سایت بدون تصاویر، تاثیر زیادی بر روی مخاطبان و بازدیدکنندگان نخواهد داشت، در کل از دید بازدیدگنندگان و کاربران سایتی که خالی از تصاویر باشد و یا به تصاویر اهمیت کمی داده شده باشد یک سایت غیر حرفه ای خواهد بود. در این مطلب به معرفی ابزار های ایجاد تصاویر شاخص خواهم پرداخت.

معرفی ابزار های ایجاد تصاویر شاخص

قبل از آن که تصاویر را طراحی کنید به یکسری ابزار ویرایشگر تصویر نیاز خواهید داشت، در ادامه تعدادی از این ابزار ها را معرفی خواهم کرد.

photoshop

این نرم افزار بسیار کاربردی یکی از محصولات محبوب ادوبی میباشد، با استفاده از این ابزار میتوانید با تصاویر به صورت پیکسلی کار کنید به اصطلاح این نرم افزار از نوع ویرایشگر راستری است، یکی از بدی هایی که ویرایشگر های راستری دارند آن است که با کوچک و بزرگ کردن تصاویر کیفیت خود را از دست خواهند داد.اگرچه در ابتدا فتوشاپ برای ویرایش عکس‌ها جهت چاپ روی کاغذ طراحی شده بود، اما به خاطر تنوع ابزارهایی که در اختیار کاربر می‌گذارد، از فتوشاپ به طور فزاینده‌ای برای تولید و ویرایش عکس‌ها در فرمت‌های دیجیتال (به خصوص برای استفاده در وب) استفاده می‌شود.

illustrator

این نرم افزار کاربردی نیز یکی از محصولات پر طرفدار ادوبی است و با تصاویر به صورت وکتور کار می کند، و یکی از مزایای این نوع پردازش تصویر آن است که هنگام تغییر انداره تصویر کیفیت خود را از دست نخواهد داد.این نرم‌افزار با ابزار طراحی جهت خلق آثار برداری و افکت های گرافیکی به همراه قلم‌موها (Brush) و بعلاوه افکت‌ها و فیلترهای گرافیکی و ابزار کنترل رنگ به همراه محیط سازگار با فتوشاپ و سایر محصولات ادوبی در اختیار طراحان است.

GIMP

این نرم افزار بسیار مفید است اما به خوبی و گستردگی محصولات ادوب نیست، اما میتواند به خوبی از پس نیاز های شما بر بیاید.برنامه دستکاری (و روتوش) تصاویر گنو (GNU Image Manipulation Program) که با نام اختصاری GIMP شناخته می‌شود، یک نرم‌افزار آزاد و متن‌باز می‌باشد که برای ساختن و پردازش تصاویر برداری و عکس‌ها به کار می‌رود. این نرم‌افزار تحت مجوز GGPL قابل استفاده می‌باشد.

از مصارف این برنامه می‌توان به ساختن آرم و لوگو، اندازه‌گیری مجدد و آراستن عکس‌ها، تغییر رنگ‌ها، نزدیک کردن تصاویر، برداشتن تصاویری که لازم نیست و تبدیل فرمت تصاویر اشاره کرد. همچنین ساختن تصاویر انیمیشن ساده نیز با این نرم‌افزار امکان‌پذیر است.این نرم افزار جایگزینی مناسب برای طرااحان در سیستم عامل لینوکس است.گیمپ علاوه بر لینوکی در نسخه های متفاوتی برای سیستم عامل های مک و ویندوز نیز تهیه شده است.

Canva

این یک ابزار آنلاین است برای ایجاد انواع تصاویر، از کاور های صفحات اجتماعی تا پوستر ها و همچنین تصاویر شاخص، کارکردن با این ابزار بسیار ساده بوده و میتواند تمام نیاز های شما را رفع کند.یکی از خاصیت های این ابزار نسبت به چند ابزار قبلی که برایتان معرفی کردیم آنلاین بودن آن است ، شما با وجود این ابزار نیاز به سیستم قدرتمندی ندارید و حتی کار با آن را در صورت اضطرار می توانید با دیوایس های هوشمند نیز انجام دهید.

 

اکنون شما ابزار لازم را برای طراحی تصاویر دارید و برای انجام بهتر و سریعتر کار ممکن است که به یکسری تصاویر آماده و یا آیکون های آماده نیاز داشته باشید، در ادامه سایت هایی را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از آنها بتوانید تصاویر آماده و آیکون ها را فراهم کنید:

ارائه دهنده تصاویر آماده

Freepik:

فری پیک یک سایت جذاب با تصاویری که برای ایجاد یک تصویر شاخص مطمعنا به کمک شما خواهد آمد ، این سایت برای شما تصاویر و آیکون های متنوعی را فراهم خواهد کرد که دارای کیفیت بالایی هستند.

freepik-bigtheme

Canva:

این ابزار را برای شما در بالا معرفی کردم ولی چرا دوباره نام آن را در این قسمت آوردم؟ با این ابزار علاوه بر ویرایش تصاویر شما میتوانید در پلتفرم این سایت از آیکون های و تصاویر زیبای موجود در سایت استفاده کنید.

شما همچنین خواهید توانست تا با استفاده از گوگل نیز این کار را انجام دهید و از تصاویر موجود استفاده کنید، میتوانید از تصاویر ادیت نشده نیز برای تصاویر خود استفاده کنید، برای انجام این کار سایت Librestock بسیار مناسب خواهد بود. اگر به تصاویر وکتور نیاز دارید ما باز هم پیشنهادی برای شما داریم، به این منظور میتوانید از دو سایت Vecteezy و Vectorstock استفاده کنید.

librestock-bigtheme

vecteezy-bigtheme

تایپوگرافی

فونت ها میتوانند در زیبایی تصاویر شما بسیار تاثیر داشته باشند، اگر شما از فونت های مناسب استفاده کنید کاربران خواهند فهمید که این تصویر کار یک فر حرفه ای است ولی در غیر این صورت به آن پی خواهند برد که آن شخص یک آماتور بوده است.

سایت ها بسیار زیادی وجود دارند که شما میتوانید از آنها فونت های زیبا تهیه کنید در ادامه ما تعدادی از آنها را برای شما معرفی خواهیم کرد.

رنگ

انتخاب یک رنگ مناسب،درست به اندازه انتخاب تصویر و فونت بر روی مخاطب تاثیر خواهد داشت، انتخاب یک رنگ مناسب میتواند پیام شما را بهتر به مخاطبانتان ارسال کند.

تعدادی ابزار مناسب وجود دارند که میتوانند به شما به صورت آنلاین کمک کنند تا رنگ مناسب را پیدا کنید، در ادامه ما آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • Adobe Color: این ابزار میتواند برای شما طیف وسیعی از رنگ ها و ترکیبات را فراهم کند.
  • Paletton: این ابزار نیز همان امکانات ادوب را برای شما فراهم خواهد کرد.
  • Material Palette: اگر از طراحی های متریال گوگل استفاده میکنید این ابزار برای شما مناسب خواهد بود.
  • adobe-clour-bigtheme

شما با استفاده از ابزار های معرفی شده خواهید توانست تا ابزار هایی بسازید که توجه تمام کاربران را به سایت و پست شما جذب کند.

As you can see, creating images for your blog doesn’t have to take a long time or cost a lot of money.

What is even better, is that you can use these exact same principles for more than just featured images for blog posts. You can use these techniques to create professional images for use anywhere on your site as well as your social media profiles and display ads.

موفق باشید.

منبع: بیگ تم مرجع قالب وردپرس ، افزونه وردپرس و دانستنی های در مورد وردپرس

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *