باسلام خدمت شما عزیزان وردپرس دوست امروز ما در این مطلب به ادامه اموزش سئو براساس الگوریتم
پاندا عمو پاندا میپردازیم. همان طور که شما میدانید یکی از اساسی ترین کارهای سایت که باعت بلا رفتن
رنک سایت میشود سئو است بخاطر همین ما در این مطلب به اموزش سئو براساس الگوریتم پاندا –
عمو پاندا میپردازیم که شاید بتوانیم به شما خدمتی کنیم.
اگر میخواهید قسمت قبلی اموزش رو ببینید سئو براساس الگوریتم پاندا-عموپاندا(قسمت پنجم)
ویا اگر میخواهید قسمت های قبلی این اموزش را ببینید به بخش آموزش هاس سئو مراجعه فرمایید.
شبکه های اجتماعی:
عمو پاندا بسيار مشتاق است بداند يك سايت خوب از نظر ديگران چقدر ارزشمند بوده و تا چه ميزان در
مورد آنصحبت مي شود. چه كساني حضور پررنگ تري در فيس بوك، توئيتر و گوگل پلاس دارند؟
افرادي كه ماهي يك بار براي پرداخت قبوض به اينترنت مي آيند و يا افرادي كه چند ساعت از روزشان
را به اينترنت اختصاصمي دهند؟ مسلما دسته ي دوم بيشترين اعضاي شبكه هاي اجتماعي را تشكيل
مي دهند، افرادي كه اطرافيانشان به آنها لقب معتاد اينترنتي داده اند، چه كساني براي سايت شما بهتر
از اين اشخاص؟ دوستداران شبكه هاي اجتماعي افرادي هستند كه اگر از سايت شما خوششان بيايد
نه تنها آن را رها نكرده و مرتب به آن سر مي زنند بلكه آن را ئبه ده ها نفر ديگر نيز معرفي مي كنند،
آنها معمولا در چند شبكه اجتماعي به طور همزمان حضور داشته و تعدادي از آنها سايت و وبلاگ نيز
دارند، بنابراين مي توانيد روي حمايت آنها به خوبي حساب كنيد البته به شرط اينكه بتوانيد رضايتشان
را جلب نماييد.
1- حضور همزمان در چند شبکه اجتماعی:
به طور همزمان در حداقل سه شبكه اجتماعي حضور داشته باشيد، شبكه هايي چون گوگل پلاس،
فيس بوك و توئيتر، علاوه بر آن براي انجمن ها، وبلاگ هاي مرتبط، يوتيوب، آپارات و كلوب نيز
برنامه داشته باشيد،حضور درشبكه هاي اجتماعيمختلف هر چقدر هم كه كمرنگ باشد از عدم حضور
بهتر است.
2- تمرکز بر روی گوگل پلاس:
گوگل پلاس براي شما بيشتر از يك شبكه اجتماعي عمل خواهد كرد، تمركز روي گوگل پلاس يعني
بهره گيري از تاثيرات مستقيم و غيرمستقيم آن بر روي نتايج سرچ گوگل، گوگل پلاس الويت اول
شما باشد و به يوتيوب نيز بيانديشيد.
3- انتخاب دوستان بصورت هدفمند:
شما افراد زيادي را دنبال مي كنيد اما يك دهم آنها نيز شما را دنبال نمي كنند، هميشه علت يكطرفه
بودن روابط عدم كيفيت و جذابيت متن ها نيست، ممكن است آنها از شما خيلي دور باشند، اگر شما
سايتي در مورد آشپزي داشته و در شبكه اجتماعي نيز زمان زيادي ر ا به بررسي نكات آشپزي
اختصاص داده ايد، مخاطبين شما دوستداران آشپزي اند، يا خانم هاي خانه دار، بنابراين بهتر است
از طريق سرچ در شبكه اجتماعي، سر زدن به گروه هاي آشپزي و روش هايي از اين قبيل دنبال
كساني باشيد كه فكر مي كنيد به احتمال زياد شما را فهميده و دوست خواهد داشت. اگر 20
علاقه مند به آشپزي شما را دنبال كنند بهتر از 200 مخاطب معمولي براي شما ارزش خواهد
داشت، دنبال مخاطب هدف خود باشيد
4- دوری از یکنواخت بودن:
يكي از مهمترين خصيصه هاي دوستداران شبكه هاي اجتماعي آن است كه تنوع طلب بوده و به
دنبال سرگرمي اند، پس اگر در شبكه هاي اجتماعي متناسب با موضوع سايت خود در مورد مطالب
علمي مي نويسيد سعي تان بر آن باشد كه كوتاه نوشته و گاهي خارج از موضوع سايت به فكر
غافلگير كردن مخاطبين خود باشيد، با يك تصور جالب، يك لطيفه و يا هر چيز ديگر…
5- توجه به بازخوردها:
برخي متن هاي شما توسط ديگران مورد استقبال قرار گرفته و برخي با بي محلي ديگران
رو به رو مي شود، سعي كنيد با دقت، ويژگي هاي مشترك مطالب پرطرفدار ر ا پيدا كرده
و در ادامه فعاليت در شبكه اجتماعي از آن بهره برداري كنيد، همچنين علت بي محلي به ساير
مطالب را نيز بيابيد، هميشه توجه به بازخوردهاي دريافتي از سوي مخاطب مي تواند ما را
به مسير درست هدايت كند.
6- ایجاد ارتباط دو طرفه:
شبكه اجتماعي يك محيط يك طرفه نيست، قرار نيست شما حرف بزنيد و ديگران فقط گوش دهند،
اگر مي خواهيد ديده شويد ديگران را نيز ببينيد، برايشان نظر دهيد، لايكشان كنيد و نشا ن دهيد كه
آنها براي شما مهم هستند ، مطمئن باشيد در اينصور ت رفتار شما را منعكس خواهند كرد.