نماد سایت بیگ تم

سئو براساس الگوریتم پاندا-عموپاندا(قسمت پنجم)

به نام خدا

میزان فرار از سایت:

وقتی مخاطب بعد از ورود به یکی از صفحات سایت بدون مشاهده سایر صفحات آن را ترک می کند عمو پاندا

از شما دلگير شده و از خودش مي پرسد اگر اين سايت ارزشمند است چرا بسياري از مخاطبينش از آن فرار

كرده و از همان صفحه اي كه وارد سايت مي شوند آن را ترك مي كنند؟

1- عدم استفاده از عنوان های فریب دهنده:

بازديدكننده به اختيار خودش دنبال مطلبي در گوگل بوده و با پاي خودش به سايت شما آمده تا آن را مطالعه كند،

پس چرا بايد به محض مطالعه چند خط اول، سايت را با عصبانيت ترك كند ؟ همان طوركه مي دانيد عنوان متن

جزئي از  title  سايت بوده و در نتايج سرچ گوگل به رنگ آبي و با سايزي درشت تر نمايش داده مي شود ،

بنابراين بيشتر به چشم آمده و مهمترين عامل ورود بازديدكننده به سايت است، همين مساله موجب شده تا

برخي براي جذب بازديد بيشتر از گوگل از عناوين فريب دهنده استفاده كرده و به هر قيمتي بازديدكننده را به

سايت خود بكشانند غافل از آنكه چنانچه درصد كساني كه بعد از ورود به سايت آن را فورا و بدون رفتن به

سايرصفحات سايت ترك كنند بيشتر از حد معمول شود عمو پاندا به سايت شما مشكوك مي شود، البته

استفاده از عناوين نامناسب هميشه به صورت عمدي نيست ، گاهي افراد به  هدف زيبايي ادبي عناويني رابراي متن

هايشان انتخاب مي كنندكه به هيچ وجه گوياي محتواي متن نيست ، در چنين سايت هايي نه تنها گردش در

سايت صورت نمي گيرد بلكه بازديدكننده حتي حاضر نيست تا انتهاي متن اول را نيز بخواند.

براي جلب رضايت عمو پاندا علاوه بر دقت در انتخاب عنوان مناسب، مطمئن شويد كهtitle و

Description صفحات مختلف سايت شما يكتا بوده و براي هر صفحه منحصر به فرد است .

2– جذب بازدید کننده در چند ثانیه اول :

ممكن است محتواي بسيار خوبي داشته باشيد اما عموم بازديدكنندگان وب عجول و بي حوصله اند، در

چنين شرايطي اگر نتوانيد عنوان، تصوير اول و چند خط ابتداي متن را به خوبي بهينه كنيد بازديدكننده

دچار قضاوت سريع شده و سايت شما را به سرعت ترك مي كند، بنابراين اينكه صرفا محتواي خوب و

با ارزشي منتشر كنيم كافي نيست، آيا عنوان متن و چند خط ابتدايي در همان چند ثانيه ي اول بازديدكننده

را براي مطالعه ادامه متن متقاعد مي كند؟

در متن هاي آموزشي و يا متن هايي كه در آن راه حلي ارائه مي شود كافيست ابتدا به مشكل بازديدكننده

اشاره كنيد و يا متن را با ارائه ي همان سوالي آغاز كنيد كه مي دانيد در ذهن بازديدكننده قرار داشته و

عامل جستجوي او در گوگل بوده است، در اينصورت بازديدكننده احساس مي كند راه را درست آمده و قرار

است در سايت شما به جواب سوالش برسد.

استفاده از تصوير مناسب در جذب كردن مخاطب بسيار موثر است چرا كه نگاه كردن به تصوير نيازمند

صرف زمان كمتر بوده و براي مخاطب خوشايندتر است، بنابراين قدرت زيادي در جذب مخاطبين بي

حوصله و عجول دارد، شايد بپرسيد چرا مخاطب اينترنت بي حوصله و عجول است؟ طبيعي است، فردي كه

به سايت شما آمده شما را به راحتي در گوگل پيدا كرده است، براي ورود به سايت شما هزينه اي پرداخت

نكرده و براي نگاه كردن به سايت رقباي شما نيز قرار نيست هزينه اي بدهد، مي تواند در چند دقيقه سايت

شما و رقبايتان را ديده و راحت تر از آنچه فكر مي كنيد شما را ترك كند، حق انتخاب يك مخاطب

اينترنتي بسيار بالا و كم هزينه است اما در مجلات كاغذي اينطور نيست.

3- عدم استفاده از تبلیغات در بالای سایت:

حتما سايت هاي بسياري را ديده ايد كه با

تصور اينكه بهترين محل براي تبليغات، بالاي سايت است، هدر و يا قسمت بالاي سايت را مملوء از تبليغات

مي كنند، به طوري كه وقتي بازديدكننده وارد سايت مي شود در چند ثانيه اول فقط بايد منتظر لود شدن

بنرهاي تبليغاتي باشد، مديران اينگونه سايت ها فكر مي كنند با اين كار ميزان اثربخشي تبليغات بالاتر مي

رو د غافل از آنكه ميزان فرار از سايت ر ا به طور قاب ل توجهي افزايش داده اند، بگذاريد بازديدكننده به

سايتتان بيايد، مطلبتان را بخواند، از شما خوشش بيايد و سپس صحبت از تبليغات كنيد نه آنكه از همان

اول با تبليغات سنگين، متحرك و رنگارنگ از او پذيرايي كنيد.

 

 

 

خروج از نسخه موبایل