سلام دوستان عزیز وقت شما بخیر
در ادامه اموزش های نکاتی مهم در مورد بازاریابی در قسمت های نهایی در خدمت شما عزیزان هستم.در این سری از آموزش ها در مورد موارد بسیاری که میتوانید یک وب سایت و کسب و کار آنلاین و غیرآنلاین خود را با آن ها سامان دهید صحبت میکنیم و در حدی حرفه ای به بررسی آن ها میپردازیم.پس تا انتها همراه من باشید
در این آموزش کمی در مورد دلیل حفظ مشتریان قدیمی صحبت میکنیم و بررسی میکنیم که چرا باید مشتریان قدیمی را در کسب و کار خود حفظ کرد.دوستان عزیز چرا در نگرش جدید حفظ و نگهداری مشتریان مورد تاکید قرار می گیرد؟
دوستان عزیز در گذشته که شرکت ها و کسب و کار ها با یک نظام اقتصادی رو به گسترش و بازارهای در حال رشد بسیار سریع روبرو بودند، می توانستند از روش های رو به رشد در بازاریابی استفاده کنند. مقصود از بازارهای در حال رشد، مراجعه مشتریان جدید در حالت روز افزون است.یعنی بازار هایی که مشتریان آن ها به صورت تصاعدی در حال فزونی است.در این حالت شرکت ها و کسب و کار ها می توانستند در ابتدا بازار های موجود را با مشتریان جدید پر کرده و بابت از دست دادن مشتریان قدیمی، به علت وجود مشکلاتی در محصولاتشان نگرانی نداشته باشند.
ولی امروزه شرکت ها در بازاریابی با واقعیت های جدیدی روبرو هستند این واقعیت های جدید که ایجاد شده است عبارتند از اینکه ابتدا ترکیب جمعیت، پیوسته در حال تغییر است.دومین مورد این است که رشد نظام اقتصادی با آهنگ بسیار کندی صورت می پذیرد. مورد سوم این است که شرکت های رقیب بسیار پیچیده تر شده اند و تعداد زیادی از صنایع با مازاد ظرفیت روبرو هستند.حال شما باید بدانید که در اثر وجود این عوامل نمی توان تعداد زیادی مشتری جدید یافت و طبعا باید مشتریان قبلی را حفظ کرد و از از بین رفتن آن ها جلوگیری کرد.
در ادامه همراه من باشید
موفق و پیروز باشید
دیدگاهتان را بنویسید