارگاه فقط

50 قدم تا مسجد جامع فاصله داشته و بسيار جذاب و ديدني است، اگر با اين كارگاه آشنايي نداريد حتما سري به متن “كارگاه ترمه در

يزد” بزنيد.

4- استفاده از پر بازدیدترین متن ها:

متن هاي پربازديد سايت ما به علت جذابيتي كه براي اكثر بازديدكنندگان داشته اند پربازديد شده اند، شايد بتوان گفت پربازديدترين متن ها

مطالبي هستند كه داراي بهترين كيفيت از نظر مخاطب بوده اند، بنابراين احتمال جذابيت آنها براي بازديدكننده جديد بسيار بالاست، سعي

كنيد حتما از مطالب پربازديد در سايدبار و يا هر جاي مناسب ديگري استفاده كنيد، مطالب پربازدي د ه م مي توانند بر اساس تعداد كل

بازدید مرتب شوند و هم بر اساس تعداد بازديد 24 ساعت گذشته، به طور معمول زماني كه 24 ساعت گذشته ملاك قرار مي گيرد

احتمال اثربخشي بيشتر است.

پایان قسمت سوم

 

 

یک نظر

  1. abdollah

    با سلام

    سایتم را با وردپرس میخواهم راه اندازی کنم

    محتوای سایت درباره تبلیغ کشتی تفریحی در جزیره قشم و جذب گردشگر و فروش اینترنتی بلیط است.

    برای فروش بلیط به صورتی که گردشگران و مشتریان بتوانند آنلاین پرداخت کنند باید چی کار کنم

    برای خریدن بلیط زمان و روز اهمیت ندارد.

    شما چه پیشنهادی دارین

    در صورتی که خودتان انجام دهید مبلغ را پیشنهاد دهید؟؟

  2. MJ

    سلام عالی بود
    فقط لطفا در پست های بعدی اینو درست کنید که داریم متن رو میخونیم یهو میره خط بعدی بدجور رو عصابه
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *