نکاتی مهم در مورد بازاریابی،قسمت نهم

سلام دوستان عزیز وقت شما بخیر و نیکی
با یکی دیگر از سری قسمت های آموزش های نکاتی مهم در مورد بازاریابی در خدمت شما عزیزان و همراهان هستیم.در این سری از آموزش ها همانطور که در قسمت های قبلی نیز ذکر کرده ام هدف آشنایی شما با نکات مهم در مورد بازاریابی و روش های آن است که میتواند برای شما بسیار مفید واقع شده و شما را در کسب و کار های اینترنتی خود موفق نماید.پس تا انتها با من همراه باشید دوستان

مدیریت تقاضا باید تقاضای کالا و خدمات را مدیریت کند و به عبارتی دیگر میتوان گفت یعنی به صورت موقت تقاضا را کاهش دهد. نکته این است که هدف از این گونه بازار زدایی از بین بردن تقاضا نیست، بلکه باید آن را کاهش یا تغییر داد. بنابراین مدیریت بازاریابی در تلاش است برای اثرگذاری بر سطح، زمان بندی و ماهیت تقاضا به گونه ای که به سازمان کمک کند، به هدف هایش نایل آید. به عبارتی بسیار ساده تر “مدیریت بازاریابی” یعنی “مدیریت تقاضا”.

دوستان عزیز باید توجه داشته باشید که اداره کردن تقاضا یعنی اداره کردن مشتریان کسب و کار ها. تقاضا ها معمولا از دو گروه به وجود می آید: مشتریان جدید و مشتریان قدیمی.

دوستان عزیز واقعیت این است که بازاریابی سنتی چه در تئوری و چه در عمل، همواره بر جذب مشتریان جدید و فروش افزونتر تاکید می کرده است. ولی امروزه این تاکید در بازاریابی سنتی تغییری محسوس یافته است. مدیریت علاوه بر تدوین استراتژی هایی برای جلب مشتریان جدید و انجام دادن معامله با آنها، در صدد برآمده است تا مشتریان کنونی را حفظ کند و رابطه دایمی با آنها به وجود آورد.

ممنونم از همراهی شما دوستان دز این قسمت از این آموزش

در ادامه نیز با من همراه باشید دوستان عزیز

موفق و پیروز و سربلند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *