آموزش نحوه بازگردانی وردپرس به حالت اولیه

موضوع این آموزش نحوه بازگردانی وردپرس به حالت اولیه نصب هست . فرض کنید ما سایتمون رو داریم راه اندازی می کنیم و تو مراحل اولیه نصب هستیم و مقداری از کار رو پیش بردیم. گاهی برخی افراد میان از بعضی قالب ها استفاده می کنن که پیشنمایش های زیادی داره بخوام یکی از این قالب ها رو مثال بزنم قالب وردپرس Be Theme یکی از اون موارد هست. حال موقع نصب این قالب برای تست انواع دموها مجبور شدید تعدادی از اونا رو روی سایت درون ریزی کنید که سایتتون خیلی شلوغ شده و برگه های مختلفی ایجاد شده داخلش.

هدف از اینکه قصد داریم وردپرس رو به حالت اولیه برگدونیم این هست که می خوایم کلیه تغییرات و تنظیماتی که روی سایتمون اعمال کردیم رو یکباره حذف کنیم و دوباره شروع به کار کنیم . این مشکل برای خیلی از کاربران عزیز پیش اومده و سوالات زیادی در این باره از ما میپرسند.

نحوه بازگردانی وردپرس به حالت نصب اولیه

برای این کار قصد دارم 2 روش رو بهتون بگم که به راحتی می تونید اقدام به بازگردانی وردپرس کنید , عملیاتی که انجام خواهیم داد کلیه مواردی که روی سایت ما هست رو حذف می کنه مثل : برگه ها , منوها , نوشته ها , غیر فعال کردن قالب , غیر فعال کردن افزونه ها . فقط وردپرس در حالت اولیه قرار میگیره , حالا چون قبلا قالب و افزونه های لازم رو اپلود کردیم اونا حذف نشدن تو مسیر های خودشون میمونن فقط غیر فعال شدن که دوباره باید فعال کنیم.

1- ریست کردن وردپرس با افزونه Wp Reset

در روش اول می خوام این کار رو با افزونه انجام بدیم که کار با آن از خوردن آب هم آسون تره , این افزونه وردپرس wp reset نام داره . کافیه افزونه رو روی وردپرس خود نصب کنید . برای این کار کافیه در پیشخوان بخش افزونه ها » افزودن رو بزنید سپس در سمت چپ صفحه در کادر سرچ نام افزونه رو دقیقا وارد کنید تا جستوجو در مخزن وردپرس صورت بگیره بعد می تونید افزونه رو نصب کرده و فعالش کنید.

نحوه کار با wp reset

بعد از نصب افزونه در مدیریت وردپرس خود به قسمت تنظیمات » wp reset مراجله کنید. در این بخش یک کادر وجود داره که افزونه پیغام داده داخل این کادر متن wp-reset رو تایپ کنید و سپس روی دکمه Reset کلیک کنید. در تصویر زیر می تونید ببینید.

ریست کردن وردپرس با افزونه Wp Reset

ریست کردن وردپرس با افزونه Wp Reset

بعد از اینکه این کار رو انجام دادید در عرض چند ثانیه وردپرس شما به حالت قبل برمیگرده و کلیه اطلاعات دیتابیس حذف میشه. قبلا داخل سایت مقاله دیگه در این زمینه منتشر کردیم می تونید به لینک آموزش ریست کامل وب سایت وردپرس مزاجعه کنید که یه افزونه دیگه اونجا معرفی شده.

2- حذف اطلاعات وردپرس با تغییر دیتابیس

در روش دوم می خوایم کلا دیتابیس رو حذف کنیم , از آنجایی که کلیه اطلاعات سایت ما روی دیتابیس ذخیره میشه ما می تونیم برای پاک کردن یک سری اطلاعات که سایت رو بهم ریخته بریم سراغ دیتابیس. کافیه برای این کار برید داخل هاست مسیر database در این بخش می تونید دیتابیس ایجاد شده رو کلا حذف کنید و یک دیتابیس جدید ایجاد کنید . سپس اطلاعات دیتابیس جدید رو باید در فایل wp-config.php  وارد کنید. این مرحله رو موقع نصب وردپرس یک بار انجام دادید. اطلاعات بیشتر در اینباره را می تونید آموزش نصب وردپرس روی هاست رو مطالعه کنید.

توجه داشته باشید این آموزش فقط برای وب سایت های تازه تاسیس می باشد که به دلایلی قصد دارن تغییراتشون رو حذف کرده و دوباره اقدام به پیاده سازی قسمت های مختلف سایتشون بکنن.

امیدواریم این مقاله از بیگ تم هم برای شما عزیزان مفید واقع بشه. اشتراک گذری مطالب می تونه حمایت خوبی از ما باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *