معرفی بهترین و جدیدترین ابزار سئو در سال 2021

ابزارهای کاربردی و جدید سئوعملکرد وب سایت شما را به طرز شگفت آوری بالا برده و بهینه سازی می کنند. گاهی ابزارهای سئو می توانند حرفه ای عمل کرده و نقاط قوت و ضعف سایت های رقبا را به شما نشان دهند.

به طور قطع استفاده از این ابزارها می تواند به شما در افزایش سرمایه و کسب وکار کمک شایانی نموده و بسیار تاثیرگذار باشند. شما با استفاده از این ابزار می توانید رتبه بندی وب سایت خود را مدیریت کرده  و عملکرد آن را بهبود بخشید.

عبارت بهینه سازی موتورهای جستجو در سئو بسیار مهم است. وب سایت شما ازطریق موتورهای جستجویی مانند گوگل به افراد مختلف معرفی می شود.

بنابراین رتبه بندی وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو بسیار مهم و ارزشمند است. اگر رتبه سایت شما بالا باشد کسب وکار شما به بهترین وجه به کاربرانی که به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند معرفی می شود.

یک متخصص سئو حرفه ای میداند که چطور با این ابزارها به خوبی کار کند. ولی ما در بیگ تم به معرفی بهترین و جدید ترین ابزارهای سئو به صورت رایگان میپردازیم.

سئو سایت (بهینه سازی موتورهای جستجو) سبب توسعه سایت شما می شود، بنابراین برای گسترش کسب وکار خود و بازاریابی باید با ابزارهای سئو آشنا باشید.

این موضوع به شما کمک می کند تا به هدف خود نزدیک تر شوید. مقالات در صفحات سایت شما باید یونیک و منحصر به فرد باشند، همچنین کلمات کلیدی باید مطابق با علائق و جستجوهای احتمالی کاربران باشد تا کاربران با جستجوی آنها وارد وب سایت شما شوند.

این موضوع ضروری است؛ زیرا طراحان سایت اغلب روی موضوعات کلیدی بیشتراز تجربیات وعلائق کاربران تمرکز می کنند.

صفحه نتایج موتورهای جستجو(SERP) صفحه ای است که موتورهای جستجو در پاسخ به سئوال جستجوی کاربر نمایش می دهند. بنابراین بکارگیری درست کلمات کلیدی رتبه بندی سایت شما را افزایش داده و سبب افزایش ترافیک ارگانیک می شود.

افزایش ترافیک سایت می تواند کسب و کار شما را توسعه دهد؛ زیرا هرچه افزایش ترافیک سایت شما بیشتر باشد کاربران اعتماد بیشتری به سایت شما می کنند.

ترافیک سایت بدین معنی است که کاربران سایت شما را پسندیده و به آن اعتماد دارند. رضایت مندی کاربران سبب می شود  تا رتبه بندی سایت شما در گوگل افزایش یابد.

بهترین ابزار غیر رایگان سئو

  1. SEMrush

 یکی از قوی ترین و معروف ترین ابزارهای سئو است. شما با ابزارseo toolkit SEMrush  می توانید کلمات کلیدی را در حوزه کاری خود شناسایی نموده و از بهترین و تاثیرگذارترین آنها استفاده نمایید.این ابزارعملکرد دامنه و همچنین تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را نشان می دهد. seo toolkit به شما اجازه می دهد تا صفحات وب سایت خود را با رقبا مقایسه کنید. با استفاده از این ابزار شما می توانید میزان جستجوی ماهانه ی صفحات وب سایت خود را تعیین کنید.همچنین بک لینک هایی که از وب سایت های دیگر به شما نشان داده می شود را بررسی کرده وسایت خود را به بهترین شکل بهینه سازی کنید.

SEMrush به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل نموده و از بهترین کلمات و کلیدواژه های مرتبط استفاده کنید. بدین وسیله ترافیک سایت شما بالا رفته و بیشترین میزان کلیک را خواهید داشت.

  1. Ahrefs

این ابزار از سال 2011 به عنوان یکی از محبوبترین ابزارهای سئو در بازار شناخته شد. با استفاده از این ابزار شما می توانید با تحقیق بر روی کلمات کلیدی و بک لینک های سایت خود رتبه بندی سایت را بهینه سازی کنید.

این ابزار به شما کمک می کند تا تعداد کلمات کلیدی که رقبای شما برای افزایش ترافیک سایت خود از آنها استفاده می کنند را ببینید.

Ahrefs با 295 میلیارد صفحه ی نمایه و بیش از 16 تریلیون بک لینک بزرگترین نمایه ی بک لینک در ابزارهای سئو است.همچنین این ابزار می تواند کلمات کلیدی را بررسی کرده و وب سایت رقبا و بک لینک ها و مقالات را تجزیه و تحلیل کند.

این ابزار شامل تمام چیزهایی است که به آن نیاز دارید . Ahrefs یک داشبورد مرکزی به شما می دهد تا توسط آن بتوانید ترافیک سایت خود را افزایش داده و رتبه بندی سایت را بالا ببرید . شما می توانید ازصفحه داخلی به آسانی به پنج عنصرداخلی Ahrefs دسترسی پیدا کنید.

این ابزار قدرتمند یک خزنده سئو است و به شما کمک می کند تا برنامه سایت ها را بازبینی کرده و در مدت کوتاهی آنها را جستجو و تجزیه و تحلیل کنید.

شما با استفاده از این ابزارمی توانید رتبه بندی سایت خود را در گوگل مشاهده کرده و با سایت های رقبا مقایسه کنید. این ابزار تجزیه و تحلیل تمام داده های سئو سایت را برای شما آسان می کند.البته این ابزار نیز مانند SEMrush رایگان نیست و شما باید برای داشتن آن هزینه پرداخت کنید. اما اطمینان داشته باشید که ارزش هزینه کردن را دارد.

  1. Moz Pro

یکی از پلتفرم های ابزار سئو است که به شما در افزایش ترافیک سایت، رتبه بندی سایت و دیده شدن بهتر سایت در نتایج جستجوی گوگل کمک می کند. شما می توانید با یک نگاه سریع به اطلاعاتی نظیر قدرت دامنه، ارزیابی کلمات کلیدی، موضوعات صفحه و تعداد بک لینک ها دسترسی پیدا کنید. همچنین توانایی رتبه بندی سایت شما را درنتایج جستجوی گوگل به شدت افزایش می دهد.

  1. Majestic SEO Tools

ابزار Majestic SEO Tools نیز از سال 2011 مورد توجه طراحان قدیمی سایت بوده است ویکی از ابزارهای قدرتمند در حوزه سئو سایت محسوب می شود. تمرکز اصلی این ابزار بر روی بک لینک ها است. Majestic SEO Tools لینک های ورودی وب سایت ها را نمایش می دهد. این ویژگی تاثیر زیادی بر روی بهینه سازی سئو سایت می گذارد. این گونه می توان گفت که این ابزار تعداد زیادی از داده های بک لینک ها را در اختیار دارد. این ابزار با نمایش لینک های ورودی  وب سایت و بالا بردن کیفیت ورتبه بندی سایت، محبوبیت سایت شما را برای کاربران افزایش می دهد. کاربران می توانند با جستجوی ایندکس جدیدی که در همان روز آبدیت می شود و همچنین ایندکس های قدیمی موجود سرعت بازبینی را بالا ببرند. این ابزار نیز دارای خزنده هایی است که به دنبال لینک ها و صفحات جدید هستند. خزنده های مجستیک اطلاعات کامل مربوط به لینک ها و بک لینک ها را بررسی نموده و در معرض دید کاربران قرار می دهند.

  1. SpyFu

Spy   به معنی جاسوس است. پس SpyFu می تواند یک جاسوس حرفه ای در حوزه دیجیتال مارکتینگ باشد. این ابزار برای انالیزو جستجو است و قادر است دامنه ها و اطلاعات مربوط به رقبا را در گوگل جستجو کرده و به کاربران نمایش دهد. شما می توانید کلید واژه هایی که وب سایت ها و شرکت ها با استفاده از Google AdWords خریداری می کنند را پیدا کنید.این ابزارهمچنین نتایج جستجو را با سرچ ترم یا کوئری (مجموعه ای از کلمات که به واسطه ی کلید واژه های تعریف شده توسط کاربران جستجو می شود) مطابقت می دهد. بنابراین اگر کاربران در نتایج موتورجستجوی گوگل، کلید واژه ای مشابه یا مرتبط با کلید واژه های وب سایت شما جستجو کنند،می توانند وارد سایت شما شوند. با استفاده از این ابزار می توان روش های مختلف بازاریابی را آموخت. این ابزار همچنین به شما کمک میکند تا بدانید رقبای شما از چه کلید واژه هایی برای تبلیغات استفاده کرده اند که سبب پیشرفت آنها شده است. با نمایش این کلید واژه ها، ایده های جدیدی به ذهن شما خواهد رسید و با بکارگیری درست و مناسب بهترین کلید واژه ها می توانید ترافیک سایت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. با این روش شما می توانید یک قدم جلوتر ازشرکت های رقیب در ارائه محصولات خود به کاربران باشد. با افزایش ترافیک، سایت شما کاربر پسند و مورد اعتماد می شود. این ابزارتحقیقات سئو، کلمات کلیدی و تحقیقات تبلیغات کلیکی (PPC) را برای تمام کسب و کارها اعم از شرکت های بزرگ و معروف و همچنین شرکت های کوچک و تازه تاسیس ارائه می دهد که این موضوع تاثیر زیادی بر روی توسعه کسب وکار شما دارد.استفاده از این ابزار آسان است و هر چیزی که برای بهینه سازی سایت خود به آن نیاز دارید را به شما ارائه می دهد.

  1. SEO Spider

این ابزار در سال 2010 با نام قورباغه پر سر وصدا (Screaming Frog) ایجاد وشناخته شد.مشتریان این ابزارخزنده، شرکت های بزرگی مانند Disney، Shazam، Dell هستند . یکی از مهمترین ویژگی های SEO Spider توانایی جستجوی آدرس وب با سرعت بالا است. همچنین با کمک این ابزارشما می توانید سایت خود را بر اساس قواعد سئو بررسی کنید.این ابزار به شما این امکان را می دهد تا با نگاهی اجمالی به سایت خود آن را تجزیه و تحلیل نموده و وضعیت رتبه بندی و سئوی سایت را بهبود بخشید.شما می توانید با بررسی دقیق سایت، مشکلات سایت را کشف نموده و آن ها را برطرف می کنید. این ابزار همچنین به شما کمک می کند تا صفحات بدون عنوان را بررسی کرده، تگ های متا را کپی نموده و اگر خالی یا اشتباه است آنها را تصحیح کنید.همچنین این ابزار تعداد لینک های هر صفحه را بررسی و آنالیز میکند. SEO Spider دو نسخه رایگان و غیر رایگان دارد. نسخه رایگان آن شامل قابلیت های اصلی مانند بازبینی سایت و تجزیه و تحلیل آن می باشد. اما تنها 500 آدرس URL را بررسی می کند. بنابراین نسخه رایگان آن فقط برای دامنه های کوچک تر مناسب است.

بهترین ابزار رایگان سئو

در کنار ابزار غیر رایگانی که ما می توانیم برای بهینه سازی و سلامت سئو سایت خود استفاده کنیم، ابزار رایگانی نیز برای این منظور طراحی شده اند که در ادامه به شرح آنها می پردازیم:

  1. Google Search Console

این ابزار یک یاری گر خوب برای صاحبان تازه کارسایت ها است. حتی اگر شما در سئو حرفه ای نباشید Google Search Console اشتباهات وب سایت یا وبلاگ شما را کشف و بررسی نموده و آنها را برطرف می کند. این ابزاراطلاعات ارزشمندی درباره سایت تان به شما ارائه می دهد. Google Search Console عملکرد سایت شما را ارزیابی نموده و اگر مشکلی وجود داشته باشد آن را به شما نشان می دهد. این ابزار به شما کمک می کند که مشکلات فنی سایت خود را برطرف نموده و با استانداردهای سئو تطبیق دهید. اگر سایت تان دچار مشکل شد شما می توانید گزارش اسپم کنید یا درخواست هایتان را مورد بازبینی و تجدیدنظر قرار دهید. Search Console به طور دائم در حال بروز رسانی است و قابلیت های جدید خود مانند بازرسی و نظارت URL جدید یا گزارشات سایت مپ (فایلی که به شما کمک می کند تا صفحات سایت خود را برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو لیست کنید) را ارائه می دهد. بطور کلی با استفاده از این ابزار می توانید مشکلات سایت خود را مانند لینک های ناخواسته، کاهش ترافیک سایت وغیره بررسی نموده و درصدد برطرف کردن آنها برآیید.

  1. Google Ads keyword planner

شناخت کلمات کلیدی درست در سلامت سایت شما و همچنین رتبه بندی آن بسیار مهم ضروری است. ابزار کلید واژه های رایگان گوگل بخشی از Google Ads است که استفاده از آن بسیار ساده است. برای استفاده از این ابزار شما باید یک اکانت Google Ads داشته باشید و همچنین اکانت شما فعال باشد. حال می توانید ازاین ابزار بصورت رایگان و بدون محدودیت استفاده کنید. ابتدا آدرس وب سایت خود را وارد کرده سپس شروع به بررسی و آنالیز کلمات کلیدی پیشنهاد شده کنید. گوگل پلنر تعداد جستجوی کلمات کلیدی ورتبه بندی کلمات را در گوگل نشان می دهد.همچنین کلمات کلیدی مشابه را برای شما نمایش می دهد. با استفاده از این ابزار مفید شما می توانید کلمات کلیدی مناسب را انتخاب نموده وبرای استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید. مطمئن باشید که با استفاده از این ابزارکلمات کلیدی درست و معتبری را انتخاب می کنید.

  1. Google Optimize

کار سئو فقط رتبه بندی سایت و افزایش ترافیک نیست. باید بدانید اگر تعادل درستی در محتوای مورد علاقه کاربران و موضوعات مهم مرتبط با کسب وکار شما وجود نداشته باشد بهینه سازی سایت شما به درستی انجام نمی شود. این ابزار رایگان یک ویرایشگر می باشد که به شما کمک می کند تا صفحات سایت خود را تغییر دهید. با استفاده از این ابزار شما می توانید بازید سایت خود را افزایش داده و تعداد کلیک های ان را بالا ببرید. با استفاده از تست  A/B که این ابزار به شما ارائه می دهد شما میتوانید دو صفحه ی متفاوت را با یکدیگر مقایسه کنید. تست  A/Bمی تواند سایت شما را شخصی سازی کند.

  1. SEOquake

یکی از محبوب ترین ابزارهای سئو است. این ابزار به عنوان افزونه مرورگر می تواند چندین پارامتر را در موتور جستجو نشان داده  و ذخیره کند. این ابزار می تواند بسیاری از پارامترها مانند رتبه بندی سایت، آخرین بروزرسانی سایت، بک لینک ها، سن سایت و … را در نتایج جستجو به شما نشان دهد. با استفاده از این ابزارمتوجه می شوید که سایت شما در چه زمانی بیشترین ترافیک را داشته و خوب عمل کرده است و در مقابل در چه زمانی کاهش ترافیک داشته و عملکرد مطلوبی نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *