تفاوت بازاریابی شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو

سلام دوستان عزیز بیگ تمی
بازاریابی اینترنتی یکی از مهم ترین راه های برای انتخاب کسب و کارهای کوچک و متوسط می باشد، که پس از آغاز فعالیت آنلاین خود ،در حال گسترش فعالیت های اقتصادی شان می باشند و برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار باهم رقابت می کنند.روش های بازاریابی موتورهای جستجو و بازاریابی شبکه های اجتماعی از موارد مهم و تاثیرگذار در بازاریابی اینترنتی می باشند و بیشتر کسب و کارها به این دو روش توجه دارند و در این مطلب برای شما به بررسی تفاوت این دو مورد میپردام :

شبکه های اجتماعی محیطی مناسب برای برقراری ارتباط افراد با هم می باشد و تمرکز اصلی این شبکه ها بر روی ایجاد ابزارهای ارتباطی و تعاملی می باشد و سعی دارند که نقاط مختلف جهان به سادگی با هم ارتباط برقرار کنند.ولی موتورهای جستجو راهی و وسیله ای برای یافتن کالا ، خدمات و به طور کل اطلاعات موجود در اینترنت می باشد و افراد از این طریق به اطلاعات موردنیاز خود دست می یابند.

  • خریداران کالا و خدمات در موتورهای جستجو به دنبال کالا و خدمات خودشان می باشند

همانطور که در بالا برای شما گفتم موتورهای جستجو ،کالا و خدمات موردنیاز کاربران را پیدا کرده و به انها نشان می دهند ،در نتیجه احتمال اینکه خریداران به دنبال محصولات شما در موتورهای جستجو بگردند و از این راه انها با محصولات شما آشنا می شوند و شما می توانید مشتریان خود را از این طریق پیدا کنید.

  • جذب مشتری از طریق موتورهای جستجو ساده تر می باشد

در شبکه های اجتماعی باید کاربران به همدیگر کالاها را معرفی کنند و تا خریداری برای آن کالا پیدا شود و فقط مشتریان قدیمی شما این کار را انجام می دهند و کمتر کسی هست که برای شما این کار را انجام بدهد و اینطور که نشان داده می شود جذب مشتری از طریق شبکه های اجتماعی دشوارتر از موتورهای جستجو می باشد. در صورتی که یک وب سایت استاندارد و مطابق با قوانین سئو راه اندازی شود ،احتمال اینکه بتوانید با ایجاد 10 صفحه در وب سایت خود مشتریان جدیدی از گوگل به دست آورید بسیار زیاد است، پس برای اینکه بتوانید موتورهای جستجو بازدید کنندگان بسیاری را به سمت شما بکشانند ،لازم است که مطابق سئو عمل نمایید.پس دوستان در ساخت فروشگاه و وب سایت خود نکات لازمه را رعایت کنید.

  • موتورهای جستجو فقط مشتریان را به سایت شما دعوت می کنند

پس ازاینکه کاربری ،خواسته مورد نظر خود را در موتورهای جستجو ،جستجو کرد،موتورهای جستجو کاربری را روانه سایت شما می کند و دیگر هیچ کمکی به شما نخواهد کرد و در اینجا وظیفه اش به پایان رسیده است.ولی در شبکه های اجتماعی می توانید برای چندین سال با کاربران و خریداران محصولات خود ارتباط برقرار کنید و آنها از محصولات و خدمات جدید شما آگاه می شوند.

دوستان عزیز از همراهی شما عزیزان سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *