استخراج تتر ممکن است؟

استخراج تتر ممکن است؟

استخراج تتر ممکن است؟

تتر (Tether) یک ارز دیجیتال با ارزشی معادل 1 دلار آمریکا است. این ارز یک استیبل کوین است یعنی ارزش آن توسط شرکت حمایت‌کننده در حدود 1 دلار، ثابت نگه داشته می‌شود. البته در مواقعی به دلیل عرضه و تقاضا در بازار، نوسان کمی در حد 0.01 دارد. اگر ما تمام سرمایه خود را به تتر تبدیل کنیم می‌توانیم در گذر زمان ارزش دارایی خود را حفظ کنیم. سپس با تبدیل تتر به ریال در صرافی‌‌های معتبر می‌توانیم سرمایه خود را از بازار کریپتو خارج کنیم.

به‌طورکلی روش‌های متعددی برای به‌دست‌آوردن رمزارزها وجود دارد که استخراج (Mining)  یکی از روش‌های محبوب این حوزه به شمار می‌رود. آیا استخراج تتر ممکن است؟ خرید تتر بهتر است یا استخراج؟ در این مقاله به‌تمامی سؤالات پاسخ می‌دهیم و بهترین روش به‌دست‌آوردن تتر را معرفی می‌کنیم.

معرفی استیبل کوین تتر (Tether)

استخراج تتر ممکن است؟تتر در سال 2015 به بازار معرفی شد. تا به امروز با پشت سر گذاشتن چالش‌های زیاد توانست مراحل ترقی را طی کند و در مدت زمان کوتاه به محبوبیت رسید. ارز دیجیتال تتر که با نماد اختصاری «USDT» شناخته می‌شود یک استیبل کوین معروف است. هر واحد تتر معادل با یک دلار آمریکا ارزش‌گذاری می‌شود. قیمت تتر همیشه ثابت است و از نوسانات موجود در بازار کریپتو در امان است.

ارز دیجیتال تتر در ابتدا روی پلتفرم امنی (Omni) ارائه شد که همان بلاک‌چین بیت‌کوین است. استفاده از این بلاک‌چین برای تتر مشکلاتی مانند کند بودن تراکنش در شبکه را به وجود آورد. به همین دلیل، تیم توسعه‌دهنده مدتی پس از انتشار این ارز، تصمیم گرفتند تا تتر را روی شبکه اتریوم عرضه کنند. این موضوع باعث شد تا از تتر استقبال بیشتری شود. تراکنش‌های روی شبکه اتریوم با سرعت بیشتری انجام می‌شدند و کارمزد آن‌ها کم بود. پس از این موفقیت، تتر روی بلاک‌چین‌های ترون و ایاس نیز عرضه شد.

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین  (Stablecoin) نوعی کریپتوکارنسی است که برای کاهش نوسانات قیمت طراحی شده‌است. از این نوع ارزهای دیجیتال به‌عنوان ذخیره‌کننده ارزش و وسیله‌ای برای مبادله استفاده می‌شود. استیبل کوین‌ها به یک دارایی که ارزش ثابتی دارند مانند دلار و طلا وابسته هستند. برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال که قیمت پایداری ندارند، استیبل کوین‌ها در برابر نوسانات شدید بازار از دارایی سرمایه‌گذاران محافظت می‌کند.

کاربرد تتر در سرمایه‌ گذاری

ارز دیجیتال تتر به دلیل ثبات قیمتی که دارد می‌تواند جایگزین مناسبی برای دلار باشد. انجام تراکنش از طریق تتر در مقایسه با ارزهای فیات بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر انجام می‌شود. زمانی که روند بازار ارزهای دیجیتال صعودی است می‌توانیم با تبدیل ارزهای خود به تتر، ارزش دارایی خود را حفظ کنیم. با خرید ارز دیجیتال تتر با یک تیر دو نشان می‌زنیم. هم در طول زمان  ارزش دارایی خود را حفظ می‌کنیم، هم با بالا‌رفتن قیمت دلار در ایران، سرمایه خود را افزایش می‌دهیم.

استخراج تتر ممکن است؟

فرآیند استخراج ارز دیجیتال، به بیان ساده تأیید تراکنش‌های انجام شده در شبکه بلاک‌چین و افزودن آن‌ها به دفتر کل توزیع شده است. همچنین استخراج ارز دیجیتال از دوبار خرج کردن جلوگیری می‌کند و دارندگان ارز دیجیتال نمی‌توانند یک ارز را دوبار خرج کنند. بسیاری از رمزارزهای قابل استخراج از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کنند  و بیت‌کوین مشهورترین رمزارز قابل استخراج است.

اگر به دنبال یادگیری نحوه «استخراج  تتر» هستیم، باید بدانیم که ما اصلاً ارز تتر را به‌خوبی نشناخته‌ایم. ارز دیجیتال تتر را نمی‌توان استخراج کرد زیرا سیاست این رمزارز تقریباً با سیاست پول‌های کاغذی یکی است، به همین دلیل است که پشتوانه فیات دارد. میزان عرضه تتر در بازار به تقاضا بستگی دارد و برخلاف ارزهای دیجیتال دیگر که محدود هستند، عرضه تتر محدود نیست. مؤسسات حسابرسی برای آنکه از انتشار تتر بدون پشتوانه جلوگیری کنند، روند تولید واحدهای جدید تتر را بررسی می‌کنند. به همین دلیل استخراج تتر امکان‌پذیر نیست.

توکن‌های جدید تتر چگونه تولید و وارد بازار می‌شوند؟

به‌ازای هر واحد رمزارز تتر که در چرخه بازار کریپتوکارنسی وجود دارد، 1 واحد دلار آمریکا در ذخایر بانکی ذخیره شده است و پشتوانه این استیبل کوین است. در حال حاضر بیش از 74 میلیارد  واحد  USDT در بازار عرضه شده‌است و به همین مقدار دلار در خزانه بانک نگهداری می‌شود تا قیمت تتر همان 1 دلار باقی بماند. عرضه تتر محدود نیست و نسبت به تقاضای بازار و دوره‌های مختلف زمانی توسط شرکت «آیفینکس» تولید و به صرافی «بیت فینکس» فرستاده می‌شود.  سپس توسط معامله‌گران به صرافی‌های دیگر جابه‌جا می‌شود. تراکنش‌های تتر غیرمتمرکز هستند و روی شبکه بلاک‌چین‌های بزرگ انجام می‌شوند، اما توزیع واحدهای آن کاملاً متمرکز است و نمی‌توانیم آن را یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز بنامیم.

چرا قیمت تتر در مواقعی نوسان دارد؟

نوسان قیمتی در تتر به دلیل عرضه و تقاضا در بازار کریپتو به وجود می‌آید. زمانی که برای خرید تتر تقاضای زیادی وجود داشته باشد، ارزش هر واحد تتر کمی بالاتر از 1 دلار  می‌شود. در این مواقع، شرکت تتر جدید را به بازار عرضه می‌کند تا افزایش قیمت را سرکوب کند. وقتی تقاضای کمتری برای تتر وجود داشته باشد ارزش آن به زیر 1 دلار می‌‌رسد و شرکت مقداری از تترهای موجود در بازار را پس می‌گیرد تا قیمت تتر به همان 1 دلار بازگردد. همان‌طور که گفتیم تتر یک توکن قابل استخراج نیست  و یک ارز صادر شده از بلاک‌چین‌های امنی، اتریوم و ترون است. تیم توسعه این رمزارز، ارسال تتر را برای کاربران محدود نکردند اما توانایی ازبین‌بردن و  صدور هر مقدار تتر را دارند. با کمک این توانایی، تیم توسعه دهنده می‌توانند اقداماتی را انجام دهند تا نسبت «1:1» بین دلار آمریکا و تتر همیشه حفظ شود.

چگونه تتر رایگان به دست آوریم؟

استخراج تتر ممکن است؟با یک سرچ ساده در اینترنت می‌بینیم که خیلی از افراد روش‌هایی را معرفی می‌کنند که با استفاده از آنها می‌توانیم تتر رایگان به دست آوریم. در حقیقت سایت‌های زیادی وجود دارند که به کاربران خود وعده تتر رایگان می‌دهند، اما متأسفانه این سایت‌ها هدفی جز کلاهبرداری و به‌دست‌آوردن اطلاعات شخصی کاربران ندارند. استفاده از این سایت‌ها اصلاً توصیه نمی‌شود و از هرگونه عضویت و ثبت‌نام در این پلتفرم‌ها بهتر است دوری کنیم.

برای مثال، سایت «coinmonster.pw» ادعا می‌کند که به‌صورت رایگان ارز دیجیتال تتر هدیه می‌دهد. کاربران می‌توانند با کلیک کردن روی  Claim و حل کد به‌صورت رایگان تتر دریافت کنند. اما باید به یاد داشته باشیم که این سایت هنوز جزو پلتفرم‌های معتبر نیست و قبل از هرگونه فعالیت در این سایت بهتر است قوانین را بادقت بخوانیم.

بهترین روش برای به دست آوردن تتر

بهترین روش برای به‌دست‌آوردن تتر خرید آن از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال است. با توجه به اینکه صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، به کاربران ایرانی سرویس نمی‌دهند و حساب ما ایرانی‌ها را مسدود می‌کنند، امن‌ترین روش خرید تتر از صرافی ایرانی است. می‌توانیم با عضویت در صرافی تبدیل به‌راحتی و با پرداخت حداقل کارمزد، تتر و دیگر ارزهای دیجیتال موردنظر را خریداری کنیم. برای این کار باید در صرافی تبدیل ثبت‌نام کنیم و بعد از انجام مراحل احراز هویت، وارد بازار خرید تتر می‌شویم.

جمع بندی نهایی استخراج تتر

در این مقاله فهمیدیم که تتر چیست و با نحوه کارکرد این رمزارز آشنا شدیم. ماینینگ تتر امکان‌پذیر نیست و بهترین راه برای به‌دست‌آوردن تتر خرید از صرافی‌های معتبر است. بهتر است قبل از شروع سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال، به آموزش دیدن و گسترش مهارت‌های ترید اهمیت بدهیم. برخی از افراد به دلیل نداشتن دانش‌پایه در این حوزه، دچار ضررهای مالی سنگینی شده‌اند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *