چگونه سالمندان را تقویت کنیم ؟

چگونه سالمندان را تقویت کنیم ؟

تقویت سالمندان برای خود آنها و اطرافیان شان ، اثرات مثبتی به همراه دارد. هر چه سالمند از لحاظ جسمی و روحی قوی تر باشد طول عمر او بیشتر خواهد شد. ضمن اینکه زمان و هزینه مراقبت از او به شدت کاهش می یابد. شما می توانید کلیه خدمات درمانی ( پرستاری _ پزشکی ) از جمله تزریق سرم تقویتی یا سولوویت برای تقویت بدن سالمندان را از بهترین شرکت خدمات پرستاری تهران بخواهید.

اعزام فوری پزشک متخصص و پرستار :استخدام پرستار سالمند در منزل با قیمت عالی پرستار سالمند در منزل تهران

منظور از تقویت سالمندان چیست ؟

حفظ و بهبود سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد مسن از اهداف اولیه تقویت سالمندان است.ارمغان دستیابی به این اهداف ، داشتن زندگی طولانی تر، سالم تر و مستقل تر خواهد بود اکنون راه های تقویت این سه حوزه را بررسی می کنیم .

اعزام پرستار عالی در سریع ترین زمان ممکن : تنقیه در منزل

راه های تقویت قوای جسمانی در سالمندان

تغذیه سالم: پوکی استخوان از بیماری های شایع در سالمندان است برای کاهش روند پیشرفت این بیماری بهتر است مصرف لبنیات را به صورت منظم و روزانه در برنامه غذایی سالمند داشته باشید. ضمن اینکه رژیم غذایی را برای سالمند در نظر بگیرید که تمام گروه های غذایی (پروتئین، کلسیم، ویتامین ها و مواد معدنی) را در مقادیر کافی برای او تامین کند.

ورزش منظم: اگر میخواهید که سالمند دارای قدرت کافی ، عضلات مستحکم ، قلب و عروق سالم ، استخوان های قوی و سلامت پایدارتری داشته باشد، باید او را برای انجام ورزش منظم ترغیب کنید.

بهداشت خوب: انجام اقدامات مراقبتی و بهداشت شخصی مثل مراقبت از دندان ها، پوست و مو، از روش های تقویت سالمندان به شمار می رود.

راه های تقویت روان سالمندان

اهمیت دادن به ذهن و روان سالمند به اندازه تقویت جسمی او مهم است. راه های زیر برای تقویت روانی سالمندان پیشنهاد می شود:

حفظ ارتباط اجتماعی : تنهایی  و انزوا باعث از دست دادن روحیه و احساس ناامیدی در افراد مسن می شود سعی کنید تا با برگزاری مهمانی ، ارتباط اجتماعی سالمند را با خانواده، دوستان و سایر افراد تقویت کنید.

فعالیت های ذهنی : مطالعه کردن ، یادگیری مهارت های جدید و حل کردن جدول باید در برنامه روزانه سالمند ، جهت حفظ سلامت ذهنی او گنجانده شود.

مراقبت از سلامت روان :  برخی از بیماری های روانی مثل افسردگی یا اضطراب ، نیاز به درمان پزشکی و مصرف دارو دارند.

راه های تقویت اجتماعی سالمندان

حفظ استقلال : تا زمانی که سالمند قادر است تا فعالیت های روزانه خود را انجام دهد، او را از این کار منع کنید. زیرا با اینکار ، احساس ارزشمندی ، استقلال و اعتماد به نفس به او دست می دهد.

اعزام کارشناس عالی زخم در منزل برای درمان زخم در منزل

حمایت از خانواده و دوستان:  سالمندی دوره است که سالمند احساس ضعف می کند طرز برخورد شما در بهتر یا بدتر کردن اوضاع بسیار موثر است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *