نماد سایت بیگ تم

نحوه کار و درون ریزی در افزونه روولیژن اسلایدر

افزونه اسلایدشو وردپرس

افزونه اسلایدشو وردپرس

با سلام خدمت همه دوستان عزیز در این پست می خوام می خوام آموزش نحوه کار و درون ریزی در افزونه revilution slider رو بگم این افزونه یکی از قدرتمند ترین افزونه های ایجاد اسلایدر های حرفه ای در سایت وردپرس هست قبلا این افزونه رو در سایت معرفی کردیم اما مشکلی که بیشتر افراد با پلاگین روولیژن اسلایدر داشتن ایجاد اسلایدر و درون ریزی در این افزونه بود در این بخش نحوه درون ریزی کردن یک اسلایدر اماده رو خواهم گفت.

اگر با قابلیت درون ریزی در وردپرس آشنا باشید می توان یک سمپل نمونه که از یک سایت دیگه گرفته شده رو روی سایت خود راه اندازی کرد مثل قالب های وردپرس حرفه ای  که تو سایت قرار دادیم هر قالبی دارای فایل درون ریزی می باشد که این امکان رو به مدیری سایت میده تا بتونه سایتش رو با قالب مورد نظر مثل پیش نمایش اصلی راه اندازی کنه  اطلاعات بیشتر در پست مربوطه.

خوب حالا می خوایم افزونه اسلایدر شو revolution slider فرضا چند اسلایدر اماده داریم که داخل قالبی که دانلود یا خریداری کردیم وجود داره وجود داره رو درون ریزی کنیم کار بسیار آسانی هست مراحل نحوه درون ریزی رو قدم به قدم به هم جلو خواهیم رفت.

درون ریزی در افزونه روولیژن اسلایدر

خوب ابتدا درباره فایل آماده اسلایدر و فایل های موجود در یک اسلایدر اماده رو توضیح بدم بعد بریم سراغ نحوه کار , در بالا اشاره کردم فرضا یک قالب وردپرس خریداری کردیم که داخلش مثلا 3 اسلایدر اماده داره اغلب فایل های درون ریزی یا به اصطلاح demo date ها رو در پوشه های جدا قرار میدن. حالا مثلا این سه فایل آماده اسلایدر با نام های ( home / shop / gallery ) هستن و هر کدوم به صورت فایل zip شده . من می خوام home رو استفاده کنم ابتدا این فایل رو از زیپ خارج کنید میشه پوشه home وارد این پوشه بشید اغلب به این صورت هست که داخلش دو فایل با فرمت txt داره دو فایل با فرمت css و یک پوشه images اسن حالت می تونه برای دیگر اسلایدر ها متفاوت باشه.

حالا این فایل هایی که داخلش این سمپل ما قرارا دارن رو چطور باید استفاده کنیم … فایل اصلی ما یکی از فایل ها با فرمت txt هست اغلب اسمش هم slider_export.txt می باشد باید این فایل برای درون ریزی استفاده بشه / فایل های css هم در مراحل پایانی برای استایل مورد استفاده قرار خواهند گرفت و اما پوشه images که اگه واردش بشید داخلش دوباره پوشه ای به نام uploads خواهد بود و احتمالا چند پوشه تو در تو و در پایان چندین تصویر داخلش هست. یک مسیر برای مثال میگم فرض کنید این مسیر این پوشه هست images/uploads/2014/revslider خوب اینها مثلا پوشه های تو در تو هستن این تصاویر که در اخرین پوشه یعنی revslider هست رو باید دقیقا در همین مسیر به هاستتون انتقال بدید بدون در نظر گرفتن پوشه images . وقتی وارد هاست شدید پوشه wp-content رو باز کنید پوشه ای به نام uploads اونجا هست یعنی شکا باید دقیقا این تصاویر رو در پوشه آپلود وردپرس خود درست در این مسی قرار بدید.

بعد از نصب کامل افزونه به قسمت مدیریت وردپرس شما یک گزینه با نام revolution slider اضافه میشه روی این گزینه در مدیریت کلیک کنید تا محتوای مربوط به این گزینه نمایش داده بشه صفحه مربوطه به شکل زیر خواهد بود.

درون ریزی در افزونه روولیژن اسلایدر

تصویر بالا مربوط به بخش رولیزن اسلایدر هست همون طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید در این تصویر ما 3 اسلایدر داریم روی سایتمون با نام های متفاوت که هر کدوم گزینه هایی برای تنظیماتشون دارن حال دکمه هایی که مشخص شده رو دقت کنید دکمه سبز رنگ import slider برای درون ریزی یک سمپل جدید می باشد و دکمه آبی رنگ create new slider برای ساخت یک اسلایدر جدید می باشد.

برای درون ریزی روی دکمه سبز رنگ Import Slider کلیک کنید بعد از کلیک صفحه زیر به صورت پاپ آپ بری شما ظاهر خواهد شد

افزونه اسلایدر وردپرس

در این بخش باید شما یک فایل برای درون ریزی در قسمت choose the import file انتخاب کنید. فایلی که در ایجا باید انتخاب بشه فایل slider_export.txt که در بالا اشاره کردم می باشد فایل رو انتخاب و روی import slider کلیک کنید بعد از کلیک روی دکمه یه صفحه سقید ظاهر میشه  که دو خط نوشته داخلش نمایش داده میشه بعد از اینکه درون ریز با موفقیت انجام بشه به صورت خودکار با صفحه اسلایدر بر می گردید و اسلایدر شما میبینید اضافه شد.

بعد از درون ریزی فایل slider_export.txt حالا نوبت تصاویر هست که باید به هاست انتفال داده بشه در بالا گفته شد که باید چیکار کنید. بعد از تصاویر تقریبا کار تمومه به تصویر زیر دقت کنید من 3 افزونه اماده داشتم و هر سه رو درون ریزی کردم این اسلایدر های  زیبا برای قالب وردپرس حرفه ای mx می باشد.

افزونه روولیژن اسلایدر

بعد از انجام کارهای بالا اسلایدرهایی که درون ریزی شده رو می بینید در سمت چپ هر اسلایدر 6 گزینه وجود داره

1- برای پیش نمایش اسلایدر

2- برای ایجاد یک اسلایدر کپی از اسلایدر

3- حذف اسلایدر

4- برون ریزی اسلایدر [ برون ریزی در وردپرس ]

5- ویرایش اسلایدر

6- تنظیمات اسلایدر

در اینجا روی دکه ابی رنگ یعنی edit slider کلیک کنید تا وارد صفحه ویرایش اسلایدر بشید که به شکل زیر می باشد

اسلایدر وردپرس

در اینجا هم دو عد قرمز رنگ رو توجه کنید 1 و 2 عدد یک با این قابلیت می توان اسلاید ها موجود رو جا به جا کرد و عدد 2 ویرایش اسلاید می باشد هر یک از این موارد یک تصویر یم باشد الان این اسلایدر دارای 3 تصویر یم باشد روی ویرایش کلی ککنید تا بتونید تصویر رو ویرایش کنید , اسلایدر های حرفه ای دارای تصاویر و متن های متحرک روی هر تصویر هستن و هر اسلایدر دارای چند لایه می باشد برای ویرایش روی edit slider کلیک کنید صفحه ای مثل تصویر زیر براتون ظاهر میشه

revolution slider

تصویر بالا بخش اصلی ویرایش هر اسلایدر می باشد البته فقط بخشی از گزینه های اسلاید می باشد در بالای این گزینه های شما می تونید پیش نمایش اسلاید رو مشاهده کنید لایه ها رو انتخاب و جا به جا کنید و گزینه های دیگر که می تونید کار کنید و کار هر گزینه رو متوجه بشید . در این بخش هم عدد 1 برای دکمه edit style برای این هست که شما بخواهید به صورت دستی به اسلاید ایجاد شده استایل بدید مثل فونت فیس , سایز فونت و … و عدد 2 برای درون ریزی استایل اسلایدر در ابتدا به دو فایل css اشاره شد که داخل سمپل قرار داره در این مرحله روی دکمه edit global style کلیک کنید در صفحه باز شده دو قسمت وود داره که بر اساس نام می تونید هر فایل رو در بخش مخصوص خودش کپی کنید توجه داشته باشید فالی های css رو می تونید در یک نرم افزار ویرایش متنی مثل نوت پد باز کرده و کد داخلش رو کپی کنید. در این قسمت فقط فایل static رو کپی کنید کافی می باشد.

بعد از اعمال تغییرات لازم به سلیقه خود صفحه رو اسکرول کنید به سمت پایین و روی update slider کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره بشه.

خسته نباشید همین … 🙂 توجه داشته باشید این پلاگین وردپرس یکی از افزونه های اسلایدر حرفه ای وردپرس می باشد که در حال حاظر روی خیلی از قالب های وردپرس پیاده سازی شده. قالب های زیر از این پلاگین کاملا پشتیبانی می کنن و در کنار پکیج قالب موجود هست.

1- قالب وردپرس آوادا پر فروش ترین قالب وردپرس

2- قالب وردپرس فرشگاهی بلاسزوک

3- قالب وردپرس Be شناخته شده به عنوان منعطف ترین قالب

4- قالب وردپرس mx قالبی زیبا

5- قالب وردپرس الیژن بسیار جذاب

6- قالب وردپرس انویژن قالبی بی نظیر از نظر امکانات

7- قالب وردپرس شرکتی سایرکل برای هر سلیقه

8- قالب فروشگاهی وردپرس ایکس مارکت ساده اما بی نظیر

9- قالب وردپرس زیبا آلترنا بی همتا در زیبایی

خروج از نسخه موبایل