انواع غرفه‌های نمایشگاهی

امروزه نمایشگاه‌های بزرگی در سراسر دنیا به منظور رفع نیاز مردم و فروش انواع و اقسام محصولات برپا می‌شوند. نمایشگاه مواد غذایی، نمایشگاه شیرینی و شکلات ، نمایشگاه لوازم خانگی و غیره تنها نمونه‌ای از نمایشگاه‌هایی هستند که همه‌ساله در مناسبت‌های گوناگون برپا می‌شوند. به طور معمول نمایشگاه‌ها از چندین غرفه تشکیل شده‌اند که در هر غرفه محصولات و کالاهای مختلفی به مردم ارائه می‌گردند. غرفه‌های نمایشگاهی در انواع مختلف به تولید می‌رسند و ابعاد و اندازه‌های متفاوتی دارند. در ادامه با انواع غرفه‌های نمایشگاهی و طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی آشنا می‌شویم. همراه ما باشید:

معرفی غرفه‌های نمایشگاهی

همان طور که در بخش ابتدایی مقاله بیان شد امروزه در سراسر جهان انواع نمایشگاه‌ها با اهداف متفاوتی برپا می‌شوند. در این نمایشگاه‌ها به منظور تفکیک کالاها از غرفه استفاده می‌کنند. این غرفه‌ها از نظر شکل ظاهری و ابعاد و اندازه تنوع بسیار بالایی دارند.

شکل ظاهری غرفه نمایشگاهی موضوعی بسیار مهم است و اولین چیزی که توجه مخاطب را جلب می‌کند، ظاهر غرفه است. طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی باید به گونه‌ای باشد که با نوع کسب و کار و کالایی که در آن ارائه می‌شود هماهنگی لازم را داشته باشد. برخلاف باور بسیاری از افراد، غرفه‌سازی یک کار فوق العاده تخصصی است که باید توسط افراد متخصص انجام شود. در ادامه با انواع غرفه‌های نمایشگاهی بیشتر آشنا می‌شویم.

انواع غرفه‌های نمایشگاهی

برای طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی باید به نکات مختلفی توجه کرد. توجه به میزان فضای نمایشگاه و فضایی که برای هر غرفه در نظر گرفته شده، اولین نکته‌ای است که در ساخت انواع غرفه‌های نمایشگاهی باید مورد توجه قرار گیرد.

در طراحی و ساخت انواع غرفه‌های نمایشگاهی مانند نمایشگاه مواد غذایی، نمایشگاه شیرینی و شکلات و همچنین نمایشگاه لوازم خانگی باید ظاهر غرفه جذاب و معرف نوع محصول ارائه شونده باشد. به این صورت مشتری حتی از فاصله دور با دیدن ظاهر غرفه متوجه محصولی که در آن عرضه می‌شود شده و در صورت نیاز به غرفه مراجعه می کند.

موضوع دیگری که در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی اهمیت فوق العاده‌ای دارد، توجه به کیفیت در ساخت و استفاده از بهترین نوع متریال است. بسیاری از نمایشگاه‌ها مانند نمایشگاه مواد غذایی و نمایشگاه شیرینی و شکلات در مناسبت‌های مختلف در فضای باز تشکیل می‌شوند، بنابراین ساختار غرفه باید به گونه‌ای باشد که در برابر نم، رطوبت، بارندگی، سرما و گرما تغییر شکل نداده و از بین نرود.

برای تهیه یک غرفه نمایشگاهی با کیفیت حتماً به سراغ مراکز معتبر بروید و هنگام خرید نسبت به کیفیت متریال و ساختار غرفه دقت کافی را داشته باشید. انواع غرفه‌های نمایشگاهی به صورت زیر تولید می‌شوند:

غرفه‌های ردیفی

این غرفه‌ها به طور معمول بخش زیادی از نمایشگاه را به خود اختصاص می‌دهند و در اطراف نمایشگاه به صورت ردیفی تشکیل می‌شوند. در این نوع غرفه، قسمت‌های چپ، راست و پشت غرفه پوشانده هستند و فقط قسمت جلوی غرفه برای ارتباط با مشتریان باز است.

غرفه‌های نبشی

نوعی دیگر از انواع غرفه‌های نمایشگاهی غرفه‌های نبشی هستند که به غرفه‌های دوبر نیز شناخته می‌شوند. این غرفه‌ها همانطور که از اسمشان پیداست از دو طرف راه ارتباط با مشتری دارند و نقش مهمی در جلب و جذب بیشتر مشتریان دارند.

غرفه‌های شبه جزیره ای

این غرفه‌ها به نام غرفه‌های پایانی هم شناخته می‌شوند و یکی از محبوب‌ترین نوع غرفه‌ها در میان انواع غرفه‌های نمایشگاهی به شمار می‌روند. در این غرفه‌ها مشتریان از سه جهت می‌توانند با غرفه ارتباط برقرار کنند و بدین ترتیب فضای بیشتری برای مانور و معرفی کالاها و محصولات وجود دارد. این غرفه‌ها از نظر طراحی و اجرا هزینه‌های زیادی را برای افراد در پی دارند اما به همان میزان کسب سود و درآمد را به دنبال دارند.

غرفه‌های جزیره ای

نوعی دیگر از انواع غرفه‌های نمایشگاهی غرفه‌های جزیره‌ای هستند که امکان برقراری ارتباط با مشتریان را از چهار جهت دارند. معمولاً تعداد این غرفه‌ها در نمایشگاه‌ها بسیار کم بوده و از این جهت بسیار مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرند و یکی از جذاب‌ترین نوع غرفه‌ها شناخته می‌شوند.

برای انتخاب و تهیه غرفه‌های نمایشگاهی به بودجه و توان مالی خود دقت کنید و سعی کنید در حد توان از غرفه‌هایی استفاده کنید که راه‌های ارتباطی بیشتری با مشتریان داشته باشند.

غرفه های فروشگاهی چه مزایا و معایبی دارند؟

قطعا برگزاری این غرفه‌ها معایب و مزایای متعددی در پی دارد در ادامه به آنها می پردازیم.

مزایای غرفه ها عبارتند از:

  • شما می‌توانید محصولات خود را به صورت مستقیم در اختیار مشتریانتان قرار دهید.
  • جابه جایی و حمل و نقل این غرفه‌ها بسیار راحت است و می‌توان در مدت زمان کوتاهی آن را جابه جا و نصب کرد.
  • غرفه‌های پیش ساخته از مواد اولیه بادوامی تولید شده‌اند و می‌توان آن‌ها مجدد برپا نمود.
  • غرفه‌های نمایشگاهی تنوع بسیار زیادی دارند، از این رو افراد با سلیقه‌های متفاوت می‌توانند برای انتخاب غرفه به تناسب نوع سلیقه و نیاز خود اقدام کنند.
  • همچنین این محصولات در ابعاد و اندازه‌های مختلف برای کسب و کارهای گوناگون به تولید می‌رسند.
  • انواع غرفه‌های نمایشگاهی از استحکام و دوام بالایی برخوردار هستند و در شرایط آب و هوایی متفاوت بدون هیچ گونه مشکلی می‌توان آن‌ها را نصب و استفاده کرد.

اما معایب آن عبارتند از:

  • در این غرفه‌ها رقابت تنگاتنگی میان فروشندگان وجود دارد.
  • با وجود کلیه تلاش‌های شما، اما هیچ تضمینی برای کسب درآمد ایده آل وجود ندارد.
  • برپایی غرفه مخارجی مانند اجاره فضا، طراحی غرفه و اقامت شما را در پی دارد.

سخن پایانی

در این مقاله با موضوع انواع غرفه‌های نمایشگاهی آشنا شدیم. غرفه‌های نبشی، شبه جزیره ای، جزیره‌ای و غرفه‌های ردیفی از انواع غرفه‌هایی هستند که در نمایشگاه‌ها امکان ارائه کالا و خدمات مختلف را برای فروشندگان فراهم می‌کنند. طبق اطلاعات به دست آمده هرچه تعداد راه‌های ارتباطی یک غرفه با مشتریان بیشتر باشد، غرفه ارزش بیشتری داشته و تهیه آن هزینه‌های بیشتری را برای افراد در پی دارد. ظاهر غرفه باید به گونه‌ای باشد که معرف کالا و خدمات ارائه شونده در آن غرفه بوده و از جذابیت‌های بصری برخوردار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *