آموزش ویرایش قالب وردپرس

آموزش ویرایش قالب وردپرس

با یک آموزش دیگه از وردپرس در خدمتتون هستم درس هشتم بخش مدرسه وردپرس با آموزش ویرایش قالب وردپرس , شاید یک تازه کار دوست داشته باشد برخی از قسمت های قالب سایتش رو ویرایش کنه و به سلیقه ی خودش اون رو به نمایش بزاره.

در این آموزش به قسمت های مختلف یک قالب وردپرس اشاره می کنم , خوب در قسمت مدیریت وردپرس گزینه ای وجود داره به نام نمایش در زیر منوی این گزینه , گزینه ی ویرایشگر وجو داره که اگه وارد این قسمت بشید می تونید فایل های قالب وردپرس رو ببینید مثل ( style.css , header.php , footer.php , functions.php , single.php و … )

آموزش ویرایش قالب وردپرس

فایل های قالب وردپرس خودتون رو در این بخش می تونید مشاهده کنید , البته شاید برخی فایل ها رو هم نبینید که دلیلش اینه فایل ها داخل پوشه ی جداگانه داخل پوشه قالب شما قرار دارن که برای دسترسی به اون فایل ها می تونید وارد هاست بشید و به مسیر فایل های قالب برید در اموزش های قبلی آموزش نصب قالب وردپرس مسیر پوشه ی قالب رو گفتیم.

معرفی فایل های قالب وردپرس

فایل index.php : این مربوط به صفحه ی اصلی سایت شماست که اگه قالب شما زیاد حرفه ای نباشه حتما خیلی شلوغ خواهد بود ولی اگر حرفه ای باشه احتمالا کمی کدهاش کمتر باشه.

فایل header.php : این فایل بخش سربرگ قالب شماست که در کلیه ی صفحات سایت نمایش داده میشه که ممکن دارای ( لوگو , تصویر ( تبلیغات یا … ) , منوی بالا و … ) باشه.

فایل footer.php : این فایل قسمت پانوشت سایت هست که مثل فایل header در کلیه ی صفحات تکرار شده و نمایش دارده میشه ممکن دارای ( ابزارک , منوی پایین , متن کپی رایت و … ) باشه.

فایل single.php : این فایل بخش ادامه مطلب سایت شماست , اگر توجه کرده باشید در صفحه ی اصلی مطالب چند خط از نوشته نمایش داده میشه و وقتی روی ادامه مطلب کلیک میشه مطلب رو به کامل نمایش میده فایل single.php از روی فایل index.php گرفته شده با تفاوت کد بخش های مختلف مثل نمایش تمام متن یا نمایش چند خط دو تا تابع برای این کار دارم

نمایش خلاصه ای از مطلب در صفحه ی اصلی

<?php the_excerpt(); ?>

نمایش کامل مطلب در ادامه مطلب

<?php the_content(); ?>

فایل search.php : این فایل صفحه ی مربوط به جست و جو رو مشخص می کنه یعنی اگر داخل سایت از طریق فرم جست و جو یه جست وجویی انجام بشه نتیجه رو در صفحه ای که در فایل search.php مشخص شده نمایش میده مثلا در یه سایتی جست و جو انجام میدیم نتیجه تو یه صفحه ای باز میشه کا مطالب یافت شده رو نمایش میده و در زیر باز فرم جست و جو وجود داره که اگه می خواهید یه جست و جوی دیگه انجام بدید.

فایل searchform.php : این فایل فرم جست و جو رو مشخص می کنه یعنی اون فرمی که در سایت قرار داده شده برای جست و جو که مثلا بالاش نوشته جست و جو در سایت و در زیر یه کادر وجو داره اینها در فایل searchform.php کد نویسی شدن

فایل functions.php : این فایل بیشتر امکانات شایت شما رو در خودش داره فایل توابع هستش , مثال برای محتویات این فایل : مثلا قالب شما امکان نمایش مطالب پر بازدید روز , هفته و ماه رو داره این امکان و نمایش مطالب پر بازدید در فایل فانکشن کد نویسی شده اگر قالب شما از ابزارک ها پشتیبانی می کنه در فایل فانکشن کدنویسی شده و سایر امکانات مثل پشتیبانی فهرست , ابزارک های اختصاصی , برید کرومب ( موقعیت کنونی کارب ) , کنترل پنل تنظیمات قالب و …

فایل sidebar.php : این فایل بخش ابزارک ها رو در خودش جای داده یعنی استایل و امکانات و نحوه ی نمایش ابزارک ها در این فایل قرار دارن بیشترین کارایی نمایش ابزارک ها هستش , میشه به صورت ساده گفت ستون کناری سایت حالا چپ یا راست شاید هم دوتا باشه با تغییر نام برای سه ستونه بودن سمت چپ و راست.

فایل 404.php : فایل 404.php صفحه ی خطای سایت رو مشخص می کنه , اگر شما این فایل رو در بین فایل های قالب وردپرس خودتون دارید کافیست بری نمایش ظاهر آن وارد یکی از پست های سایت خودتون بشید و آدرس فایل رو به یه چیز دیگه تغییر بدید به چیزی که در سایت شما موجود نباشه و به صفحه س خطا بره.

فایل style.css : این فایل دارای استایل های قالب شماست , رنگ , فونت , سایزها , تصویر زمینه و … کد های داخل این فایل است که قالب رو زیبا نمایش میده اگه نباشه تمامی مطلب , تصاویر و … از سمت چپ نمایش داده میشه و بدون هیچ استایل و زیبایی.

ممکن از پوشه ی زیر در قالب وردپرس شما موجود باشد

پوشه ی Images : این پوشه تصاویر استفاده شده در قالب شما رو داخل خودش داره مثل آیکون , لوگو و … اگه وارد این پوشه بشید کلیه ی تصاویر رو می تونید مشاهده کنید.

پوشه ی js : این پوشه فایل های جاوا اسکریپت و جی کوئری رو در خودش جای داده , این فایل ها بیشتر برای افکت هستند مثلا اسلایدر سایت با فایل های جاوا اسکریپت و جی کوئری کار می کنه و تصاویر رو به نمایش میزاره.

پوشه ی includs : فایل هایی که اغلب درون این پوشه قرار میگیره مربوط میشه به امکانات قالب یعنی فایل های جانبی فایل functions.php

پوشه ی admin یا panel : در این پوشه ها اگر قالب وردپرس شما دارای پنل تنظیماتی باشه فایل های قسمت مدیریت داخل این پوشه ها قرار داره البته اینها به صورت استاندارد هست و ممکنه که طراح قالب یه پوشه با نام دلخواه ایجاد کنه.

پوشه ی css یا style : استایل های قالب داخل فایل style.css قرار داره اما برخی مواقع بعضی فایل های مربوط به استایل داخل این پوشه ها با نام های متفاوتی وجو داره مثل فالی responsive برای قابلیت پاسخگو بودن قالب برای دستگاه هایی چون موبایل , تبلت و …

این ها برخی از فایل ها و پوشه هایی هستند که به صورت استاندارد باید داخل یک قالب وردپرس وجود داشته باشن , حالا که با فایل ها آشنا شدید می تونید بخش هایی رو که می خواهید ویرایش کنید رو ویرایش کنید.

سوالات , مشکلات و در خواست هایی که در رابطه با ویرایش قالب وردپرس دارید رو در قسمت دیدگاههای همین پست مطرح کنید تا مواردی که در این پست اشاره نشده در قسمت دیدگاهها توضیح داده بشه.

یک پینگ

  1. پینگ‌بک: آموزش کار با ابزارک ها در وردپرس ( مدرسه 29 ) - قالب وردپرس | پوسته وردپرس | افزونه وردپرس | بیگ تم

  2. پینگ‌بک: شخصی سازی قالب های وردپرس (برای کاربران مبتدی)

یک نظر

  1. it2016

    با سلام
    احتراما من قصد دارم کدهای بعضی از صفحات رو کمی تغییر بدم؛ اما داخل این صفحات مثل index.php و … فقط کدهای php قرار دارن. چطور میتونم کدهای html رو هم ببینم؟ از قالب صحیفه استفاده میکنم.
    با سپاس

  2. هادی قربانی

    سلام
    اگر منظورتون سایدبار ها هست
    بستگی به قالبون داره اما اکثر قالب ها در زیر ویرایشگر وردپرس(همونجایی که متن پست ها و برگه ها رو میتونیسید) گزینه ای برای انتخاب سایدبار دارند

  3. ناشناس

    سلام
    چگونه می توان ستون کناری را از برگه هایی که با برگه ساز ساخته ایم حذف کنیم
    مثلا صفحه اصلی سایت ستون کناری نداشته باشد

  4. ناشناس

    سلام
    من میخواستم بدونم اگه بخوام ستون های قالب رو کوچک تر کنم و جا رو برای مطالب باز تر کنم چیکار باید بکنم آخه تو سایدبارم رفتم اما چیزی به عنوان اندازه نبود که تغییرش بدم….؟

  5. omid

    سلام
    من قالب وبسایتمو سفارشی سازیش میکنم دیگه با مرورگری که سفارشی سازیش کردم باز نمیشه و صفحه سفید میاد مشکل چیه>؟
    اینم آدرس ****

  6. هادی قربانی

    باید از طریق کدنویسی قالب اقدام بکنید یک فایل هست به نام responsive.css که با تغییر نامش یا اگر این فایل نبود باید تو کدنویسی درستش بکنید و لزوماتش بلد بودن css هست

  7. هادی قربانی

    حتما اشتباهی در کارتون هست، با دقت صحفه رو بررسی بکنید میتونید پیداش بکنید، افزونه ها و اکستنشن های زیادی هم برای اینکار در مرورگرها هست از این ها هم میتونید استفاده بکنید

  8. هادی قربانی

    میتونید با تعیین یک id برای فوتر سایتتون و دادن margin از بالا جلوی این مشکل رو بگیرید

  9. ارمين

    سلام خسته نباشيد بنده یه قالب اختصاصی برای وردپرس طراحی کردم تبدیلش کردم ولی وقتی تعداد سایدبارها در سایتم زیاد میشه بخش فوتر با سایدبار برخورد میکنم چه طوری درستش کنم ممنون میشم پاسخ بدید

  10. یارال

    سلام. من از طریق Inspect مرورگر می‌توانم تغییرات دلخواه را اعمال کنم ولی وقتی می‌خوام کد div class> آنها را پیدا کنم اثری از آنها درقالب نیست.

  11. ali.zl

    سلام
    وقت بخیر

    چه طور میتونم متن “موقعیت کاربر” و چینش اون رو تو قالب انفولد تغییر بدم؟؟؟

    پیشاپیش ممنون از راهنماییتون

  12. ابراهیمی

    خیر
    ولی می تونید اول کل کارهاتون رو روی لوکال هاست انجام بدین و بعد که کارتون تموم شد انتقال بدین به هاست اصلی – این بهترین روشه

  13. ابراهیمی

    دنبال کد زیر در فایل functions.php بگردید
    define( ‘DISALLOW_FILE_EDIT’, true );
    و true رو به false تعویض کنید
    و یا کلاً حذفش کنید

  14. نیکان نیکنام

    سلام خسته نباشید
    من در قالبم الان نگاه کردم و دیدم در قشمت پوسته گزینه ای به نام ویرایشگر وجود ندارد
    ( احتمال داره کسی که برام نصب کرده انرا بسته باشد چون نیست )

    لطفا راهنمایی ام کنید چه جوری نرگردانمش

    مرررررررررسی

  15. ابراهیمی

    سلام

    ممنون از آموزش های شما . من یک قالب آماده روی وردپرسم زدم .

    می خواستم کدنویسی قالب رو تغییر بدم .

    اما کار کردن با قسمت “ویرایشگر” وردپرس خیلی سخته .

    آیا راه حل دیگری برای این کار هست ؟

    مثلا یه چیزی مثل firebug ، که هم قالب رو ببینیم و هم کدها رو ویرایش کنیم.

    ممنون میشم اگر معرفی کنید.

  16. مهدی

    با سلام به همه اساتید لطفا راهنمایی کنید درباره ویرایش قالب ترنج فارسی toranj حتی نمیتونم توش منو فعال درست کنم. هم میخوامش هم کلافشم .
    مرسی.
    اگه کسی هست که بتونم تلفنی ازش راهنمایی بگیرم ممنون میشم.
    ***

  17. هادی قربانی

    این موضوع کمی پیچیده هست باید بتونید به صورت حرفه ای کدنویسی انجام بدید لازمه دانش این برنامه نویسی هست

  18. هادی قربانی

    قالب رایگان و غیر رایگان فرقی نمی کنه دوست من هر قالبی تنظیمات خاص خودش رو داره

  19. هادی قربانی

    تنظیمات قالب وردپرس برای هر سایتی می تونه متفاوت باشه یعنی هر قالبی تنظیمات خاص خودش رو داره شما باید با قالب خوب کار کنید تا نحوه کارش دستتون بیادو بتونید به اون صورتی که میخ واید تنظیمش کنید

  20. saeedsg220

    سلام من قالب آماده نصب کردم روی وردپرس خودم ولی مثل پیش نمایش نشده لطفا را هنمای ادیت و دیزاین بگید تا مثل پیش نمایش کنم در هیچ سایتی مطلبی پیدا نکردم در این مورد ، ممنون از سایت خوبتان لطفا راهنمایی کنید با تشکر.

  21. SaeedSG220

    سلام می خواستم بدونم چگونه قالب های رایگان وردپرس شبیه پیش نمایش کنم ؟
    لطفا راهنمایی کنید بلد نیستم ممنون از سایت خوبتان

  22. rasel

    سلام و خسته نباشید
    و تشکر بابت مطالب مفیدی که پخش می کنید
    یک مشکل در زمینه پنل تنظیمات دارم
    من تغییراتی در قالب profitmag هیجاد کردم (یک بخش از این قالب را زیرش تکرارکردم با استفاده از فایل front page )ولی برای کنترل یا استفاده از این بخش باید تو پنل تنظیماتی قالب هم همین بخش را ایجاد کنم ولی نمیدونم چیکار کنم
    خیلی ضروریه لطفا کمکم کنید
    با تشکر.

  23. آرش

    در مرحله اول باید بگم سایتتون حرف نداره. بعشم برای سئو عالی سایتتون تبریک میگم. در آخر هم برای این مطلب تشکر. کارمو راه انداخت.

  24. علی

    سلام

    من دوتا سوال داشتم یکی اینکه میخوام فهرست بالای قالبم از راست شروع شه یعنی راست چین شه … برای این کار همه float هارو right کردم و همه direction هارو rtl ولی نشد نمیدونم ایراد از کجاس ؟ ……. سوال بعدم اینکه وقتی پستی میزارم عبارت ادامه خواندن که زیر پستم میاد میخوام بشه ادامه مطلب باید چیکار کنم ////// ؟؟؟؟

    ممنون

  25. milad

    سلام ببخشید ممن یه کمکی میخواستم
    d1.xzn.ir/uploadd1/wp-content/uploads/2015/08/ahang-online.jpg

    این عکس رو ببنید یا میتونید به سایت من که در بخش وبلاگ نوشتم رو برید. من میخواستم بدونم برای این که اون music pro رو عوض کنم باید به کدوم فایل برم؟؟

  26. shahab

    سلام دوستان من میخوام کد های یک برگه توی وردپرس رو ادیت کنم چجوری میشه؟ میشه کمک کنید ممنون

  27. هادی قربانی

    چجوری به افزونه تبدیلش می کنید حتمالا تغییراتی اعمال میشه که دیگه کار نمی کنه

  28. آوا

    سلام و احترام :
    شاید اینجا جای این سوال نباشه اما شما به بزرگی خودتون ببخشید.
    من براید ساخت اسلایدر از نرم افزار Amazing Slider و قالب light استفاده می کنم که این اسلایدر همان طور که داخل تصویر پیوست شده پیداست تصاویر کوچیک زیر اسلایدر حرکت می کنند ولی وقتی من این اسلایدر رو به افزونه تبدیل می کنم و آپلود این تصاویر کوچیک دیگر حرکتی نمی کنند. مشکل از کجاست؟؟
    خیلی ممنون میشم زود جواب بدید.
    uupload.ir/files/2ng_slider.png

  29. کیوان

    سلام دوستان

    من بعد از تعویض قالب سایت با دو تا مشکل برخورد کردم

    اول این که categpry سایت و یک نظرسنجی که توی ابزارک text گذاشته بودم و یک افزونه که برای شبکه های اجتماعی بود و همه اینها توی یک sidebar بودن هیچ کدوم توی صفحه اصلی قالب جدید نشون داده نمی شن…با این که تنظمیات همشون درست هست و یعنی هیچ تغییری توی تنظمیات داده نشده… ولی توی صفحه پست ها تمام این افزونه ها دیده می شن… فقط مشکل مربوط به صفحه اصلی سایته

    مشکل دوم در مورد افزونه تیکت هست… این افزونه یک دکمه شناور توی صفحه اصلی سایت قرار می داد… الان که قالب را عوص کردم نه روی صفحه اصلی سایت دیده می شه نه روی هیچ کدوم از پست ها

    می شه لطفا” راهنمایی کنید من چطوری می تونم اینها برگردونم ؟

  30. هادی قربانی

    کد کلاس یا آی دی بخش مورد نظر رو پیدا کنید با فایرباگ بعد داخل کدهای css برای ویژگی رنگ این کلاس یا آی دی رنگ دلخواه تعریف کنید

  31. atighservicre

    با سلام و وقت بخیر
    چطوری میتونم رنگ عنوان ابزارک های کناری سایتمو عوض کنم؟
    با سپاس

  32. هادی قربانی

    این دو مورد به کدنویسی نیاز دارن اگر آشنایی نداشته باشید براتون سخت هست و بهتره بدید یکی براتون انجام بده

  33. راضیه

    سلام
    من2تا تغییراساسی باید انجام بدم
    اول اینکه لوگو را ببرم بالا و وسط قرار بگیره
    دوم صفحه اصلی فقط اخبار و اطلاعیه هارابذارم
    میشه لطفا راهنماییم کنید؟

  34. هادی قربانی

    سلام حسین عزیز
    یه معرفی مختصر درباره فایل ها بود که آشنا بشید , تو برنامه داریم بخش ویرایش ,اضافه کردن امکانات و … به قالب رو در سایت قرار بدیم به زودی
    با احترام

  35. الناز تهرانی

    سلام
    خوب این قالب رایگان میباشد و تنظیمات خاصی نداره باید دانش کدنویسی داشته باشین
    با احترام

  36. هادی قربانی

    باید کد مربوط به نمایش فرم رو انتقال بدید بالا به پشتیبان قالبتون بگید این کار رو براتون انجام بده

  37. رضا

    سلام برای بردن فرم ارسال نظر به قسمت بالای نظرات ارسال شده باید چه چیزی رو تغییر بدیم؟

  38. hassan

    سلام من میخوام کلا ی قالب ساده رو بدون پنل تنظیمات خودم کلا تغییر بدم برا اموزش فایلی چیزی هست کمکم کنه ک کد نویسی و ویرایش رو یاد بده
    البته مفید و کارا نه اینکه کلا کتاب اموزش php مثلا معرفی کنید اونو نمیخوام رشتم نرم افزاره تقریبا اشنایی دارم

  39. سمیرا

    سلام خسته نباشید من سایتم چند زبانس و میخوام وقتی رو زبان انگلیسی میره منو که تو سایدبار راسته بیاد چپ.اما نمیدونم چه جوری باید اینکارو بکنم میشه راهنمایی کنید ممنونم.اینم آدرس سایته kasrasang.ir

  40. حمید رضا

    بله درسته
    فقط من میخولم لینک یه دکمه رو تغییر بدم که به صفحه مورد نظرم بره . اینو پیدا نمیکنم چون اکثرا PHP و CSS هست اگه html بود راحتتر میتونستم کار کنم

  41. هادی قربانی

    برای اینکار در پیش خوان وردپرس گزینه نمایش » ویرایشگر
    در این قسمت به صورت پیش فرض فایل style.css نمایش داده می شود برای انتخاب هر فایل برای ویرایش از ستون سمت چپ باید روی نام فایل مورد نظر کلیک کنید تا کدهاش نمایش داده بشه.

  42. حمید رضا

    سلام
    از کدوم بخش میدیریت وردپرس میشه به کد سورس دسترسی داشت ؟ منظورم کدهای html سایت و ویرایش کردنشونه .
    ممنون.

  43. هادی قربانی

    قالب سایتتون چیه اگر رایگان دانلود کردید مجددا دانلودش کرده وفایل مربوط رو داخل هاست اپلود کنید یا اگه خریدید رو روی سیستم داریدش فایل رو مجددا به قالب روی هاست اضافه کنید

  44. sajjad

    سلام و خسته نباشید ببخشید من فابل functions.php داخل سی پنلم حذف شده نمی دونم باید چکارکنم لطفا کمکم کنید ممنون میشم.

  45. هادی قربانی

    نسخه وردپرس فرقی نمی کنه چند باشه احتمالا افزونه یا قالب سبب غیر فعال شدن این گزینه شده

  46. علی

    خسته نباشید

    ببخشید همونطور که گفتید ویرایشگر در زیر منوی نمایش وجود داره
    الان وردپرس من نگارش 4.1 هست و ویرایشگر در اون قسمت دیده نمیشه در صورتی که قبل از همان منو دسترسی داشتم.
    چطور باید به ویرایشگر دسترسی داشته باشم؟؟؟؟
    ممنون

  47. مهدی

    سلام داش من وردپرس زدم الان پست هم گذاشتم ولی مثل مثلا این نمیاد تایتلش ت گوگل sazchat.ir/بی بی چت/ فقط ادرسش میاد و اسم جتروم من چیکار کنم ک هم تایتل وهم این ادرس ت گوگل بیاد مثلا اینجوری

    پارک چت | چت روم
    ***
    الان ت گوگل پارک جت بزنی اینجوری میادش منم میخوام ادرسا ی پست هایی ک میدم اینجوری بیاد باید چ کنم ؟ میشه راهنمایینم کنید

  48. هادی قربانی

    اگه پیش فرض ورودپرس هست که در ابزارک ها قرار میگیره اگه موقعیت خاص داره باید کدنویسیش تغییر کنه

  49. alireza

    من میخواستم جایگاه سرچ و عوض کنم تو ی جوملا فقط کافی بود موقعیت و عوض کنی ولی اینجا نمیدونم باید چیکار کنم

  50. هادی قربانی

    این سایت کدی در بالاترین قسمت کدها قرار داده که اون کد این صفحه ور تشکیل داده.
    باید کدنویسی بلد باشید تا بتونید این کار و انجام بدید

  51. ممهی

    میخوام مثل این درس کنم – بعدش پست بزارم چطوریه میشه راهنمایی کنی؟
    nazchat.biz/category/%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DA%86%D8%AA

  52. mnz

    man azatun yek ghalebe Be kharidam

    alan mikham logoie khodamo bezaram ama sizesh nemikhore chon axe man ertefash ziade

    az koja bayad dar code haie site (Height) ertefae jaie logo ro ziad konam tu safhe function.php nadidamesh

  53. mahdii

    داداش اول این کدارو دادم این کدا کدوم قسمت هستش من همه گشتم ندیدم

    <!–

    رنج چت | یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

    .recentcomments a{display:inline !important;padding:0 !important;margin:0 !important;}

    .site-header {
    background: url(ranjchat.ir/wp-content/themes/twentythirteen/images/headers/circle.png) no-repeat scroll top;
    background-size: 1600px auto;
    }
    @media (max-width: 767px) {
    .site-header {
    background-size: 768px auto;
    }
    }
    @media (max-width: 359px) {
    .site-header {
    background-size: 360px auto;
    }
    }

    رنج چت
    یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

  54. mahdi

    سلام داش من نصب کردم ولی نمیدونم کدو قسمت ویرایش داده میشه ranjchat.irمن اون کداشم دارم ولی ت هاست نمیدونم کدوم قسمت هس کدای قالبش

  55. مهدی

    سلام من میخوام همچین صفحه درس کنم باید کدام قسمتش باید برم این صفحه درس کنمnazchat.biz/tag/%DA%86%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D9%85-%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%DA%86%D8%AA/

  56. مهدی

    سلام
    اگه من بخوام یک پوسته برای وردپرس درست کنم چه نرم افزارهایی وجود داره.
    میتونید راهنمایی کنید ؟؟

  57. مهدی

    با سلام
    من از قالبی که با نرم افزار آرتیستر درست شده ، برای وردپرس استفاده می کنم . که در این قالب 31 موقعیت وجود دارد

    ولی مشکل من اینجاست که در وردپرس ، 9 تا از موقیت ها رو در بخش ابزارک ها نشون میده . به بقیه اون موقعیت ها دسترسی ندارم.
    اگر برای شما امکان داره راهنمایی کنید که پطوره به بقیه این موقیت ها دست پیدا کنم و مطالب خودمو به نمایش بزارم.

  58. حسین موسوی

    سلام علیکم من مدیر سایت دیجیتالی ها هستم یک سوال داشتم
    من قالبم از سایت روکش گرفتم چند تا رنگ داره می خواهم عین فروم های دیگه مثل فروم جی ال ایکس رنگ رو خود کاربر عوض کنه یاعلی

  59. وحید

    سلام و خسته نباشید خدمت شما
    واسه اینکه نام یک قالب رو تغییر بدیم و توی سورس سایت نام قالب تغییر کنه باید کدوم مسیر رو ویرایش کنیم
    به طور مثال وقتی قالب صحیفارو نصب کردم میخام وقتی کلیک راست شد رو سایت و سورس مشاهده شد در سورس صحیفا نمایش داده نشه و اسمی که خودم واسه قالب گزاشتم دیده شه
    ممنون از شما

  60. abolfazlzeinali

    سلام من می خواستم کد اسلایدر رو نشون می درو به جای عکس هدر خودم قرار دهم.خودم آشنایی زیادی با قالب ندارم.می تونین راهنمایی کنین؟

  61. هادی قربانی

    نیاز به دانش کدنویسی هست.
    پیشنهاد می کنن تو انجم ها مطرح کنید که می خواید دقیقا چیکار کنید راهنماییتون می کنن.

  62. محمد

    سلام
    اگر بخواهیم یک اسکریپت جی کوئری به قالب اضافه کنیم چطور باید از دستورات کد استفاده کرد؟

    فراخوانی کتابخانه جی کوئری رو انجام دادم ازطریق functions.php ولی کد ها اجرا نمی شوند

    ممنون

  63. hamzei

    از قسمت فوتر یه کدی رو حذف کردم که حالا power by nirvana & wordpress حذف شده ولی اون قسمت سیاه فوتر که پایین سایت نمایش داده می شه هم حذف شده
    من می خوام اون قسمت رنگیِ پایین سایت مثه همین سایت خودتون که آبی رنگه و توش یه سری امکانات قرار داددید می خوام واسه منم باشه فقط اون جمله پاور بای نیروانا اند وردپرس حذف شه

    یه سوال دیگه هم اینکه چطوری جلوی ثبت نام های علکی توی سایتمو بگیرم؟ مشخصه که اسپم هستن ولی نمی دونم چطوری جلوشو بگیرم. درضمن من wp-captcha هم دارم البته تنظیماتشو نمی دونماااا

    درضمن این سوال امنیتی سایتتون واسه درج دیدگاه هم خیلی اذیت می کنه !

  64. ساشا

    سلام من می خوام کشویی های سایتم رو کلا وردارم لطف کن راهنمایی کن از کدوم یکی از فایل های اچ تی ام ال وارد بشوم و در کجا دست کاری کنم یا اگرم کدی وجود داره اگر می دونی یا برنامه نویسی بلدی بنویس ممنون میشم و اگر می تونی اون رو بفرست به ایمیلم یا یک ایمیل بده که بیام ورش دارم یا بخونم راهش رو تشکر خسته نباشی

  65. بهروز

    سلام
    خسته نباشید
    با تشکر از معرفی فایل و پوشه های قالب
    لطفا توضیحات و یا آموزش بیشتری دهید
    بعضی از قالب ها چندین قالب را در خود دارند و میخوام یکی یکی از قالب ها را امتحان کنم اما نمیدانم چیکارکنم
    ممنون میشم آموزش بیشتری بدهید

  66. ایمان

    سلام
    اگر بخوام تصاویرو تغییر بدم باید چیکار کنم!
    احتمالا جوابتون اینه که از توی پوشته ی آیمیج ویرایش کنم ولی می کنم و وردپرس اخطار میده!

  67. hamzei

    سلام
    می خوام از فوتر سایتم کلمه power by … رو حذف کنم ولی هرچی توو کدهای فوتر گشتم چنین چیزی پیدا نکردم

  68. سجاد

    با سلام اگه بخوایم در sidebar.php کادر ها رنگی باشه باید چیکار کنیم؟
    مثلا محبوب ترین مطالب یا سایر موارد در سایت tablobargh.ir میخوام داخل کادر رنگی باشن ؟ میشه کمکم کنید.و هیچگونه آشنایی با کد نویسی ندارم.

  69. s.gh

    سلام
    ببخشید اگر بخواهیم یک صفحه بدون هیچ منو یا سایدبار یا هر چیز دیگر داشته باشیم باید چه کار کنیم؟
    blank_theme

  70. هادی قربانی

    برای منو ستون سمت راست بخش اول مربوط به جست و جو هست ساخت منو در وردپرس رو سرچ کنید
    برای ساخت برگه هم در وردپرس باید در پیشخوان به بخش برگه ها مراجعه کنید کاری به فایل جدا نداره

  71. حسين

    با عرض سلام
    خلاصه ميگم كشش نميدم يك سايت داراي چند صفحه هست مثلا سايت خودم يك سايت رستوران هستش كه دارا 5 صفحه هست index food product about contact من اين 5 صفحه رو طراحي كردم تو هاست هم قرار دادم ولي اونا رو نميشناسه بعدشم تو قسمت منو چطوري لينك اين قسمت ها رو به هم ربط بدم لطفا هر چ سريعتر جواب بدين گير كردم

  72. هادی قربانی

    سلام دوست من
    خوشحالم مفید واقع شده براتون. برای دریافت مطالب می تونید در خبرنامه عضو بشید در زیر هر مطلب بخش اشتراک گذاری

  73. حسنی

    سلام من تازه با این سایت آشنا شدم ممنونم از مطالب مفیدی که برامون گذاشتین

  74. حسین

    داداش برو تو وب سایتی که بهت دادم نگاه کن مال خودم دارم تستش میکنم میگم تو قسمت فهرست بالا که صفحه اصلی و بخش فیلم و بخش سریال و …. میزنم روی بخش فیلم هیچی نمیاره میگم کاری کنم با زدن روی اونا صفحه جدید باز شه فیلم تو قسمت خودش بزارم

  75. حسین

    سلام .ببخشید یه سوال دارم من تازه کارم قالب رو وردپرس نصب کردم الان تو قسمت سربرگ مثلا صفحه ی اصلینوشته و پخش فیلم (اگه یه سر بزنی تو وبسایت هست )میزنم روی پخش فیلم هیچی نمیاره میخوام نوشته اونجا بزارم نمیشه. متونی کمکم کنی .با تشکر

  76. هادی قربانی

    اگه خود قالب به صورت پیش فرض تصویر داره در اون بخش تصویر رو ذخیره کنید ببینید سایزش به چه صورت هست و تصاویرتون رو در اون سایز تنظیم کنید

  77. رضازاده

    با سلام
    مشکل من اینه که برای سربرگ در قالب 2013 گفته که اندازه میتونه 1600 در 230 باشه،من هم با این سایز سربرگ درست کردم اما با این سایز که درست می کنم، مقدار زیادی از سربرگ را از طرفین حذف می کنه و فقط تصویر وسط سربرگ را نگه می داره.
    هر قدر هم که سایز را کوچکتر می کنم و حتی به زیر 1000 رسوندم اما باز هم همین مشکل را داره. لطفا راهنمایی کنید.

  78. هادی قربانی

    سوالاتتون رو در بخش مربوط به هر پست مطرح کنید چرا اینجا مطرح کردید ؟؟؟
    برای این کار در قسمت تنظیمات قالب صحیفه بخشی وجود داره این مورد رو مشخص کنید در بخش مربوط به قالب دیدگاهتون رو ثبت کنید در ضمن آدرس سایتتون هم بنویسید

  79. مهدی

    با سلام

    بنده یه راهنمایی میخواستم من قالب صحیفه رو نصب کردم ولی میخوام خلاصه مطلب رو افزایش بدم وتعداد خطوط زیاد باشه وبعد ادامه مطلب
    اینم بگم کل نت رو سرچ کردم همه کدهایی که گفتن تست کردم جواب نداد (بیسترشون کپی کار هستند) حالا دست به دامن شما شدم راهنمایی بفرمایید ممنون ایمیل گذاشتم اگز لطف بکنبد ایمیل بفرستید

  80. هادی قربانی

    خوب هر قالبی یک ستون کناری می تونه داشته باشه یکی از نیاز های قالب وردپرس sidebar می باشد

  81. منصور

    سلام خسته نباشید side bar سمت چپ رو میشه به پوسته اضافه کرد یا حتما باید پوسته این قابلیت رو داشته باشه؟ من زیاد اشنایی ندارم با برنامه نویسی لطف کنین راهنمایی کنین ممنون میشم

  82. هادی قربانی

    این موارد رو در گوگل جست و جو کنید برای نمایش یه کادر در وسط صفحه یعنی پاپ آپ باید پاپ آپ ایجاد کنید.
    برای بخش عضویت هم باید کدنویسی انجام بشه

  83. zohre

    سلام خسته نباشید
    می خوام توی هدر سایت اسم کاربری که وارد شده نوشته بشه. مثلا : خوش آمدید زهره” یا اگر کاربر عضو نیست بنویسه: خوش آمدید مهمان” بعد یه لینک هم برای صفحه عضویت قرار بگیره. برای این کار باید افزونه اضافه کنم یا تو هدر برنامه نویسی بشه؟ چیکارش کنم؟
    یه سوال دیگه هم هست: میخوام بعد از اینکه کاربر به وسط صفحه رسید یه مطلب ظاهر بشه و توی یک کادر یه نوشته بیاد.
    ممنون میشم جواب بدید. هرچند نمیدونم جای سوالم تو همین تاپیک بود یا نه. اگه نبوده که عذر می خوام

  84. هادی قربانی

    سلام
    برای این کار باید فایل زبان قالب رو ویرایش کنید پوشه language فایل fa_IR.po این فایل نیاز به نرم افزار poedit داره که باید نصب کنید بعد این فایل رو باز کنید و ودنبال کلمه مورد نظر بگردید و متن دلخواه خود را وارد کنید.

  85. asad

    با سلام استاد بزرگوار
    آقای قربانی میخواستم منو در مورد ادامه مطلب در قالب صحیفه راهنما ئیم بفرمائید
    کلمه بیشتر بخوانید را تغیر نام بدهم لطفا اگر امگانش باشه جواب را به امیلم ارسال بفر ما ئید
    بی نهایت سپاسگزارم

  86. هادی قربانی

    موضوع این سایت با سوال شما متفاوته
    در نسخه های مختلف مکانش متفاوته ولی به بخش page layuot مربوط میشه

  87. تسنیم

    سلام. وقت بخیر.من کادروحاشیه تزیینی برای محیط ورد دانلودکردم اما نمی دونم چطور باید ازشون استفاده کرد هر میکنم به شکل یک عکس برام ظاهر می شن لطفا راهنماییم کنید متشکرم

  88. هادی قربانی

    افزونه جست و جو وجود داره اما پاسخگوی شما نخواهد این قابلیت رو قالب شما کدنویسی شده و بر اون اساس قسمت های مختلف رو می شناسه

  89. mahmood

    با تشکر و خسته نباشید دوباره مزاحمتون شدم .
    می خواستم ببینم افزونه ای است مثل اون جستجو توی سایت من که به جای جستجوی خوده قالب از اون استفاده کرد و مثل همون جستجو آیتم داشته باشه ممنون از راهنماییتون

  90. هادی قربانی

    منظورتون رنگ مشکی پس زمینه هدر هست اگه اره قسمت تنظیمات قالب رو بررسی کنید
    برای غیر فعال کردن اسلایدر هم تنظیمات قالب بررسیب کنید متوجه میشید

  91. هادی

    سلام
    خسته نباشبد
    سایتتون فوق العاده است
    ببخشید میخوام اون عکسی که توی بک گراند بالای سایت هست حذف یشه
    و یه سوال دیگه میخوام کامل اسلایدر رو بر دارم (بدون درد و خون ریزی ) چیکار کنم
    لطفمیکنید کامل و مبتدی توضیح بدبد
    ممنون

  92. هادی قربانی

    کار آسونی نیست باید دانش برنامه نویسی داشته باشید و این قابلیت رو براش کدنویسی کنید

  93. mahmood

    با سلام توی این آدرس سایت اگه توجه کنید بالا زیر منوهای اصلی جستجو داره که با منوی باز شونده باز میشه من بخوام در قسمت تگهای جستجو تغیراتی اعمال کنم مثلا یه آیتم به وضعیت ملک اضافه کنم از کدوم قسمت باید اقدام کنم با تشکر اگه امکان داره جوابم رو بدید.

  94. هادی قربانی

    فرقی نمی کنه در یک ویرایشگر متنی حالا هر کی با یک نرم افزاری راحتره کار کنه.

  95. هادی قربانی

    متوجه نشدم …!!! وقتی یک فایل رو ویرایش می کنید به فرض شما style.css رو ویرایش می کنید در هر نرم افزار ویرایش متن نت پد , دریم ویور و … بعدش ذخیره می کنید و به داخل قالبتون در مسیر خودش آپلود می کنید مثلا فایل استایل قبلی رو حذف کنید از داخل قالب و جدید رو جایگزین کنید

  96. حسین

    سلام آقای قربانی عزیز. فایل‌های html و css و… که در دریم ویوور ویرایش شد، باید مجدداً زیپ بشه و به طریقی که توضیح دادید، از طریق مدیریت قالب یا پوسته رو عوض کنیم. درسته؟

  97. حسین

    سلام جناب. خسته نباشید. آموزش ویرایش و ارتقای قالبهای آماده ندارید؟ در یک قالب آماده، اکثر فایل‌های ویرایشی که در این قسمت آموزش دادید، وجود داره؟ در دریم‌ویور باید ویرایش شوند، درسته؟

  98. محمدعلی

    باسلام
    1- میخوام هدر سایتمو تغییر بدم از کجا و چطور باید این کار رو بکنم؟
    2-کیفیت تصاویر اخبار برگزیده و اسلایدر در صفحه نخست رو چطور بالا ببرم؟

  99. هادی قربانی

    خوب در قسمت های مختلف فرق می کنه مثلا منو باشه و از فهرست ها پشتیبانی نکنه فایل header.php اگر در قسمت فوتر باشه footer.php و …

  100. javad

    سلام
    من یک قالب دارم می خوام ویرایش بدم
    مثلا اگه یه جا نوشته خانه میخوام متنشو پاک کنم بکنم بیرون
    یا اگه زده عضویت پاکش کنم یه چی دگه بزنم
    یعنی مطالبش و عوض کنم
    لطفا راهنمایی کنید

  101. هادی قربانی

    وای از این هاستینگ …
    فقط کار هاسته ازشون بخواید اقدامات لازم رو انجام بدن کاری از دست شما بر نمیاد.

  102. مهرناز

    سلام سایت من هک شده با پشتیبانی سایت تماس گرفتم مثل اینکه سی پنل سایتم را بعد از اینکه هک شده مسدود کردن الان فقط میتونم وارد وردپرس بشم اونجا نمیشه کاری کرد که حداقل صفحه هک از روی سایتم بره؟؟
    چطور وارد سی پنل بشم باز نمیشه پشتیبانی گفته تا24ساعت نمیتونم وارد سی پنل بشم الان 24ساعت شده ولی وارد نمیشم چه کار کنم

  103. فراهانی

    سلام من قالب قرار دادم در لوکال هاست.فقط اون قالب wordpress 3.9 میاد بال از قالب دیگه که استفاده میکنم نمیاد بالا علتش چیه ارور میده Fatal error: Call to undefined function get_header() in C:\xampp\htdocs\wrock-metro\index.php on line 1

  104. هادی قربانی

    هر افزونه ای دارید غیر فعال کنید , قالب رو به پیش فرض تغییر بدید
    اگر مشکل همچنن وجود داشت وردپرس رو به صورت دستی بروز کنید.

  105. saeid

    سلام من یه کاربر مبتدی هستم اصلا نمیدونم باید چکار کنم
    توی وردپرس من همه نوشته ها به شکل علامت سوال هستن
    باید چکار کنم؟
    با زبون ساده بگید

  106. زیتون

    متشکر از وقتی که برای پاسخگویی میگذارید.
    یه سوال دیگه اینکه اگه یه تمپلیت بهتون معرفی کنم با پرداخت دستمزد حاضرید که تنظیمات مورد نظر رو روش انجام بدین ؟اگه در حین انجام تنظیمات کپچر کنید هزینه آنهم حاضرم بپردازم بخاطر اینکه خیلی خیلی دوستدارم خودم اینکارو کنم .مرسی

  107. هادی قربانی

    بله طراح اومده پیشنمایش گذاشته شما باید دستی قسمت ها مختلف رو تنظیم کنید و به نمایش بزارید.
    تازه کار هستید براتون مشکل خواهد بود

  108. زیتون

    سلام
    من یه مبتدی هستم .یک قالب ورد پرس دانلود کردم و روی سرور مجازی نصب کردم.
    قالب میاد ولی محتوی اون قالب که توی دموی اون دیده بودم اصلا مشاهده نمیشه.
    جطور اونا فعال میشن یه لینک براتون میذارم ببینید.میخوام همه محتوی عینه همین باشه بعد من نوشته ها و عکسها رو جایگزین کنم.منظورمو امیدوارم رسونده باشم.
    متشکر از پاسخی که میدید.

  109. هادی قربانی

    اون قالب فارسی سازی نشده واسه همین انگلیسی هست.
    قالب های حرفه ای یه قسمت دارن برای تنظیماتشون که میشه لوگو رو تغییر داد رنگبندی رو تغییر داد و … بهتره از این قالب استفاده نکنید این یکی قالب ها صحیفه , جریده و …

  110. مریم

    باسلام من قالب روازهمین سایت دانلودکردم اسمش هم oblivion.لوگورومیخواستم تغییربدم واردپوشه imagهم شدم ویکی دیگه انتخاب کردم ولی تغییری نکرد.منظورم هم از متنهای انگلیسی متنهایی که داخل خود سایت است مثلاreadmoreمیخواستم تغییربدم نشدیاکلاهرمتن انگلیسی دیگه ای که هست.منظورتون ازپنل تنظیمات چیست وکجاست؟بعدشم من دارم روی هاست کارمیکنم دومین ندارم تاحالاهم باوردپرس کارنکردم.ممنون میشم راهنماییم کنید.باتشکر

  111. هادی قربانی

    سلام
    برای تغییر لوگو اگر قالبتون پنل تنظیات داشته باشه از قسمت تنظیماتش می تونید لوگو آپلود کنید.
    متن های انگلیسی کجا هست ؟؟؟

  112. مریم

    سلام من چطوری میتونم تغییراتی روکه روی قالبم میدم ببینم مثلالوگوروعوض کردم ولی چیزی تغییرنکردیامتن های انگلیسی روبه فارسی تغییردادم بازم تغییرنکرددرضمن اینکه این تغییرات رومن تودریم میدم.ممنون

  113. طاها

    آقا الان فارسی شد گزینه هاش چند بار رفرش دادم اما این گزینه ها رو فقط داره قسمت نمایش . ویرایشگر . سمته چپ گزینه هاش کمه

  114. طاها

    مرسی اقا
    فقط ی سوال دیگه من قالب سایت دانلود ها رو انداختم تو سایتم بعدش قسمت ویراشگر هام عجیب غریب هست یعنی انگلیسی نوشته نمی دونم از کدوم باید برم تبلیغات بزارم کمکم کنید لطفا

  115. هادی قربانی

    بله گفتم اگر نوشته هست باید از داخل فایل header.php تغییر بدید اما اگر تصویر ممکنه داخل پوشه images باشه که می تونید به تصویر دلخواه تغییرش بدید
    با نرم افزار notepad و …. فرقی نمی کنه

  116. هادی قربانی

    خوب فایل header رو باید برگردونید قالبتون رایگان بوده ؟؟؟ اگه آره مجددا دانلودش کنید

  117. طاها

    راستی داداش من الان اومدم header.jpg را پاک کنم اشتباهی header.php رو پاک کردم چیکار کنم سایت ریخته به هم .. لطفا بگید چیکار کنم درست شه ؟

  118. طاها

    بله چون من خوب متوجه نشدم تو ی سری توضیحات گفته بودید قیمت ویرایشگر من اشتباه کردم پس برای تغییر متن لوگو پوسته باید وارد header.php باید تغییر بدم ؟ برنامه ی خاصی هست ؟ شما چی پیشنهاد میکنید ؟واقعا من به این اموزش نیاز دارم اگه میشه به من مختصر توضیح بدید که این کارو انجام بدم؟؟؟ مرسی

  119. هادی قربانی

    منظورتون لوگو هست دیگه ؟؟؟
    اگه تصویر باشه برید داخل پوشه images و تصویر رو تغییر بدید اگر متن باشه داخل فایل header.php باید تغییرات رو اعمال کنید

  120. طاها

    سلام آقا خسته نباشید! مدیریت سایت وردپرس
    من ی سوال داشتم که بعی ها پرسیدن اما شما منظور ان ها رو متوجه نشدید ممی خواستم ببینم الان من ی قالب دانلود کردم که ماله گل دانلود هست نصشم کردم الان اماده است می خوام به جای گل دانلود اسم سایتم باشه یعنی کهنه دانلود می خواستم ببنم چطوری می تونم ان را تغییر بدم ممنون میشم خیلی واضع باسم توضیح بدید فقط می خوام اسم بالای قالب عوض شه .

    لطفا جوا بدید!!!!!!!!!

  121. alireza

    سلام آقا هادی راستش من داشتم تو گوگل نحوه حذف قسمت کامنت ها برای یک مطلب خاص رو میگشتم که چیزی دستگریم نشد اگه میشه در این مورد راهنماییم کنید.
    بعد اگه میشه یک افزونه یا یک کد html هم برای من در صورتی مغدور می باشد ارسال کنید که برای ستون چپ سایتم در قسمتی که ورود و ثبت نام را گذاشتم استایل داده بشه.
    راستی مطلب خیلی خوبی بود اما من چند وقتی از کد های php توسط سایت های مثل سایت خودتون در پوسته استفاده می کنم که بعضی موقع ها باعث بهم ریختگی کل سایت می شود اگه میشه دلیل این رو هم برام توضیح بدید.
    با تشکر از زحمات شما

  122. هادی قربانی

    خیر باید به کدنویسی مسلط باشید یا حداقل متوسط تا بتونید این کار رو انجام بدید

  123. Reza.Z

    سلام جناب قربانی

    خسته نباشید

    من میخام یکی دو تا قالب سایت رو تلفیق کنم و ادیت کنم و استفاده کنم ! از زبانهای برنامه نویسی هم چیزی نمیدونم . ولی سعی کردم در حد این ادیت کردن یه سری مفاهمیو یاد بگیرم
    آیا نرم افزاری هست که گرافیکال باشه و بتونم باهاش قالب هارو ادیت کنم ؟
    فایلهای فلش چطور ؟ آخه بعضی سایتها فایل فلش هستند و خیلی زیبا هستن .

    سپاس از راهنماییتون

  124. هادی قربانی

    شبیه اون خیر
    اما قالب های زیادی برای سایت وبلاگی هست بخش قالب های وبلاگی رو یه نگاه بندازید

  125. hamid

    اقای قربانی من ی قالب ساده میخوام شبیه قالب قبلی سایت دانلود ها شما اینجا دارید نمونه شو ؟ فروشی یا رایگان فرقی نداره ممنون میشم ادرسشو بدید..

  126. هادی قربانی

    سلام
    قالبتون حتما ریپ شدست و کدهای مربوط به قسمت دیدگاهها قرار داده نشه یا اشتباه قرار داده شد.

  127. hamid

    با سلام خدمت اقای قربانی عزیز …من ی مشکلی دارم تو قالب سایت ی دنیا ممنون میشم راهنماییم کنید .. ادامه مطلب ک میرم قسمت نظرات اصلا نیست ! و بجاش این ارور رو میده :
    Fatal error: Call to undefined function wp_related_posts() in /home2/videoir/public_html/wp-content/themes/DownloadHa-WP/single.php on line 112

    میشه بگید بایستی چیکار کنم ؟ تو رو خدا ابتدایی بگید من تقریبا ناواردم خیلی ممنون از زحماتتون…

  128. صدرا

    با سلام من می خواستم قسمت طراحی و اجرا قالب جریده رو از فوتر بردارم یا لیکش به پرتال ساز رو از بین ببرم ولی فوتر به شکل زیر هستش و من سر ازش در نمی یارم .
    <?php echo "\t\t\n\t\x3c!–\x20.\x63o\x6e\x74\x61\x69ner\x20/–>\n\t\n\t”;tie_banner(“\x62\x61\x6ener\x5fb\x6f\x74t\x6f\x6d”,”\x3cd\x69v \x63\x6c\x61\x73\x73\x3d\x22\x61\x64\x73-bo\x74\x74\x6f\x6d\”>”,”\x3c/\x64\x69\x76\x3e”);echo “\t\x3c!–\x20.\x63on\x74\x61i\x6e\x65\x72\x20–>\n\n\t”;get_sidebar(“\x66ooter”);echo “\t\t\t\t\n\t\n\t\t\x3c\x64\x69\x76 c\x6cass\x3d\”\x63o\x6etaine\x72\”>\n\x20 \x20\x20\t\n\t\t\t\t\x3ca\x20hr\x65f\x3d\x22\x68ttp://w\x77\x77.\x33zar\x2ei\x72/\”\x20t\x61\x72ge\x74\x3d\x22\x5f\x62\x6c\x61nk\x22>\x3c\x64\x69\x76\x20cl\x61ss=\x22wp\x22\x3e\x3c/\x64i\x76></a\x3e\n\t\t\t</d\x69\x76\x3e\n\t\t\t";tie_get_social("\x79\x65s","f\x6c\x61\x74","\x74\x74\x69p",true);echo "\t\t\t\n\t\t\t\t”;echo htmlspecialchars_decode(tie_get_option(“\x66oot\x65r_\x6fne”));echo “\t\t\t</\x64\x69\x76\x3e\n \x20\x20 \x20 \x20 \n\t\t\x3c!– \x2eCon\x74\x61iner\x20–\x3e\n\t\x3c\x21– .\x46oot\x65r\x20\x62ott\x6f\x6d –>\n\t\n\x3c/d\x69v>\x3c!– \x2eW\x72app\x65\x72 –>\n”;if(tie_get_option(“\x66oo\x74er_top”)){echo “\t”;_e(“Scr\x6fl\x6c T\x6f\x20T\x6f\x70″,”\x74i\x65”);echo “\n”;}echo “\n”;wp_footer();echo “\n”;
    ?>

  129. subeles

    با سلام میخواستم بدونم چطوری باید نوشته های ارسالی که در صفحه اصلی بصورت وبلاگ درج میشود را چینششو تغییر بدم و نوشته های که ازرسال میکنم در صفحه اصلی سایتم بصورت مربع مربع های کوچک در بیاد و یا به عبارتی بصورت بلوک های کوچک در بیاد لطفا کامل راهنمایی کنید با تشکر

  130. هادی قربانی

    سلام
    به صورت پیش فرض چن تا قالب روی وردپرس وجود داره که در نسخه های جدید وردپرس اون قالب ها هم بروز میشن حالا شما وردپرس رو قبلا نصب کردید حالا که بروز شده قالب های پیش فرض در مخزن وردپرس بروز شدن که تین پیغام برای شما ظاهر میشه می تونید بروز کنید , می تونید کلا قالب ها رو حذف کنید …

  131. الیسا

    سلام
    ببخشید من بازم مزاحم شدم میخام یه تغییراتی تو سایتم بدهم به همین خاطر بکلی سوال و مشکل مواجه میشم.
    تو قسمت بروزرسانیها پیامهای مبنی بر بروز رسانی هست اینا برای چیه ؟مثل این پیغامها دو هزار و یازده شما از نگارش 1.6 استفاده می‌کنید. به نگارش 1.7 ارتقا دهید.
    دو هزار و سیزده شما از نگارش 1.0 استفاده می‌کنید. به نگارش 1.1 ارتقا دهید.
    دوهزار و دوازده شما از نگارش 1.2 استفاده می‌کنید. به نگارش 1.3 ارتقا دهید.
    اگه بروز رسانی کنم محتوای سایت که عوض نمیشه ؟میشه؟

  132. هادی قربانی

    سلام
    خواهش می کنم , بله خوب کار ما همینه دیگه شما دوستان بیاید سوال و مشکلاتتون رو مطرح کنید ما جواب بدیم.
    موفق باشید

  133. هادی قربانی

    سلام
    برید به قسمت افزونه ها و افزونه اماره رو غیر فعال کنید.
    قالب هم کار باهاش خیلی راحته خوذتون می تونید نصب و راه اندازی کنید , مشکلی هم داشته باشید ما در خدمتیم.
    پیشنمایش اصلی قالب قرار داده شده , در بخش زیر خبرنامه هم یک قایل برای دانولد قرار داده شده که تصاویر مربوط به محیط فارسی قالب هستش.

  134. الیسا

    سلام
    ممنون از توضیحتون اما متاسفانه تو ابزارها ،ابزارک آمارگیر وجود نداره بالای صفحه ها هم این پیغام هست (امکانات افزونه آمارگیر غیرفعال است! برای فعال کردن آن به صفحه تنظیمات آمارگیر مراجعه کنید.)ولی با وجود اینکه نوشته غیر فعاله اما تو صفحه اول آمارگیر نمایش داده میشه.نکنه ندونسته زدم اینجوریش کردم میشه بازم لطف کنید و راهنمایی کنید؟
    قالبی که معرفی کرده بودید قشنگه من میتونم خودم بدون اینکه محتوای سایت عوض بشه نصب کنم؟میشه چند تا سایتی که از این قالب استفاده کردن رو معرفی کنید؟
    با تشکر

  135. هادی قربانی

    سلام
    آمار رو در پایین سایت قرار دادید احتمالا با استفاده از ابزارک ها اون بخش رو ایجاد کردید برید به قسمت نمایش/ابزارک ها و ابزارک آمارگیر رو از بخش مورد نظر درگ کنید بیرون از اون کادر
    پیشنهاد ما برای زمینه کاری سایت شما این قالب هستش
    http://bigtheme.ir/alterna/

  136. الیسا

    با سلام و خسته نباشی
    ممنون بابت زحمتاتون و اینکه وقت میزارین و با حوصله جوابارو میدید میخاستم بدونم چطور میتونم آمارگیر رو از سایتم حذف کنم در واقع نمیخام فعلا نمایش داده بشه .ممنون میشم اگه نظرتونو در مورد سایتم بگید .ویه لطف دیگه هم بکنید وبگید چه قالبی برای سایت ما بهتره و من مبتدی میتونم خودم تعویض و نصب کنم.
    با تشکر

  137. هادی قربانی

    اگر سوالتون در رابطه با مطالب هستش در قسمت دیدگاهها در غیر این صورت مجددا از قسمت تماس با ما درخواستتون رو ارسال کنید.

  138. هادی قربانی

    دیدگاه نوتید یا ایمیل فرستادید ؟ مشکلی در سرورمون پیش اومد که دیدگاههای زیادی حذف شدن.

  139. shahrooz

    آقا هادی چرا به مسیج های سایت جواب نمیدین؟
    2بار مسیج دادم واسه سفارش خیلی وقته جوابی نیومده

  140. هادی قربانی

    باید در css کلاس مربوط به کادر را پیدا کنید با افزونه فایرباگ موزیلا به راحتی میشه پیدا کرد , بعد قابلیت background-color: #F5F5F5; بهش بدی برای تصویر و رنگ متفاوته این نمونه که قرار دادم برای رنگ هست باید کدهای نمونه ببینید تا متوجه بشید.

  141. mehrdad

    سلام و خسته نباشید
    من یک قلب دارم که زیرش کلید برای صفخه زدن نداره مثلا من گفتم 5 تا پست تو صفخه نمایش بده اما من 20 تا پست دارم که 15 تاش را نمایش نمیده هی کجای سایت اما اگر کد 127.1.1.1/wp/?paged=2 را در آدرس بار وارد کنم مطالب را نمایش میده حالا من میخواهم این کلید را زیر قالب اضافه کنم راهنمایی فرمایید.
    متشکرم

  142. هادی قربانی

    سلام
    ممنون احمد رضا جان , نظر لطف شماست.
    خطایی رخ میده ؟ یک تصویر از اون قسمت که میگید قابلی تغییر نیست آماده کنید تا دقیق تر متوجه بشم.

  143. سیداحمدرضا

    سلام جناب قربانی عزیز
    ضمن تشکر از سایت ارزنده دوطرفه ،آموزش ها و پاسخ های پیگیرانه ای که دارید عرضی که دارم اینه که من از نگارش 3.8.1 استفاده میکنم و در بعضی از صفحات سایتم امکان ویرایش ندارم و وسط بروز رسانی متوقف میشه و امکان ادیت ندارم ممنون میشم راهنمایی بفرمایین.

  144. Santral

    سلام خسته نباشید
    آقای قربانی من وردپرس رو از سایت فارسی دانلود و نصب کردم و همه ی چیزهاش رو ردیف کردم
    اما یه چیزی وجود داره که باعث شده علاقه ی من نسبت یه وردپرس کم بشه
    در سایتم در پایین مطالب wp-persian.com هست…
    چطوری میتونم اونو ویرایش کنم
    ممنون

  145. هادی قربانی

    سلام
    کار آسونی نیست که با چند تا اموزش بشه بصورت حرفه ای این تغییر رو اعمال کرد.
    باید در رابطه با css و html اطلاعات زیادی داشته باشید.
    متاسفانه اصلا وقتش و ندارم.

  146. اميد

    سلام…
    ممنون بابت تمامي زحماتتون واقعا آموزنده و كارآمد هستن..!!
    من قالبي رو نصب و ويرايش كردم ولي بعضي قسمت هارو كم آوردم
    قالب دو ستونه بود كه با آموزشهاي موجود يك ستون ديگه اضافه كردم
    قسمت پستهاش رو ويرايش كردم و مشكلي كه دارم..
    1-ميخوام ستوني كه اضافه كردم بره سمت چپ
    2-پست ها تصاوير و نوشته رو پشتيباني نميكنه(احتمالا هنگام ويرايش حذفشون كردم)
    از شما تقاضا دارم اگه براتون مقدوره در اين زمينه كمكم كنيد..!!
    چنانچه موافق هستين لطفا ايميل ام رو اد كنيد تا توي ياهو بهتون دسترسي بدم
    و قالب رو ويرايش بكنبد..!!
    باسپاس

  147. مینا

    همین افزونه ای که گفتین رو دانلود کردم watermark فقط میشد از تکست استفاده کرد ولی یکم جستجو کردم تو گوگل مشکلم حل شد مرسی…خیلی ممنونم چشم درستش میکنم .قالب من جریده هست تنظیماتش فارسی نیست به نظرتون جریده بهتره یا صحیفه؟ کلا فونتشو بذارم tahoma خوبه؟

  148. هادی قربانی

    سلام خواهش می کنم
    به جای متن میشه لوگوی تصویری قرار داد , متوجه نشدم چه افزونه ای دانلود کردید ؟؟؟
    نیازی به افزونه نیست کافیه کد لوگو رو در بخش مورد نظر قرار بدید تا نمایش داده بشه.
    راستی قالب صحیفه نسخه ی جدیدش رو قرار دادیم , یه تبریک هم بهتون بگم که خیلی با سلیقه صفحه ی اصلی رو چیدید فقط یه نکته ای که هست برای منوها بهتره فونت تاهومت اسفاده بشه این فونت که الان روی قالب زیاد خوب دیده نمیشه.

  149. مینا

    ممنونم .میگم میشه به جا تکست از لوگو استفاده کنم برای کپی رایت؟ این افزونه رو دانلود کردم ولی فقط میشه تکست نوشت

  150. مینا

    سلام ببخشید امکانی وجود داره که وقتی عکسی رو تو پنل مدیریت اپلود میکنیم همون لحظه بشه کپی رایتم انجام داد روی عکس؟ممنون میشم راهنمایی کنید

  151. حمید

    سلام دوست من معذرت میخوام میخواستم یه سری تعییرات تو قالبم بدم . میخواستم ببینم امکانش هست که شما اینکارو برام کنید
    من هزینشم میدم هر چقدر بشه .
    ممنون میشم اگه مقدور باشه واستون
    قالب وردپرسه

  152. kurdgame1

    سلام عرض میکنم خیلی ممنون برای آموزش خوبتون ببخشید نمیتونستم جوردیگه ای تشکر کنم به سایتم یه سری بزنید نظرتونو بگید قالب اصلی game inc بود کردمش این[…]

  153. هادی قربانی

    سایتتون آنلاین هست , اگر آره برید داخل هاست و حد دسترسی پوشه ی uploads را روی ۷۷۷ تنظیم کنید.

  154. sara

    من هر قالبی رو که نصب میکنم حتی قالب های پیش فرض وردپرس عکس ها نمایش داده نمیشه. مثل اینکه باید کدهارو یه کم دستکاری کرد تا بتونه عکس ها رو نمایش بده. ممنون

  155. هادی قربانی

    سلام
    دقیقا متوجه سوالتون نشدم , شما هر قالبی نصب می کنید تصاویر نمایش داده نمیشه یا قالبی که طراحی کردید تصاویر نمایش داده نمیشه ؟

  156. sara

    سلام خسته نباشید. من مشکلم اینه که نمیدونم چجوری باید عکس های اون قالب رو که برای ورد پرس آماده کردم در یک ویرایشگر دیگه نمایش بدم. وقتی قالب رو به ورد پرس انتقال میدم و فعالش میکنم عکس ها نمایش داده نمیشه. یعنی هر قالب دیگه ای رو هم امتحان کردم مثل قالب های پیش فرض ورد پرس همینجوری بود.ممنون میشم راهنمایی کنید.

  157. هادی قربانی

    سلام meysam عزیز
    اصلا کار درستی نیست. می تونید از بخش تماس با ما در ارتباط باشید تا راهنمایی کنم.

  158. meysam

    سلام
    ببخشيد من مي خواستم پايين قالب كه طراح قالب رو مينويسن يا يه ادرسي ميزارن و عوض كنم ميشه راهنمايي كنيد تو كدوم قسمت هستش؟

  159. هادی قربانی

    سلام
    مشکل ویرایشگر رو می تونید با بروز رسانی دستی وردپرس برطرف کنید ( البته ممکن افزونه ای اختلال ایجاد کرده باشه ).
    یوزر و پسوورد مدیریت وردپرس رو ارسال کنید تا بررسی کنم ( از قسمت تماس با ما )

  160. رضا

    سلام

    مدتی است بخش ویرایشگر در مدیریت سایت وردپرسی ام حذف شده. چه جوری میشه به مدیریت اضافش کرد؟

    در ضمن تصاویر بندانگشتی در سایت نمایش داده نمیشه.

    با تشکر

  161. هادی قربانی

    سلام وقت بخیر
    قالب های وردپرس داینامیک هسن و مثل قالب های html استاتیک ( ثابت ) نیست , و نیازی نیست چیزی رو تغییر بدید کافیه قالب رو نصب کنید و مطالب قرار بدید و …
    برای مشاهده ی فایل های php یا قالب هایی که به زبان php نوشته شدن مثل وردپرس و … روی کامپیوتر باید نرم افزار مورد نیازش رو نصب کنید مثل xampp آموزش در این رابطه در بخش مدرسه وردپرس هست ( ستون سمت راست سایت رو نگاه کنید می بینید )

  162. هادی

    سلام. شب بخیر. ببخشید من از توی اینترنت یه قالب آماده وردپرس دانلود کردم. به زبان برنامه نویسی هم آشنایی ندارم. آیا نرم افزاری هست که بتونم با اون قالب مورد نظر رو دستکاری کنم؟ منظورم از دستکاری تغییر تصاویر و مطالب داخلش هست؟ نرم افزاری که وقتی دارم دستکاری میکنم بتونم ببینم تغییرات اعمال شده رو. و یه سوال دیگه اینکه فایلها php هست، چطور باید اونا رو ببینم؟ وقتی با فایرفاکس میزنم سورسش رو باز میکنه و سایت دیده نمیشه. ممنون از راهنماییاتون

  163. حسین

    سلام
    من از قالب آماده wsdsm استفاده میکنم
    وقتی میخوام قالب رو ویرایش کنم؛ مثلا کد وب گذر بذارم؛ با این پیغام مواجه میشم:
    پیش از ذخیره‌ی ویرایش‌هایتان لازم است این پرونده را قابل‌نوشتن کنید.
    باید چیکار کنم؟
    ممنون

  164. هادی قربانی

    سلام , بستگی به قالب شما داره که طراح بخش محتوا رو در کدوم فایل قرار داده ممکن در فایل index.php قرار داشته باشه , یا اگر قالب فایلی به نام content.php داره باید در این فایل باشه کد تابع تصویر به صورت زیر هستش

    ****

    البته ممکن کد نویسی قالب شما کمی متفاوت باشه.

  165. پیام

    چطور میشه عکسهای یک مطلب رو طوری لینک کرد که در صفحه جدید باز بشه ؟ !
    البته چطوریشو میدونم !
    ولی اینکه در کدوم فایل وردپرس باید تغییرات انجام بشه ! نمیدونم !
    این کد خودش کل مطلب رو فراخوانی میکنه:

    و من نمیدونم باید از کجا نخوه فراخوانیش رو تغییر بدم !
    ممنون

  166. مینا

    میخام یه منو بذارم که وقتی میرم رو دسته زیر مجموعه اش و نشون بده یه منو سمت چپ قالبم مثلا میرم رو اخبار زیر مجموعه اش بیاد اخبار حوادث و … کدشو ندارم نمیدونم چجوری باید بذارمش… میشه شخصا باهاتون صحبت کنم مشکلم و بگم اخه اینجور نمیشه اگه تونستین یاهومو اد کنین ممنون میشم

  167. هادی قربانی

    فک کردم یکی از فایل های قالب هست چون برخی قالب ها دارای فایلی به این هستن که صفحه ی اصلی سایت رو تشکیل میده , خوب front page یه برنامه ی سادست که اصلا پیشنهاد نمیشه ( دریم ویور , نت پد , نوت پد ++ ) خیلی مناسب هستن , فایر باگ افزونه ی مرورگر فایر فاکس هستش به صورت پیش فرض هم مرورگر چن تا گزینه برای کار فایر باگ داره که می تونید از ( منوی tools / web developer ) گزینه ی زیر منوش رو فعال کنید کد های اون صفحه رو نمایش میدن که فایرباگ کار رو راحت تر می کنه مثلا می خوایم استایل یه نوشته ای رو تغییر بدیم به فایرباگ به راحتی میشه فهمید استایل این نوشته در کدوم فایل قرار داره مثلا فایل style.css و همچنین خطی که کدش نوشته شده رو نمایش میده تا به راحتی کد رو پیدا کنید.

  168. M

    منظورو از Front page نرم افزارش بود .. نرم افزار ویرایش صفحات وب .. چطور میشه قسمت هایی از قالب رو عوض کرد .. این افزونه Firebug چیکار میکنه .. ؟

  169. هادی قربانی

    کنار قالب منظورتون ساید بار هستش ؟ ستون کناری ؟ چه منویی می خواید در این قسمت که میگید قرار بدید منوی دلخواه یا دسته بندی های سایت ؟
    برای قرار دادن در ستون کناری سایت اگه قالبتون از فهرست ها پشتیبانی میکنه و همچنین از ابزارک ها می تونید یه فهرست ( منو ) در قسمت فهرست ها ایجاد کنید و با استفاده از ابزارک فهرست دلخواه که پیش فرض خود وردپرس هستش استفاده کنید و منو رو به نمایش بزارید.
    در کل بستگی به نوع منوی شما داره ؟ برای ایجاد کردن فهرست باید از کدها و توابع وردپرس استفاده کنید که در پست های آینده نحوه ی درست کردنش رو قرار خواهم داد.

  170. مینا

    سلام میگم میشه یکم بیشتر درباره ویرایش قالب توضیح بدین مثلا من میخام منو کنار قالب بذارم باید چجوری قالبو تغییر بدم تو کدوم پوشه؟

  171. هادی قربانی

    سلام , با برنامه های ویرایشگر متن مثل Notepad ویندوز , یا Notepad++ اگه تغییرات زیادی می خواهید انجام بدید باید کدها رو تو یه محیط بهتری .یرایش کنید مثل برنامه ی دریم ویور ( Dreamweaver ) , اگه بخواید استایل ها رو تغییر بدید یا مکان کدهای مشخصی رو پیدا کنید از افزونه مرورگر فایرفاکس Firebug باید استفاده کنید.
    حالا شما فایل Frontpage قالب رو مثال زدید که برای همه ی قالب ها یکی نیست بستگی به ساختار قالب داره که چه بخش هایی رو در این فایل کد نویسی کردن.شما چه قسمت هایی رو می خواید تغییر بدید ؟

  172. M

    سلام .. من یک قالب ورد پرس برای سایتم دانلود کردم .. با چه برنامه ای میتونم این فایل ها رو ادیت کنم (مثلا FrontPage) .. یکم میتونید در مورد قسمت های اصلی کدهای وردپرس برای دستکاری توضیح بدید .. ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *