هندزفری تایپ سی

‌تنظیمات هندزفری تایپ سی چیست؟

هندزفری تایپ سی یک تکنولوژی و امکان جدید و پیشرفته است که در کانکتور دیجیتال گوشی های هوشمند به کار برده شده است. این تکنولوژی خارق العاده نه تنها سبب شارژ بهتر گوشی می شود بلکه مناسب ترین راه جهت برداشت جک هدفون به شمار می آید. از طرفی امکان به کارگیری گوشی برای انجام فعالیت های مختلف را به صورت همزمان فراهم می کند.

تبدیل تایپ سی به جک 3.5 محصولی است که با متصل کردن یک سر آن به درگاه تاپ سی گوشی هوشمند می توان از طریق دو درگاه از دستگاه استفاده کرد. این دو درگاه شامل تاپ سی و جک 3.5 باشند. به این شکل که به صورت همزمان و در آن واحد می توان گوشی خود را شارژ کرده و از هندزفری نیز استفاده کرد. به عنوان مثال می توان گوشی خود را در حالت شارژ قرار داده و همزمان هم از آن آهنگ پخش کرد و هم به مکالمه پرداخت. گوشی‌های جدید هوشمند تولید شده تنها دارای یک درگاه خروجی تاپ سی هستند. از این رو جهت استفاده از هندزفری باید تبدیل آن را وارد کرد. حال ممکن است گوشی شارژ نداشته باشد و فرد بخواهد از هندزفری استفاده کند. بنابراین برای حل این مشکل باید از تایپ سی استفاده کرد.

نکات مهم در زمان خرید هندزفری تایپ سی

مهم ترین نکته درباره هندزفری تایپ سی که باید در زمان خرید به آن توجه کرد هماهنگی و سازگاری با گوشی مورد نظر است. زیرا گاهی ممکن است هندزفری تایپ سی با ساختار گوشی که شما در اختیار دارید سازگار نباشد. به عبارت ساده هندزفری توسط گوشی شناسایی نشود.

ویژگی های مهم هندزفری تایپ سی

مهم ترین ویژگی های هندزفری تایپ سی شامل کیفیت بالا، طول قابل توجه کابل، قابلیت انجام مکالمه، کیفیت صدا و قطر درایو می باشند. این ویژگی ها و مشخصه ها لازم است در زمان انتخاب و خرید هندزفری مورد توجه قرار بگیرند.

نکته: مهم ترین تفاوت میان هندزفری تایپ سی و جک 3.5 با هندزفری سیمی، در سوکت آن است و در سایر ویژگی ها مشابه بوده و در ساخت آن ها از یک استاندارد واحد پیروی می شود.

اتصال هندزفری تایپ سی

تنظیمات هندزفری تایپ سی بدون نیاز به روشن کردن بلوتوث و به صورت مستقیم انجام می شود و هندزفری به گوشی وصل می شود. نکته مهم در مورد تنظیم و استفاده از هندزفری تایپ سی آن است که معضل شارژ باتری در آن به کلی منتفی است. همچنین در تنظیمات این نوع هندزفری مشکل تاخیر در پخش صدا کاملا رفع شده است و اختلالی در پخش صدا به وجود نمی آید.

معایب عدم تنظیم اتصال هندزفری تایپ سی

بزرگ ترین و مهم ترین مشکل کاربران با تنظیم هندزفری تایپ سی عدم شناخت آن توسط برخی گوشی های هوشمند است. زیرا ممکن است بعد از اتصال سوکت باز هم گوشی هندزفری را شناسایی نمی کند. حال بسیاری سوال می کنند که مشکل چیست و دلیل این عدم هماهنگی چه می تواند باشد؟ در جواب باید گفت که برخی از انواع مدل های ارزان قیمت هندزفری های تایپ سی فقط با گوشی های فاقد جک هندزفری سازگاری دارند. به عبارتی تنها دلیل عدم سازگاری و هماهنگی هندزفری با گوشی های هوشمند، مورد یاد شده می باشد. لازم به ذکر است که این مشکل در بسیاری از مدل های جدید و گران قیمت رفع شده است.

به نحوی که هندزفری تایپ سی با تمام گوشی های دارای پورت تایپ سی و جک 3.5 میلی متری هماهنگ بوده و سازگار است. با این وجود بهتر است در زمان خرید هندزفری دفترچه و پک آن را با دقت مطالعه کرد تا از مناسب بودن هندزفری با گوشی خود اطمینان حاصل کرد.

نحوه اتصال هندزفری تایپ سی به گوشی های اندروید

اتصال هندزفری تایپ سی به گوشی های اندروید بسیار آسان است. برای این کار کافی است قسمت جک هندزفری یا هدفون را به پورت جک گوشی مورد نظرتان وصل کنید. با این کار هندزفری در کم ترین زمان ممکن به گوشی وصل می شود. البته نباید فراموش کرد که بعضی از گوشی‌های جدید مانند مدل های سامسونگ فاقد جک هدفون بوده و برای استفاده از هندزفری بهره گیری از تبدیل ضروری است. تبدیل یا همان آداپتور امکان اتصال هندزفری را به گوشی میسر می کند.

اهمیت تنظیمات هندزفری تایپ سی

انجام تنظیمات هندزفری تایپ سی از اهمیت بسیاری برخوردار است. این موضوع بیشتر برای افرادی حائز اهمیت است که مدام با گوشی هوشمند خود کار می کنند. در واقع اهمیت انجام تنظیمات این نوع هندزفری بالا بردن کارایی گوشی های هوشمند و انجام چندین کار همزمان با گوشی است.

نکته: اخیرا سازندگان و تولیدکنندگان گوشی های همراه اقدام به حذف پورت جک هدفون از روی گوشی‌ها کرده اند. آنان با این کار خود قصد دارند  کاربران گوشی های هوشمند استفاده و انجام تنظیمات هندزفری تایپ سی را کنار بگذارند و به استفاده هندزفری‌های بلوتوثی روی بیاورند. لازم به توضیح است که شرکت اپل اولین شرکت سازنده گوشی های هوشمند بود که اقدام به حذف پورت جک هدفون در محصولات خود کرد.

تنظیمات هندزفری تایپ سی جهت پخش صدا در گوشی چپ و راست

سازندگان تکنولوژی تنظیمات هندزفری تایپ سی جهت پخش یک اندازه صدا در گوشی چپ و راست هندزفری و ایجاد بالانس در صدای پخش شده راه حل ذیل را ارائه داده اند؛

اولین قدم این است که مسیر زیر را در تنظیمات گوشی خود طی کرد.

  1. مسیر Setting > Accessibility > Hearing . بعد از انجام این مرحله گزینه ای با عنوان  Left/Right Sound Balance  ظاهر خواهد شد. با ظاهر شدن این گزینه می توان صدای گوشی ها را تنظیم کرد.

کلام پایانی

هندزفری تایپ سی امکان جالب و جذابی است که در مدت زمانی اندک بسیار مورد توجه کاربران گوشی های هوشمند قرار گرفت. به نحوی که استفاده از آن موجب سهولت در به کار گیری گوشی های اندروید شد. تکنولوژی های مشابه اما پیشرفته تری در حال شکل گیری هستند و انتظار می رود در آینده هندزفری تایپ سی و کاربرد آن به فراموشی سپرده شود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *