بهترین درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال و بیت کوین برای وردپرس

خرید بیتکوین

 

طی چند سال اخیر با گسترش دنیای رمزارزها و کاربرد آن‌ها، فضای پیش روی کسب و کارها نیز گسترده‌تر شده است. با وجود تحریم‌های ایران و محرومیت از سیستم‌های پرداخت بین‌المللی نظیر پی‌پال، مستر کارت و … در حال حاضر می‌توان به کمک درگاه پرداخت ارز‌های دیجیتال و بیت‌کوین برای وردپرس به راحتی در فضای جهانی به رقابت پرداخت. در ادامه قصد داریم به طور کامل نحوه ایجاد درگاه پرداخت ارزدیجیتال برای وبسایت را شرح دهیم.

درگاه پرداخت ارز دیجیتال چیست؟

درگاه پرداخت ارز دیجیتال (Cryptocurrency Payment Gateways)، پردازشگر نوینی است که افراد می‌توانند به جای استفاده از روش‌های سنتی پرداخت، به منظور دور زدن تحریم‌ها یا صرفه‌جویی در زمان و کارمزد، از آن استفاده کنند. این درگاه‌ها یک فضای امن برای انتقال دارایی در سطح بین‌المللی را فراهم می‌کنند و معمولا بر روی وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و سایر پلتفرم‌های الکترونیکی قابل اجرا هستند.

عملکرد این درگاه‌ها مشابه با روش‌های پرداخت معمولی است اما در آن‌ها به جای استفاده از ارزهای فیات، از کریپتوکارنسی‌هایی نظیر بیت‌کوین، اتریوم، لایت کوین، تتر و … استفاده می‌شود. بر خلاف سیستم سنتی که تنها استفاده از چند ارز محدود مانند دلار و یورو امکان پذیر بود، در این روش می‌توان از انواع ارزهای دیجیتال برای پرداخت استفاده کرد.

در حال حاضر به کمک این درگاه‌ها شما به راحتی امکان خرید از فروشگاه‌های برتر دنیا مانند آمازون، اپل و … را دارید. برای این کار کافی است تا از صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت، ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری و به سایت فروشگاه مورد نظرتان انتقال دهید.

معرفی درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال وردپرس

وردپرس یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا است که از زمان پیدایش تاکنون توانسته است انقلاب بزرگی در صنعت طراحی سایت ایجاد و به کسب و کارهای زیادی برای فروش بیشتر کمک کند. این پلتفرم جزو اولین سایت‌سازهایی است که از رمزارزها استقبال کرده و در حال حاضر افزونه‌های زیادی برای پرداخت به کمک ارزهای دیجیتال ارائه کرده است. در ادامه چند نمونه برتر از درگاه پرداخت ارز‌های دیجیتال و بیت‌کوین برای وردپرس را معرفی می‌کنیم:

کوین گیت (Coingate)

کوین گیت یک پلتفرم چند محصولی است که از سال 2014 فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر از حواله‌های ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند و بیش از 70 رمز ارز را پوشش می‌دهد.

Coingate طیف وسیعی از افزونه‌ها و پلاگین‌ها مانند ووکامرس و مگنتو را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و برای هر تراکنش 1 درصد از معامله را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند. حداقل مبلغ تراکنش برای این درگاه 0.01 BTC است، که با توجه به قیمت 39 هزار دلاری بیت‌کوین مبلغی معادل 22 میلیون می‌شود. از طرفی کارمزد یک درصدی معامله نیز به این قیمت اضافه می‌شود. بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که استفاده از این درگاه برای فروش کالاهای خرد مناسب نیست.

ویژگی‌های کوین گیت

· رابط کاربری و ثبت‌نام آسان

· پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته

· ارائه صورت حساب خودکار

· امنیت بالا

· ارائه انواع کارت‌های هدیه

· پشتیبانی تنها به زبان انگلیسی

کوین بیس (Coinbase)

کوین بیس یکی از محبوب‌ترین درگاه‌های پرداخت در ایالت متحده است که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های دنیا شناخته می‌شود. این درگاه از 200 رمز ارز و 100 ارز فیات پشتیبانی می‌کند و از سال 2012 فعالیت خود را آغاز کرده است. Coinbase امکان استفاده از دو افزونه شاپیفای و ووکامرس را فراهم کرده است. افراد برای استفاده از این درگاه نیاز به احراز هویت دارند و برای هر تراکنش حدود 1 درصد معامله برای کارمزد در نظر گرفته شده است.

ویژگی‌های کوین بیس

· بهره‌برداری از سیستم‌های امنیتی سطح بالا

· محدودیت استفاده در برخی از کشورها

· امکان اتصال به حساب‌های متنوع

· هزینه کارمزد نسبتا بالا

· امکان ایجاد صورت حساب و ارسال به مشتری

· پرداخت‌های زنجیره‌ای این پلتفرم مانع از تقلب می‌شود

بیت پی (BitPay)

یکی از بهترین و ساده‌ترین درگاه‌های پرداخت ارزهای دیجیتال بیت پی است که فعالیتش را از سال 2011 آغاز کرد. Bitpay از ابتدا با هدف ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی به شرکت‌هایی که قصد پذیرش بیت‌کوین را داشتند ایجاد شد. یک سال پس از تاسیس این کمپانی، حدود 1100 شرکت از جمله وردپرس از خدمات آن استفاده کردند.

حدود 200 ارز دیجیتال و 40 ارز فیات در بیت‌پی پشتیبانی می‌شود. کارمزد در این پلتفرم حدود 1 الی 2 درصد از کل معامله است. شاپیفای، ووکامرس، مجنتو و زِن‌کارت افزونه‌هایی هستند که بر روی این درگاه قابل استفاده‌اند.

ویژگی‌های بیت پی

· پشتیبانی از اکثر زبان‌های محبوب دنیا

· رابط کاربری آسان

· امکان ادغام با کیف‌پول‌های سخت افزاری

· تسویه حساب روزانه با کاربران

· پشتیبانی از پلاگین‌های کاربردی و پر استفاده

· پیگیری دریافت کالای خریداری شده

کوین پیمنتس (CoinPayments)

کوین پیمنتس که فعالیت خود را از سال 2013 در کانادا شروع کرده است با جذب بیش از دو میلیون فروشنده از 182 کشور دنیا یکی از پرطرفدارترین درگاه‌های پرداخت به حساب می‌آید.

دروپال، ووکامرس، XCART، WP eCommerce، پرستاشاپ، اوپن‌کارت، مجنتو و سایر اسکریپت‌ها و سرویس‌هایی همانند whmcs افزونه‌هایی هستند که قابلیت پیاده سازی بر روی کوین پیمنتس را دارند. از طرفی این شرکت دستگاه‌های کارتخوانی را در برخی از فروشگاه‌های برتر دنیا ارائه می‌دهد. حدود 175 رمزارز و 40 ارز فیات توسط این پلتفرم پشتیبانی می‌شود و کارمزد هر تراکنش حدود ۰.۵ درصد از مبلغ کل است.

ویژگی‌های کوین پیمنتس

· کارمزد مناسب نسبت به سایر درگاه‌های پرداخت

· پرداخت سریع

· ذخیره سازی طولانی مدت اطلاعات

· پشتیبانی از موبایل و دسکتاپ

· ارائه فاکتور رمزنگاری شده

· امکان خرید کارت هدیه با ارزهای دیجیتال

معرفی افزونه‌های ساخت درگاه ارز دیجیتال در وردپرس

افزونه‌های ارائه شده توسط وردپرس، با در نظر گرفتن ارزش‌های اصلی رمزارزها و با توجه به ناشناس بودن و امنیت ساخته شده‌اند. این افزونه کار افراد را بسیار ساده کرده و با نصب چند مورد از آن‌ها می‌توان قابلیت‌های زیادی به سایت وردپرسی اضافه نمود. در ادامه دو افزونه پرکاربرد برای پرداخت‌های کریپتوکارنسی را معرفی می‌کنیم:

افزونه CryptoPay WooCommerce

افزونه Cryptopay woocommerce یکی از بهترین افزونه‌های پرداخت به حساب می‌آید. هزینه پرداختی به کمک این افزونه مستقیما به حساب شما واریز می‌شود زیرا به هیچ شخص یا شرکت واسطه‌ای وصل نیست. همچنین نیاز به کارمزد اضافه‌ای به غیر از هزینه بلاکچین وجود ندارد.

ویژگی‌های CryptoPay WooCommerce

· گزارش تراکنش‌ها

· پنل مدیریت قدرتمند

· تایید فوری تراکنش از طریق بلاک‌چین

افزونه CryptoWP

این افزونه به شما امکان نمایش قیمت‌ها را در لحظه برای کاربران فراهم می‌کند و از بیش از 20 ارز فیات و 1300 رمزارز پشتیبانی می‌نماید.

ویژگی‌های CryptoWP

· امکان نمایش قیمت‌ها به صورت خطی و جدول

· به روزرسانی لحظه‌ای قیمت

· تنظیمات انعطاف‌پذیر

نحوه ایجاد درگاه پرداخت ارز دیجیتال در وردپرس

در حال حاضر تعداد زیادی درگاه پرداخت ارز‌های دیجیتال و بیت‌کوین برای وردپرس وجود دارد که با ثبت‌نام در آن‌ها و نصب افزونه‌های مورد نیاز در وردپرس و ووکامرس، قابل استفاده هستند. توجه داشته باشید که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران برخی از این پلتفرم‌ها به افراد مقیم ایران خدمات نمی‌دهند.

یکی از سایت‌های مناسب برای این کار www.coinpayments.net است. پس از ورود به این وبسایت، اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید. البته ایران در لیست کشورهایی که این پلتفرم به آن خدمات می‌دهد وجود ندارد اما به دلیل عدم نیاز به احراز هویت برای کاربران ایرانی هم قابل استفاده است.

پلتفرم دیگری که در ایران قابل استفاده است و از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند سرویس جیب است که ماهیتی ایرانی دارد.

نحوه ایجاد درگاه بیت‌کوین در وردپرس

پس از ثبت نام در یک درگاه پرداخت، نوبت ایجاد درگاه بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال در وردپرس است. برای این کار وارد پیشخوان وردپرس شوید و بر روی افزونه‌ها کلیک کنید. حال نام سایتی که در آن ثبت‌نام کردیم یعنی coinpayments را وارد می‌کنیم. بدیهی است که در گزینه‌های نشان داده شده باید افزونه‌ای که این سایت ارائه کرده‌ است را نصب کنیم. در کنار این پلاگین باید ووکامرس نیز نصب باشد.

پس از نصب هر دو افزونه باید از قسمت پیشخوان وارد ووکامرس و سپس پیکربندی شوید و در صفحه باز شده بر روی پرداخت‌ها کلید نمایید.

تیک رو به روی coinpayments را به فعال شده تغییر دهید و بر روی مدیریت کلیک کنید. حال در این قسمت merchant code و IPN Secret که قبلا از وبسایت کوین پیمنتس دریافت کرده‌اید را وارد نمایید و تغییرات خود را ذخیره کنید.

گام آخر برای تکمیل این فرآیند این است که از تب همگانی بر روی واحد پولی کلیک کنید و دلار آمریکا را انتخاب نمایید. از این پس با اضافه شدن محصول به فروشگاهتان، گزینه پرداخت با ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین نیز فعال خواهد بود.

مزایا و معایب استفاده از درگاه پرداخت کریپتو روی وبسایت

استفاده از درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال معایب و مزایای خاص خود را دارد که بهتر است قبل از هر گونه تصمیم‌گیری آن‌ها را بسنجید. در ادامه بیشتر به این موارد می‌پردازیم:

مزایا:

پذیرش بین‌المللی: استفاده از درگاه پرداخت کریپتو روی وبسایت، امکان پذیرش پرداخت‌های بین‌المللی را با سرعت بالا و هزینه کمتر فراهم می‌کند. از آنجایی که کریپتوکارنسی‌ها مستقل از مرزها هستند، امکان پرداخت توسط کاربران در سراسر جهان به سادگی وجود دارد.

کمک به جذب مشتریان جدید: با اضافه کردن درگاه پرداخت کریپتو به وبسایت، می توانید به گروهی از مشتریانی دسترسی پیدا کنید که به پرداخت های دیجیتال علاقه مند هستند. در صورتی که سایر رقبا این امکان را نداشته باشند، می توانید یک مزیت رقابتی را برای خود ایجاد کنید.

کاهش هزینه‌ها: معمولا درگاه پرداخت کریپتو هزینه پرداخت‌های مربوط به واسطه‌ها را کاهش می دهند. این مسئله باعث می شود که در هزینه‎ها صرفه‌جویی شود.

معایب:

نوسانات قیمتی: قیمت ارزهای دیجیتال نسبت به ارزهای سنتی نوسانات بیشتری دارند.

خطرات امنیتی: با استفاده از درگاه پرداخت کریپتو روی وبسایت، نگرانی های امنیتی شامل ریسک هک شدن و سرقت مانده ها قابل توجه هستند. بنابراین، لازم است از ابزارهای امنیتی مناسب برای حفاظت از وبسایت و اطلاعات کاربران استفاده شود.

پذیرش کارت‌های اعتباری: برخی از درگاه‌های پرداخت کریپتو امکان استفاده از کارت‌های اعتباری را فراهم نمی‌کنند. این مسئله می‌تواند محدودیتی برای برخی کاربران ایجاد کند که عادت دارند از روش‌های پرداخت سنتی استفاده کنند.

نکات مهم برای انتخاب درگاه ارز دیجیتال

انتخاب درگاه پرداخت ارز دیجیتال نیازمند بررسی دقیق است. با توجه به نیاز کسب و کار شما و اهداف مالیتان ممکن است گزینه‌های پیش رویتان تغییر کند. در ادامه ویژگی‌های یک درگاه پرداخت مناسب را بررسی می‌کنیم:

سرعت تراکنش: سرعت تراکنش بالا مهم‌ترین ویژگی یک درگاه پرداخت مناسب است زیرا باعث رضایت کاربران می‌شود.

پشتیبانی از تعداد بالای رمزارزها: درگاه پرداختی که از رمزارزهای بیشتری پشتیبانی می‌کند، به دلیل تطبیق‌پذیری بیشتر مشتریان، روش مناسب‌تری است.

شفافیت هزینه‌ها: یک پلتفرم مناسب باید شفافیت بالایی در مورد هزینه‌های دریافتی برای کارمزد تراکنش‌ها و … داشته باشد زیرا این عامل مستقیما بر روی سود شما تاثیر گذار است.

سازگاری با موبایل: در حال حاضر تلفن‌های هوشمند همه جا حضور دارند و یک پلتفرم پرداخت مناسب باید خدمات خود را از طریق تلفن‌های همراه نیز ارائه کند.

سخن پایانی

در عصر کنونی با گسترش بیشتر تکنولوژی و دنیای رمزارزها، ایجاد کسب و کارهای بین‌المللی و دور زدن قوانین مربوط به تحریم‌ها آسان‌تر شده است. شما به راحتی می‌توانید به کمک درگاه پرداخت ارز‌های دیجیتال و بیت‌کوین برای وردپرس مشتریان بین‌المللی داشته باشید و به کمک این سیستم‌های آنلاین پرداخت در کارمزدها و وقت خود صرفه جویی نمایید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *